Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G:Maksatko ajokortin lapsellesi?

Vierailija
19.10.2013 |

Ajokortti maksaa useamman tonnin. Maksatteko ajokortin lapsellenne? Jos maksatte, niin miksi? Jos ette maksa, niin miksi? Ja onko teille itsellenne aikoinaan vanhempanne maksaneet mahdollisen ajokortin vaiko oletteko hankkineet "omilla rahoilla" ajokortin?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhimman ajokortista maksoin 500€ samoin isänsä, loput maksoi itse. Näin mennään varmaan muidenkin kanssa. Minulle omat vanhempani maksoivat ajokortin; tosin tuolloin asuimme paikassa, missä ajokortti ja auto olivat "välttämättömyys" jos jonnekin halusi päästä

Vierailija
2/58 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 jatkaa vielä. Te "tietysti" maksavat, riippuuko maksuhalukkuutenne millään tavoin ajokortin hinnasta? Hyväksyttekö ihan minkä tahansa kustannustason vain sillä perusteella, että lapsi tarvitsee kortin ja hänellä itsellään ei ole siihen varaa? 

Omasta mielestäni mitä enemmän se kortti maksaa, sitä tarkemmin kannattaisi harkita onko se oikeasti hankkimisen arvoinen. Tai kannattaisiko ainakin odottaa jonkin aikaa, että hintaa saadaan kohtuullisemmaksi. Muutenhan autokoulut hilaavat vuosi vuodelta hintaa pilviin, kun kritiikittömät vanhemmat suostuvat mihin vain sillä verukkeella että "pitäähän lapselle kortti saada".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se täällä maalla on ikävä kyllä aika välttämätön, sepä se, kun ne voivat hinnat laittaa kuinka korkealle tahansa, ja ihmisten on pakko vaan maksaa että pääsee kulkemaan opiskelemaan ja töihin. Pääkaupunkiseudulla ei kortilla ja autolla tee yhtään mitään.

Vierailija
4/58 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti kyllä.

Vierailija
5/58 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaan pystytään, niin maksetaan toki. Paras ajaa heti 18v. vaan. Mulle on maksettu kortti aikanaan ja omille maksetaan myös. Isovanhemmat (mun vanhemmat) on luvanneet maksaa/tukea, jos vaan vielä henki pihisee silloin. Ja todennäköisesti pihiseekin, kun ovat vasta 70+, kun  omat tarvii ajokortin. Lapsilla on säästötililläkin rahaa aika hyvin. Nuoremmalla vasta reilu tonni, mutta 9-vuotiaalla melkein 5000. Musta ajokortti on viisas satsaus. Toki toivon, että hinnat laskisi tai ajoharjoittelu tulisi nykyistä edullisemmaksi.

Vierailija
6/58 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajokortin hinta on kyllä suomessa liian korkea.

Vierailija
7/58 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä maksamme molemmille lapsille ajokortit ja ostamme autotkin, uudet toki.

Pojalle maksoimme keväällä mopoautokortin ja ostimme uuden hienon mopoauton.

Vierailija
8/58 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille kolmelle maksetaan ja toiveissa olis vielä saada ostettua heille autot etteivät ihan kamalilla ritsoilla tuolla liikenteessä painelisi. Mun mielestä ajokortti on tärkeä ja monelta nuorelta se jää ajamatta, jos vanhemmat eivät maksa. Mun vanhemmat olivat reilusti alle keskituloisia, mutta silti hekin maksoivat mun sekä veljeni ajokortit.

Vierailija
9/58 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 20:59"]

Opettaa vastuuntuntoa nuorelle,kun itse hankkii rahat ajokorttiin. kaikkea ei pidä tarjota kultalusikalla suuhun.

[/quote]

ei tällaisella elintasolla myöskään tarvi opettaa elämään kuin köyhä rassu, jos pystyy auttamaan perus jutuissa. Eri asia hoitaa teinin maailmaan pukkaamaa lasta, ku antaa ajokortti jonka varmasti saa kaikki kaveritkin. Ihme ajattelu tapaa maailmassa olot paranee ja silti pitää saada lapsi tuntemaan itsensä vähempi arvoiseksi

Vierailija
10/58 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 21:53"]

14 jatkaa vielä. Te "tietysti" maksavat, riippuuko maksuhalukkuutenne millään tavoin ajokortin hinnasta? Hyväksyttekö ihan minkä tahansa kustannustason vain sillä perusteella, että lapsi tarvitsee kortin ja hänellä itsellään ei ole siihen varaa? 

Omasta mielestäni mitä enemmän se kortti maksaa, sitä tarkemmin kannattaisi harkita onko se oikeasti hankkimisen arvoinen. Tai kannattaisiko ainakin odottaa jonkin aikaa, että hintaa saadaan kohtuullisemmaksi. Muutenhan autokoulut hilaavat vuosi vuodelta hintaa pilviin, kun kritiikittömät vanhemmat suostuvat mihin vain sillä verukkeella että "pitäähän lapselle kortti saada".

[/quote]

hinnat ei tule kohtuullisemmiksi koska yksityisautoilua pyritään vähentämään :)

Vierailija
11/58 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme maksaneet jo esikoiselle ja pian on kuopuksen vuoro. Tosin asumme ulkomailla, ja täällä ajokortti on huomattavasti halvempi kuin Suomessa.

Vierailija
12/58 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä maksoi minulle kolmisen vuotta sitten.

Vierailija
13/58 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aion maksaa. Ja minunkin vanhempani maksoivat meille kaikille viidelle lapselle ajokortit.

Vierailija
14/58 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on rahaa, niin tottakai maksan. Oletan kyllä, että lasten isäkin maksaa jotain, mahdollisesti myös isovanhemmat. Oman ajokorttini maksoi äiti ja mummu.

Vierailija
15/58 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani maksoivat minulle ajokortin heti 18-vuotiaana ja ilmanmuuta maksamme molemmille lapsillemme ajokortit. Yllättävissä tilanteissa saattaa tulla tarve ajokyvylle ja hyvä että kortti silloin löytyy.

Vierailija
16/58 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on aloitettu jo vauvoille säästämään juuri tuollaisia juttuja varten. En usko, että meillä koskaan tulee olemaan muuten tuhansia ylimääräistä. Pakko valmistautua.

Vierailija
17/58 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin itse, tosin sain pikkusummia synttärilahjaksi tähän tarkoitukseen.

Lapsillemme maksamme kortit, jos he ovat pysyneet päihteittä siihen saakka. 

Vierailija
18/58 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni eivät vanhempani korttia maksaneet. Meni kahden kesän kesätyörahat enkä penniäkään pystynyt muuhun noita kesätienestejä käyttämään. Kavereilla maksoivat vanhemmat.

Itse päätin jo tuolloin, että omille lapsilleni kortit maksan. Säästämme lasten tileille tietyn summan rahaa, jotta on mista ottaa, sitten kun lapset on sen ikäisiä, loput voi käyttää sitten opiskelujen aloitukseen, kotoa pois muuttoon jne. siinä vaiheessa olennaiseen.

Vierailija
19/58 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki. Maksamme kolmen lapsemme ajokortit, koska meillä on siihen varaa. Omat vanhemmat ovat myös meille maksaneet.

Vanhin on nyt 18, sai ajokortin kesällä. Annoimme auton käyttöön myös, tämä onnistui omien työkuvioiden muutoksesta. Maksan myös pääosan bensoista.

Vierailija
20/58 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksamme tietysti. Lapsia tehdään tasan se määrä kuin heitä voi elättää, vaatettaa ja kouluttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan