Muita jotka eivät juuri ulkoile?
Itse en ulkoile juurikaan. En vaan jotenkin viihdy siellä. Kävelyllä käyminen on tyhmää. Miks kävellä päämäärättömästi ympäri tienoota? Mun ulkoilut viikon aikana on siinä kun kävelen 2min aamulla bussille ja iltapäivällä 3min bussista kotiin. Bussista siirryn metroon johon menee noin minuutti samoin metrosta työpaikalle menee noin minuutti.
Viikonloput voi menneä niin etten mene kotoota minnekään ja jos menen niin käydään kaupassa autolla. Joskus menen lähikauppaan kävellen jolloin tulee oltua ulkona noin 15 min yhteensä.
En vaan tykkää olla ulkona.
Kommentit (76)
En kävelisi, jos ei olisi koiraa. Koiran kanssa ulkoilen ihan mielelläni. Hiekkalaatikon reunalla istuminen tai taaperon tahtiin taapertaminen on tylsintä maailmassa.
Nyt kun talvi pakkasineen tuli taas, on hyvä syy olla ulkoilematta. Voi aina vedota kylmään ja liukkaaseen. Koira saa toki edelleen kaipaamansa liikunnan. Paukkupakkasilla koirankin lenkki tulee olemaan lyhyempi. Onneksi kaksi vanhinta lasta ovat nyt jo sen verran isoja, että voivat lenkittää koiraa, joten minun ei tarvitse ihan joka päivä lähteä ulkoilemaan.
No ihan sama mulla. Asumme maalla ja tuossa menee tie ohi, josta pääsee jopa kahteen eri suuntaan. Voi mennä oikealle tai voi mennä vasemmalle. Jäännää. Sit voi tulla takaisin päin. Ei kiinnosta.
En muutenkaan "viihdy" ulkona. Kun asuin Kalliossa, jaksoin terveyteni takia kävellä katuja, aina oli sentään jotain katseltavaa ja risteillä saattoi useita erilaisia reittejä, mennä about kymmeneen suuntaan.
Mutta maalla, ei voi mennä kuin kahteen eri suuntaan; katsomaan metsää ja peltoa. Todella mielenkiintoista!
En minäkään koskaan ulkoile. Asutaan maalla, minne täällä menisi. Joka paikkaan lähdetään autolla. En muista koska viimeksi olisin lähtenyt kotipihaani kauemmas kävellen?
Kävelen sitten ostoskeskuksissa ja työpäivän aikana, marketeissa tai kun vien lapsia harrastuksiin. Mutta kävelyä kävelyn takia, ei kiitos!
No hyi. Voin vain kuvitella millaisia velttoja, kalmankalpeita rasvalettejä olette.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 00:45"]
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 18:31"]
[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 22:20"]
[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 16:30"]
No en varsinaisesti rakasta ulkoilua, tulee käytyä kävelyllä välillä kun on hieno keli, tai sitten kaupassa kävellen ihan liikunnan takia. Paljon ulkoilevat, työmatkapyöräilijät yms tunnistaa sellaisesta ahavoituneesta naamasta, punaisena puuskuttavat ja räkä lentää, hyi!
[/quote]
Kateus vie kalatkin vedestä.
[/quote]
Kiitos, vahvistit juuri kaikki ennakkoluuloni :)
Jännää on muuten myös se, miten nämä lenkkeilijät yms on yleensä ihan hirveitä tankkeja. Jos juoksee niin miten helvetissä voi olla sellainen hehtaariperse mitä näillä yleensä on?
[/quote]
Katsos se on isompi kuin siinä on lihasta eikä vain luuta ja löllöä, mitä pieniperäisillä usein on. Ja se lihaksikas "hehtaariperse" on muuten sata kertaa paremman näköinen kuin lättänä mummo/pappaperse.
[/quote]
ahaa, mä olen aina luullut että peppu on siinä vyötärön alla ja takana omenaposket, eikä pullistu vasta reisien kohdalla sivuille ja on takaa lättänä niin kuin näillä tankeilla, mutta ok, olen sitten ollut väärässä... mikä sen lihaksen nimi onkaan joka siitä kohtaa lähtee sivuille kasvamaan?
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 14:12"]
Miksi pitäisi lähteä ulos vaan kävelemään? tai tietä pitkin vasemmalle tai oikealle?
Jos kerran asutte maalla, teillä on siellä metsää, jotka notkuu marjoja ja sieniä = ilmaista super foodia! Metsästä löytää ilmaisia arkartelu/sisustustarvikkeita. Metsässä voi juosta, hiihtää, lumikenkäillä, maastopyöräillä, suunnistaa tms. Lähitallila heppa alle, niin johan saa vauhtia menoon. Luonnosta löytyy ihania maisemia valokuvattavaksi, maalatttavaksi tai vaan katseltavaksi.
Se tylsyys on oman päänne sisällä!
[/quote]
Täällä metsissä on tehty juuri äsken tai 10-15v sitten hakkuita, joten kaupunkilaiset voivat tulla itse kokeilemaan kulkea jalan kivikkoisessa/kuoppaisessa pusikossa, missä hakkuukone on myllertänyt. Täällä ei ole oikeita metsiä, kuten kaupunkien virkistyalueilla, mikä onkin surullista. Mutta raha tässäkin puhuu. Mainitsemastani sysstä marjoja tai sieniäkään ei enää noissa kasva.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 15:55"]
[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 21:57"]
No huh huh. Mielenkiinnosta kysyn että harrastatteko ylipäänsä muuta kuin sohvan ja jääkaapin välistä pikakävelyä?
[/quote]
Just luin, että hiit on hyvää harjoittelua myös ylipainoiselle ja huonokuntoiselle, joten olen alkanut vetää treeniä telkulta jääkaapille. Matkalla portaita ja 10m tavallista kävelyä yhteen suuntaan + takas telkulle kävellessä jätskit ja sipsipussi + limppari tai mehu lisäksi painona. Tulee aerobista ja voimaharjoittelua ja seuraavaan mainoskatkoon asti palautumista. Koska hiit on hyvä treeni, miksi tekisin muuta?
[/quote]
Toihan on oikeesti hyvä, kun ravaat sitä väliä aina ennen jääkaapille menoa 20 kertaa edestakaisin. Väittäisin, että tolla on huonokuntoiselle jo vaikutusta.:)
t.ulkoilmaihminen
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 14:41"]
Minäkään en tajua näitä, joiden mielestä metsässä on vain ryteikköä. Jos siellä ei ole valmiita polkuja, niitä syntyy itse tallaamalla nopeasti. Harva kai asuu keskellä pelkkiä hakkuutyömaita ja raiskioita? Ja metsät ovat yleensä täynnä sieniä ja marjoja.
[/quote]
Näin on monessa paikassa ainakin eteläisessä Suomessa. Syytä voit kysyä metsänomistajilta.
Harrastattatteko te ulkoilemattomat mitään hyötyliikuntaa tai liikuntaa ylipäätään? Minäkään en välitä juurikaan ulkoilusta, mutta liikuntaa yritän harrastaa silti mahdollismman monipuolisesti, koska täysi liikkumattomuus olisi todella epäterveellistä. Monista viesteistä saa sen kuvan ettei liikuta juurikaan?
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 14:51"]
Miksi ihmiset haluavat asua maalla, jos siellä on heidän mielestään noin tylsää eivätkä he pidä ympäristöstään sen vertaa, että haluaisivat poistua ulko-ovesta? Jos siellä ei ole mitään nähtävää ja metsä on pelkkää ällöä rämettä?
[/quote]
Maalla asuminen on edullisempaa.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 17:40"]
Harrastattatteko te ulkoilemattomat mitään hyötyliikuntaa tai liikuntaa ylipäätään? Minäkään en välitä juurikaan ulkoilusta, mutta liikuntaa yritän harrastaa silti mahdollismman monipuolisesti, koska täysi liikkumattomuus olisi todella epäterveellistä. Monista viesteistä saa sen kuvan ettei liikuta juurikaan?
[/quote]
Minulla on kotona kuntopyörä enkä käytä koskaan hissiä. Ulkona tulee liikuttua aika vähän, mutta siihen osin vaikuttaa sosiaalinen fobiani, kaupungissa kun asun. Muuten tykkäisin ihan pyöriä hautausmaalla ja metsässä vaikka kameran kanssa.
Tykkään olla ulkona paljonkin kun ilma on lämmin. Sitten kun ilma menee pakkasen puolelle yritän välttää ulkoilmaa niin paljon kuin mahdollista. Tyttäreni ovat samanlaisia. Talvivaatteiden sijaan vältetään ulkoilmaa talvella ja minua hirvittää jo valmiiksi tuleva talvi. Onneksi huomisesta lämpenee ja päästään edes 10 asteeseen.
No en varsinaisesti rakasta ulkoilua, tulee käytyä kävelyllä välillä kun on hieno keli, tai sitten kaupassa kävellen ihan liikunnan takia. Paljon ulkoilevat, työmatkapyöräilijät yms tunnistaa sellaisesta ahavoituneesta naamasta, punaisena puuskuttavat ja räkä lentää, hyi!
[/quote]
[/quote]
Jännää on muuten myös se, miten nämä lenkkeilijät yms on yleensä ihan hirveitä tankkeja. Jos juoksee niin miten helvetissä voi olla sellainen hehtaariperse mitä näillä yleensä on?
Täällä on taas yksi ulkoilua kammoksuva! Mulla tosin on siihen (teko)syy, eli masennus, jonka takia en kerta kaikkiaan JAKSA tai näe mitään järkeä ulos lähtemisessä. On se kävely ihan ok, jos sinne saa aikaiseksi lähteä. Mutta kun ei saa. Talvella onneksi pääsee luistelemaan, niin tulee oltua edes pari lkertaa viikossa ulkona. Muuten ulkoilut on kävely autolle ja autolta takaisin... Mä kadehdin ulkoilmaihmisiä. Haluaisin itekin olla sellainen, mutten löydä sitä innostusta millään.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 14:02"]
Sama se jos aikuinen itse on sisällä, mitä se kenellekkään kuuluu, mutta tilanne on kyllä surkea jos teillä on lapsia. Lasten pitää kyllä saada raikasta ilmaa säännöllisesti. Kamala lapsuus jos ei ulos pääse.
[/quote]
Minusta aika monikin on sanonut, että lasten kanssa ollaan käyty ulkona kun ovat olleet pienempiä, myöhemmin ovat siellä keskenään. Minä kuulun tähän kastiin. Lapset ovat päässeet aina ulos niin paljon kuin haluavat.
Ylipainoinen en ole, koska on muitakin tapoja pitää kuntoa yllä kuin käymällä ulkona.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 22:51"]
[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 21:50"]
Mä olen ajatellut, että olen epänormaali, kun ei huvita täällä maalla lähteä kävelemään pellonlaitaa, vaan lähden mieluummin autolla johonkin, mutta on meitä näköjään monta. :D
[/quote]
No enpä olisi minäkään uskonut että on ylipäätään olemassa tällaisia ihmisiä. Hyi yök. Teillä varmaan haisee kotonakin tosi tunkkaiselta ja olette väsyneitä ja sairaita.
Itse en äkkiseltään muista että olisin ollut koko elämässäni kokonaista päivää menemättä ulos paitsi silloin, kun olen ollut sairaalassa vuodepotilaana, ehkä yhteensä 4 päivää tähän mennessä.
Teen fyysistä työtä ulkoilmassa, käyn muutaman kerran viikossa 1-2 tunnin juoksulenkin, vien lapset pyörällä kouluun, käyn lenkillä koirien (ja joskus lasten) kanssa, ratsastan, teen pihatöitä, käyn pyörällä kaupassa. Eli joo, en ihan osaa samaistua. Sisällä käyn vain nukkumassa, sitäkin tuli tehtyä ulkona partiovuosina mutta vanhemmiten olen todennut, että sisätilat on siinä ihan plussaa.
[/quote]Ottamatta nyt kantaa tuohon liikkumisen määrään niin ihmettelen kuinka "tunkkaista" itselläsi mahtaa olla jos käyt sisällä vain nukkumassa....kyllä meillä menee aika monta iltaa viikossa töiden jälkeen ihan siivoamiseen,pyykkäämiseen ja ruuanlaittoon.Koiraa lenkitetään vuorotellen, yleensä lapset vie.Ruoka valmistuu silläaikaa.Olen kotona vasta klo 18.30 jos ei tarvitse kauppaan mennä. Ulkoilemaan ehdin oikeastaan vain sunnuntaisin.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 15:29"]
Maalaiset vastatkaa! Miksi asutte siellä, jos siellä ei ole mitään minne haluaisitte mennä tai mitään mitä haluaisitte nähdä?
[/quote]
No ei kai nyt kukaan muuta uuteen kotiin sen takia, että siinä on vieressä joku Siwa, siis haloo, oikeesti! Kyllä mä muutin ihan sen ASUNNON takia, en jonkin s******n palvelujen takia. Sitä varten on olemassa auto ja dösä, että pääsee palveluiden luokse.
Mä en asu maalla, vaan lähiössä, mutta en silti koskaan kävele minnekään. Töihin menen bussilla, on kuukausikortti. Kesällä ajan pyörällä, matkaa noin 10 minsaa suunta. Mutta en tosiaankaan muuttanut nykyisen asuntooni palvelujen saatavuuden takia, enkä kyllä ole kuullut että joku olisi niin tehnyt?! Yleensä ihmiset kai muuttaa ihan sellaiseen asuntoon, johon on varaa ja ympäristö sitten on joko maalla tai kaupungissa. En minä koskaan kävele mihinkään. Keskustaan olisi noin puolen tunnin minuutin kävelymatka. Olen asunut tässä kohta 10 vuotta ja kävellyt tuona aikana keskustaan varmaan kaksi kertaa.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 18:31"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Katsos se on isompi kuin siinä on lihasta eikä vain luuta ja löllöä, mitä pieniperäisillä usein on. Ja se lihaksikas "hehtaariperse" on muuten sata kertaa paremman näköinen kuin lättänä mummo/pappaperse.
[/quote]