Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsille (3-8 vuotta) syysvaatteet harkinnanvaraisella tt-tuella?

Vierailija
08.09.2020 |

Kuinka paljon olette saaneet per lapsi? Lapset ei sairauden ja yliherkkyyksien takia pysty pitämään käytettyjä vaatteita.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä myöntäisi. t: sossu

Vierailija
22/43 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa lapsillasi outo sairaus, kun ei edes sisarusten vanhoja voi käyttää! Ja kaikille pitää uudet ostaa syksyksi, kenellekään ei mahdu keväällä ostetut?

Millaisia jättiläisiä niistä teidän lapsistanne kasvaa, jos 2 kertaa vuodessa pitää koko vaatevarasto uusia joka vuosi, kun vanhat menevät pieniksi? Kyllähän siinä jo viimeistään 10 vuotiaana loppuu lasten kokotaulukko kesken, tuolla vauhdilla.

Ei kun ai niin, ne vanhat myydään kirpparilla pois, ja kerjätään sossusta rahat uusiin lasten vaatteisiin. Mitä teet niillä rahoilla, mitä saat, kun myyt ne vanhat vaatteet pois?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri ostin viidelle lapselle syysvermeet (haalari tai takki/housut ja goretexkengät ja asusteet) ja maksoi liki 250e per lapsi (pienillä vähän vähemmän, koululaisilla enemmän) eli yhteensä yli 1200. Kaiken maksan ITSE palkallani.

Nyt vähän kiinnostaa miksi ap:lle pitää sama maksaa veronmaksajan taskusta?

Vierailija
24/43 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä yleisö, tämä on provo.

Vierailija
25/43 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin Torin kautta syystakin ja ulkohousut lapselle yht. 15 e. Hyvin pitää vettä ja tuulta. Kengät käy vielä viime keväiset, talveksi sitten uudet. 

Vierailija
26/43 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattuipa sopivasti, että nimenomaan uudet pitää saada.

Mikä sairaus niillä kaikilla on ja mille ne on yliherkkiä?

Mulla (äidillä) on home- ja pölyallergia, joten lapselle ja meille muillekin on pakko ostaa kaikki uutena. Kirpparille mennessä saan astmakohtauksen yleensä viidessä minuutissa. Lakatkaa viemästä tavaraa homeläävistä kirppareille, niin allergisetkin voi ostaa.

Meillä tosin on varaa ostaa omat uudet vaatteemme.

Vierailija
27/43 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä myönnetä. Kysy hopelta.

Vierailija
28/43 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuhun kantaaottamatta en kyllä ihmettele yhtään vaatetarvetta kelien vaihtuessa. Meillä ainakin lapset kasvaa sellasta tahtia, että pelkästään kesän aikana oli keväällä sopivat vaatteet jääneet pieniksi. Eikä toivoakaan että viime syksyn vaatteet vielä mahtuisi. Eikö teidän muiden lapset kasva? Vai onko täällä lapsettomat sivusta huutelemassa?

Tuolla tarkoitettiin varmaan sitä, että, kun ne jää pieniksi, niin ne annetaan sisaruksille käyttöön.

Vierailija
29/43 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla (äidillä) on home- ja pölyallergia, joten lapselle ja meille muillekin on pakko ostaa kaikki uutena. Kirpparille mennessä saan astmakohtauksen yleensä viidessä minuutissa. Lakatkaa viemästä tavaraa homeläävistä kirppareille, niin allergisetkin voi ostaa.

Luulisi että teilläkin ne isoimman lapsen vaatteet kuitenkin käy niille pienemmille? Kun missä ne olisi homeelle altistuneet.

Ja itse muuten ostan työkaverin tyttären vaatteet. Eivät siis kierrä kirpparin kautta.

Vierailija
30/43 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uudet vaatteet vasta haiseekin, tärkkiä, kemikaaleja jotka ovat teollisuuden jäljiltä, torjunta-aineita koita ja tuholaisia vastaan, homeenestoaineita, ties monta pesua pitäisi tehdä että noista teollisuus kemikaaleista pääsee eroon...

Vierailija
31/43 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkakaa romaneiksi.

Vierailija
32/43 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva tietää miksi joku alapeukuttaa tätä? Kirppareille viedään oikeasti silkkaa roskaa hirveistä homeläävistä. Lisäksi siellä sekoittuu monen eri talouden pölyt, jotka saa allergiselle todella tukalan olon.

Vierailija
33/43 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuhun kantaaottamatta en kyllä ihmettele yhtään vaatetarvetta kelien vaihtuessa. Meillä ainakin lapset kasvaa sellasta tahtia, että pelkästään kesän aikana oli keväällä sopivat vaatteet jääneet pieniksi. Eikä toivoakaan että viime syksyn vaatteet vielä mahtuisi. Eikö teidän muiden lapset kasva? Vai onko täällä lapsettomat sivusta huutelemassa?

Osta reilumpaa kokoa, vaatteessa saa olla kasvuvaraa.

Vierailija
34/43 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uudet vaatteet vasta haiseekin, tärkkiä, kemikaaleja jotka ovat teollisuuden jäljiltä, torjunta-aineita koita ja tuholaisia vastaan, homeenestoaineita, ties monta pesua pitäisi tehdä että noista teollisuus kemikaaleista pääsee eroon...

Riippuu siitä mitä ostaa. On olemassa paljonkin vaatemerkkejä, jotka eivät haise uutena. Jos ostaa halpoja kiinarättejä, niin kyllähän ne haisee.

Vierailija
35/43 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva tietää miksi joku alapeukuttaa tätä? Kirppareille viedään oikeasti silkkaa roskaa hirveistä homeläävistä. Lisäksi siellä sekoittuu monen eri talouden pölyt, jotka saa allergiselle todella tukalan olon.

Koita nettikirppareita, näissä monesti ilmoitetaan erikseen, hajuton, homeeton, ei lemmikkejä kodissa, Facebookissa on miljoonia lasten kirpareita...

Vierailija
36/43 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim minä. Kun en millään usko että saman perheen vanhempien lasten vaatteet käy homeisiksi ja siksi kaikille pitää ostaa koko ajan kaikki uusiksi.

Plus että käytettyä vaatetta saa kyllä yllin kyllin ilman kirppareitakin homeettomista kodeista.

Vierailija
37/43 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko taas lapsia puskettu maailmaan vain siksi, että tukien saaminen jatkuu.

Ihan tiedoksesi, meitä töissäkäyviä pienituloisia köyhiäkin on paljon. Me emme saa mitään tukia ja myös meidän pienistä palkoista revitään teidän loisten tukirahat.

Pienituloinen ei usein maksa juurikaan palkastaan veroa. Alvit ja muut tietysti kuten muutkin. Mutta ratkaisuna käy, kun irtisanoudut, saat karenssin ja voila, olet toimeentulotuella. Sitten kun jätät ilmoittautumatta työnhakijaksi, toimeentulotuki jatkuu.

Vierailija
38/43 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi että teilläkin ne isoimman lapsen vaatteet kuitenkin käy niille pienemmille? Kun missä ne olisi homeelle altistuneet.

Ja itse muuten ostan työkaverin tyttären vaatteet. Eivät siis kierrä kirpparin kautta.

Meillä on vain yksi lapsi. Eikä lähipiirissä muita lapsia. Eipä tämä tosiaan ole meille mikään ongelma. Mutta yritin tuoda näkökulmaa siihen miksi ehkä ei voi ostaa kuin uutena.

Vierailija
39/43 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vain yksi lapsi. Eikä lähipiirissä muita lapsia. Eipä tämä tosiaan ole meille mikään ongelma. Mutta yritin tuoda näkökulmaa siihen miksi ehkä ei voi ostaa kuin uutena.

AP:lla on useita lapsia pienillä ikäeroilla.

Vierailija
40/43 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuo homeallerginen äiti.... meillä yhdelle lapselle ja meille vanhemmille ostetaan kaikki uutena. On siis vain se yksi lapsi. Enkä ole Ap. Olen kokeillut nettikirppareita ja muita ehdotettuja vaihtoehtoja. Aina löytyy joku, joka ei piittaa toisen allergioista ja valehtelee ostotilanteessa. En enää jaksa edes yrittää huonojen kokemusten jälkeen. Ihmiset on idiootteja, kun vähättelevät toisten allergioita ja terveysongelmia.

Meillä on varaa ostaa juuri ne vaatteet mitkä halutaan. Se ei ole ongelma. Yritin tuoda vain keskusteluun näkemystä siitä mikä voi olla syynä, että vaatteet pitää olla uudet. Kaikki vaan halusi taas tahallaan ymmärtää väärin.