Miksi te olette niin hysteerisiä margariinien ja ruokaöljyjen kanssa?
Eilen täällä oli keskustelu margariinien käytöstä ja siihen oli vastannut noin 15 hysteeristä tyyppiä, jotka räyhäsivät margariinien ja levitteiden ainesosista. Myös ruokaöljyt saivat räkytyksestä osansa.
Mikä niistä tekee olevinaan niin huonoa syödä? Minkä takia niitä on, jos ne kerran ovat niin vaarallisia ja huonoja ihmiselle? Ja minkä verran te niitä käyttäisitte, jos kerran niin hysteerisesti pelkäätte? Kertokaahan nyt selvästi ja ymmärrettävästi meille kaikille hullunrohkeille margariinien syöjille miksi meidän ei pitäisi syödä vaikka Floraa, Lättaa ja muita vastaavia? Kertokaa myös, oletteko hysteerisiä myös muiden ruoka-aineiden kanssa, pitääkö meidän tavallisten tietää muutakin?
Kommentit (7)
Syö ihan rauhassa margariinisi. Kun et näköjään tiedä,miksi ei kannattaisi syödä. Tietoa saa,jos haluaa,mutta valitettavasti täytyy jonkun verran nähdä itse vaivaa tiedon hankkimiseksi.
No, enpä ole täällä ollut eilen keskustelussa mukana. Ihmettelen, että eikö jo kaikki tiedä miten vaikkapa tavallinen ruokaöljy valmistetaan? Eihän siinä ole mitään terveellistä kuumennuksen ja kemikaalikylpyjen jälkeen. Miksi sitä pitäisi kenenkään käyttää? Ja siitä samasta jätteestähän margariinitkin valmistetaan.
Minusta kylmäpuristettu oliiviöljy on hyvää ja tietääkseni terveellistäkin. Voi on luonnollisempaa kuin margariini, sehän on selvä. Miksi siis valita huonommat vaihtoehdot?
voi on niin paljon parempaa, miksi sitten laittaisin ruokaani jotain pahalta maistuvaa. Kerran sitä vain eletään.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 11:33"]
Syö ihan rauhassa margariinisi. Kun et näköjään tiedä,miksi ei kannattaisi syödä. Tietoa saa,jos haluaa,mutta valitettavasti täytyy jonkun verran nähdä itse vaivaa tiedon hankkimiseksi.
[/quote]
Miksi yleensä vastasit, kun et ainakaan siihen mitä ap. kysyi?
[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 11:46"]
[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 11:33"]
Yritin vain kannustaa etsiä itse tietoa.
[/quote]
Miksi yleensä vastasit, kun et ainakaan siihen mitä ap. kysyi?
[/quote]
Minä en eiliseen ketjuun vastannut enkä ole hysteerinen. Meillä rasvoista käytetään voita, auringonkukka- tai rypsiöljyä ja oliiviöljyä. Margariinia en osta, koska en voi sietää sen makua, etenkään mitään Keijua tms. Oivariinia ostan joskus. Omalla kohdalla on siis kyse pelkästään mausta/koostumuksesta, ei mistään terveellisyystekijöistä.
Eikö tänään löydykään ketään?