Muita jotka eivät juuri ulkoile?
Itse en ulkoile juurikaan. En vaan jotenkin viihdy siellä. Kävelyllä käyminen on tyhmää. Miks kävellä päämäärättömästi ympäri tienoota? Mun ulkoilut viikon aikana on siinä kun kävelen 2min aamulla bussille ja iltapäivällä 3min bussista kotiin. Bussista siirryn metroon johon menee noin minuutti samoin metrosta työpaikalle menee noin minuutti.
Viikonloput voi menneä niin etten mene kotoota minnekään ja jos menen niin käydään kaupassa autolla. Joskus menen lähikauppaan kävellen jolloin tulee oltua ulkona noin 15 min yhteensä.
En vaan tykkää olla ulkona.
Kommentit (76)
Olen väärä ihminen vastaamaan tähän viestiin, koska olen ulkoilmaihminen. Erityisen hauskaa oli lukea maalla asuvista ihmisistä, jotka eivät ulkoile. Itse en asu maalla, mutta unelmieni lenkki kulkee pellon vierusta ja poikkeaa metsään sopivassa kohdassa. Harmi, ettei sellaista tietä lähde kotiovelta, vaan joudun ajamaan pyörällä tai autolla aina vähän kauemmas. Lenkille voi lähteä muualtakin kuin kotiovelta.
Minäkään en tykkää ulkoilusta. En ole koskaan tykännyt. Kesällä voi hengailla ulkosalla, kun ei ole kylmä. Vihaan kylmää ja tuulta niin paljon. Ja ei auta vaikka panssaroisin itseni umpeen vaatteilla, palelee silti. Olen ihan hoikka, ei tuo ulkonaliikkumisinho minussa mitenkään näy. Kävely on tylsää, joskus saatan käydä lenkillä, koska siinä maisemat vaihtuu nopeammin kuin kävellessä.
Lasten kanssa on pakko ollut opetella ulkoilua. En siitä siltikään pidä.
Asutko Pispalassa? :)
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 02:35"]
Ennen asuin maalla, jossa maasto oli lähinnä peltoa ja metsää ja kovapintaisen soratien laitaa äytyi köpötellä. Muutin sitten taajama-alueelle ja nyt motivoi mäkinen ympäristö, jossa kävelyteitä ja polkuja ja pitkät monen sadan askelman rappusetkin löytyy. Tulee ulkoiltua paljno enemmän, kun saa kunnolla siitä myös liikuntaa.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 10:07"]
Olen väärä ihminen vastaamaan tähän viestiin, koska olen ulkoilmaihminen. Erityisen hauskaa oli lukea maalla asuvista ihmisistä, jotka eivät ulkoile. Itse en asu maalla, mutta unelmieni lenkki kulkee pellon vierusta ja poikkeaa metsään sopivassa kohdassa. Harmi, ettei sellaista tietä lähde kotiovelta, vaan joudun ajamaan pyörällä tai autolla aina vähän kauemmas. Lenkille voi lähteä muualtakin kuin kotiovelta.
[/quote]
Maalla tie menee kahteen suuntaan. Kävelet jonnekin ja palaat takaisin. Ei sitä kovin kauan jaksa sahata. Täällä metsässä ei risteile mitään "kivoja polkuja" vaan ihan rämettä se on. Ekat katuvalot 10 km päässä. Ulkoilu on kyllä puuhastelua pihapiirissä ja sitä hommaa kyllä riittää aina.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 10:07"]
[/quote]
Mä en halua käynnistää autoa sen takia, että menisin kävelylle. Eli en sitten kävele. Kannattaisi ehkä sen verran lisätä ilmastonmuutosta oman terveytensä takia, mutta ainakaan vielä en ole siihen valmis.
t. Maalla tien (yhden) varrella asuva.
Sama se jos aikuinen itse on sisällä, mitä se kenellekkään kuuluu, mutta tilanne on kyllä surkea jos teillä on lapsia. Lasten pitää kyllä saada raikasta ilmaa säännöllisesti. Kamala lapsuus jos ei ulos pääse.
Miksi pitäisi lähteä ulos vaan kävelemään? tai tietä pitkin vasemmalle tai oikealle?
Jos kerran asutte maalla, teillä on siellä metsää, jotka notkuu marjoja ja sieniä = ilmaista super foodia! Metsästä löytää ilmaisia arkartelu/sisustustarvikkeita. Metsässä voi juosta, hiihtää, lumikenkäillä, maastopyöräillä, suunnistaa tms. Lähitallila heppa alle, niin johan saa vauhtia menoon. Luonnosta löytyy ihania maisemia valokuvattavaksi, maalatttavaksi tai vaan katseltavaksi.
Se tylsyys on oman päänne sisällä!
Minäkään en tajua näitä, joiden mielestä metsässä on vain ryteikköä. Jos siellä ei ole valmiita polkuja, niitä syntyy itse tallaamalla nopeasti. Harva kai asuu keskellä pelkkiä hakkuutyömaita ja raiskioita? Ja metsät ovat yleensä täynnä sieniä ja marjoja.
Miksi ihmiset haluavat asua maalla, jos siellä on heidän mielestään noin tylsää eivätkä he pidä ympäristöstään sen vertaa, että haluaisivat poistua ulko-ovesta? Jos siellä ei ole mitään nähtävää ja metsä on pelkkää ällöä rämettä?
Maalaiset vastatkaa! Miksi asutte siellä, jos siellä ei ole mitään minne haluaisitte mennä tai mitään mitä haluaisitte nähdä?
Tulee mieleen yksi tuttu, joka laittoi kävelyllä silmät kiinni kun piti maisemia niin tylsinä :D Mutta hän muutti kaupunkiin!
[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 21:57"]
No huh huh. Mielenkiinnosta kysyn että harrastatteko ylipäänsä muuta kuin sohvan ja jääkaapin välistä pikakävelyä?
[/quote]
Just luin, että hiit on hyvää harjoittelua myös ylipainoiselle ja huonokuntoiselle, joten olen alkanut vetää treeniä telkulta jääkaapille. Matkalla portaita ja 10m tavallista kävelyä yhteen suuntaan + takas telkulle kävellessä jätskit ja sipsipussi + limppari tai mehu lisäksi painona. Tulee aerobista ja voimaharjoittelua ja seuraavaan mainoskatkoon asti palautumista. Koska hiit on hyvä treeni, miksi tekisin muuta?
Onnex asutaan omakotitalossa. Aina on jotain pihahommia. Nurmikonleikkuusta ja lumitöistä tykkään oikeesti. Lasten kanssa pyöräillään/pulkkaillan ,käydään lähipuistossa. Joka päivä myös vapaapäivinä on ihan pakko päästä ulos. En pysty olee kokonaista päivää sisätiloissa. Aina sitä jotain tekemistä keksii. Kannattaa varmaan valita toi asuinpaikka sillee, ettei oo se pelkkä pelto ja tienpätkä..
Mä olen ajatellut, että olen epänormaali, kun ei huvita täällä maalla lähteä kävelemään pellonlaitaa, vaan lähden mieluummin autolla johonkin, mutta on meitä näköjään monta. :D
No huh huh. Mielenkiinnosta kysyn että harrastatteko ylipäänsä muuta kuin sohvan ja jääkaapin välistä pikakävelyä?
En minäkään juuri tykkää ulkoilla (muulloin kuin kesällä hyvällä säällä), mutta onneksi tykkään valokuvata, joten ulos tulee lähdettyä kameran kanssa. Vaikka kävelenkin useimmiten samoja reittejä, niin löydän mielenkiintoa kuvaamalla vuodenaikojen vaihtelua luonnossa.
En mäkään ulkoillut ennen lasta. Mitä siellä muka tekisi? Olen kotoisin pienehköstä kunnasta, jossa ei oikein voinut ulkoilla muuta kuin reippailutarkoituksessa, ja se taas oli teinistä noloa... Nyt olen asunut jo pidempään kaupungissa, mutta ei täälläkään tule mitenkään ulkoiltua. Leikkipuistossa käydään lapsen kanssa ja välillä vaunulenkillä. Se siinä.
Tosin lapsen myötä olen alkanut kiinnostua myös jostain luontopoluista sun muusta, mutta eipä sinne ole konttaavan lapsen kanssa vielä asiaa.