Ystäväperhe muuttaa kauas kaukomaille ja järjestävät vielä läksiäisbileet
ystävilleen. Nyt en kyllä keksi mitään lahjaa sinne juhliin, he tuskin haluavat yhtään mitään tavaraa ainakaan. Viinipullojakin heillä on varastot täynnä.
Ehdotuksia??
Kommentit (16)
Tee kliseinen video jossa kaikki ystävät lähettävät terveisiä tms. Siihen perään kuvia yhteisistä jutuista ja jotain suomalaista musiikkia (olen suomalainen/täällä pohjan tähden alla...)
[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 22:09"]
Lahjakortti, jossa lupaat lähettää heille myöhemmin vaikka ruisnappeja tai Fazerin suklaita.
[/quote]
Tämä on kiva idea!
Tykkään kummastakin kakkosen ja kolmosen ehdotuksesta. Yksi voisi olla lupaus toimia majapaikkana loman aikana tai muu vastaava kiva palvelus. Tai sitten kassillinen jotain suomalaista sapuskaa mukaan tai "lahjakortti" että vaikka jouluksi toimitat sellaisen.
Äh, mä varmaan tursaisin koko läksiäiset niin että kukan ei muistais mun lahjaa :D
Interfloralahjakortti, jos määränpäässä on interflora kauppoja. Eli ostat suomesta interflorakaupasta kansainvälisen lahjakortin sopivalle summalle. He voivat sitten määränpäässä ostaa kukat niillä "floriineilla".
Vaikka sanotkin että tavaraa tuskin kaipaavat, niin harkitse siitä huolimatta jotakin suomalaista, esim itse sain aikoinaan finlaysonin tyynyliinat, ja ne ovat todellakin olleet parhautta täällä kaukomailla. Jotenkin kiva laittaa pää tyynyyn hyvälaatuiselle tyynyliinalle, joka vieläpä muistuttaa kotisuomesta... :)
Mäkin kasaisin kaikkea sellaista, mitä kaukomailta ei saa - hapankorppuja, salmiakkia, Fazerin sinistä, kuivattuja suppilovahveroita, ruishiutaleita, glögiä yms. Kotimaiset pyyhkeetkin on kiva idea. Voisi ehkä harkita myös jotain Suomi t-paitaa, jossa poron kuva tms. Ja suomalaista musiikkia CD:llä, jota voi sitten koti-ikävissään kuunnella, joko suomipoppia tai Sibeliusta.
Mitä jos keräisit valokuvista heille koosteen. Siis mahdollisista sellaisista tilanteista, joissa olette tehneet yhdessä jotain, tai vaikka isommallakin porukalla. Kuvat voi tallentaa vaikka tikulle tai teettää niistä kirjan. Tämmöinen tuli näin nopeasti mieleen.
Tai lupaudu kuvaamaan läksiäisissä ja tee niistä kuvista kooste.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 15:16"]
Mäkin kasaisin kaikkea sellaista, mitä kaukomailta ei saa - hapankorppuja, salmiakkia, Fazerin sinistä, kuivattuja suppilovahveroita, ruishiutaleita, glögiä yms. Kotimaiset pyyhkeetkin on kiva idea. Voisi ehkä harkita myös jotain Suomi t-paitaa, jossa poron kuva tms. Ja suomalaista musiikkia CD:llä, jota voi sitten koti-ikävissään kuunnella, joko suomipoppia tai Sibeliusta.
[/quote]
Jotenkin tuntuisi, että heillä on tärkeämpääkin tavaraa raahata lentokoneessa...
Etsi kiva kuva teistä yhdessä ja teetä printti ja laita kehyksiin.
Itse oon asunut ulkomailla useaan otteeseen, tavaraa ei kaivata, interflora tuntuu jäykältä. Eniten ilahduttaa se että ystävät tulevat paikalle voi viettää aikaa yhdessä. Salmiakkia ja suomalainen naistenlehti ilahduttaa jos sellaisen paketin joku postittaa kun on siellä maailmalla. Syömisetkin on usein tosi spesifeitä, sitä kaipaa just tiettyä tuttua lempikarkkia tai muuta makua.
Lahjakortti suomikauppaan? Siitä mä tykkäisin :)
Tilaa heille joku suomalainen aikakauslehti
Hanki mitä vain kunhan se painaa alle 100 grammaa ja mahtuu pieneen tilaan. Olen monesti muuttanut suomesta ulkomailla pidemmäksi aikaa (minimissään vuodeksi), ja sieltä jälleen takaisin. Ja joka kerta yksi asia on varmaa: aina on matkalaukut tupaten täynnä. Joten ei mitään isokokoista. Juuri joku myöhemmin lähetettävä juttu, tai sitten esim tyynyliinat tms jotka eivät vie tilaa / paina paljoa.
Suomi kaupan lahjakorttia minäkin ehdottaisin. Saisivat sitten tilailla vaikka ruisleipää tai Fazerin suklaata, kun sitä alkaa tekemään mieli...
Lahjakortti, jossa lupaat lähettää heille myöhemmin vaikka ruisnappeja tai Fazerin suklaita.