Sivutoiminen opiskelu 5 op*12 kk vai 5op*9 kk?
Eli voinko vuodessa käydä 60 op vai 45 op? Onko kellään tietoa, miten tuo katsotaan?
Kommentit (8)
Mitä opiskelet? Korkeakoulussa tuo 45 on minimi ihan kellä vaan joka kelalta tukea haluaa. Vähän olisit voinut enemmän asiaasi valaista...
Aloitin tammikuussa avoimessa yliopistossa ja olen nyt jo tehnyt 90op itsenäisillä tehtävillä... ja käynyt töissä samanaikaisesti. En tajua kuka urpo tuon rajoituksen on keksinyt!
Tarkoitin siis työttömyystuella (sovitellulla päivärahalla) sivutoimista opiskelua. Yliopistossa opiskelen.
Mihin tuo sivutoiminen opiskelijastatus liittyy? Esim. yliopistossahan on vain opiskelijoita. Ei erikseen kokoaikaisia tai sivutoimisia.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 20:26"]
Aloitin tammikuussa avoimessa yliopistossa ja olen nyt jo tehnyt 90op itsenäisillä tehtävillä... ja käynyt töissä samanaikaisesti. En tajua kuka urpo tuon rajoituksen on keksinyt!
[/quote]Nimenomaan - nuo rajat on... Itse tein töiden ohella ihan 'oikeat' yliopisto-opinnot maisteriohjelmassa 60op vuodessa. Ja niistä suurimman osan töideni kesälomalla.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 21:14"]
[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 20:26"]
[/quote]Nimenomaan - nuo rajat on... Itse tein töiden ohella ihan 'oikeat' yliopisto-opinnot maisteriohjelmassa 60op vuodessa. Ja niistä suurimman osan töideni kesälomalla.
[/quote]
Joo se on vähän tyhmää, kun esim. kesällähän voi tenttiä vaikka kuinka monta opintopistettä.
ap
no aika lailla ympäripyöreätä päivää saat opiskella ja tehdä töitä, meillä kun tulee AMK:ssa 60op/vuosi täysipäiväisestä opiskelusta....