Trendikkäitä sisustusratkaisuja, joita et ymmärrä
Listailkaahan sellaisia nyt pinnalla olevia sisustusjuttuja, joista ette pidä tai joita ette lainkaan ymmärrä.
Kommentit (63)
Olen nähnyt tasan yhden hyvän kirjoitukyltin sisustuselementtinä ja se oli Homo sweet homo. Se oli mielestäni hauska. En ottaisi sitä omalle seinälle, mutta jollekin se varmasti sopii.
Valkoisia keittiönkaapistoja perustellaan muuten sillä, että niitä pitää jaksaa katsoa niin useita vuosia, koska kaappien/ovien uusiminen kallista. No eikö sitä suuremmalla syyllä kannattaisi ottaa väri, josta tykkää edes aluksi kuin joku muka varman päälle persoonaton ratkaisi, kun kaikilla muillakin on valkoinen keittiö..!
Minustakin englanninkieliset sisältöön liittyvät tekstit joka purkissa ja purnukassa tai huonekaluissa jopa niiden nimet kirjoitettuna viittaa lähinnä dementikkokotiin.
Hylly joissa on vain yksi mariskooli ja yksi valokuva. Lasinen sohvapöytä. Lastenhuoneessa kaksi kirjaa ja nukke jossain 2x2 ikean hyllyssä.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 21:47"]
Valkoiset keittiön kaapistot. Mielikuvituksettomin ja tylsin idea ikinä. Ja niitä haluaa meidän keittiökauppiaan mukaan yli 90 %:a ostajista?
[/quote]
Meillä on valkoiset keittiökaapit, ihan ssellaisesta yksinkertaisesta syystä, että keittiömme on aika matala ja myös pimeä tila. Minkä tahansa muun väriset kaapit vain tekisivät pienestä i:n muotoisesta keittiöstä entistäkin ahtaamman näköisen. Meille ei esim mahdu normikorkuiset yläkaapit.
Meiiä muuten löytyy ne puurjaimet, mutta kaksikielisessä perheessämme ne muodostavat sanan hem.
Liitutaulumaalilla maalatut seinät. Tai ihan mikä vaan pinta. Yök.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 14:03"]
Kirjaimet joilla kirjoitetaan LOVE, FAMILY, HOME jne. Yök!!
[/quote]
Pari vuotta sitten yhdessä sisustuslehdessä oli seinässä parivuoteen yläpuolella vierekkäin MR ja MRS. Itse olisin sijoittanut ne päällekkäin, olisi ollut vähän kiinnostavampaa ;)
[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 18:24"]
[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 15:15"]
[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 15:13"]
[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 14:32"]
[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 13:55"]
No vaikka tuplakuplat ja ponit. Maksaa maltaita vaikka valmistus maksaa alle 50€. Kaikkein halvimmasta muovista tehdään.
Artekin tuotteet, no ei vaan ole mun makuuni
[/quote]
Tiedätkö mistä kaikista asioista hinta koostuu? Ylen sivuilla oli juuri havainnollisesti esitetty, mistä tuotteen hinta (t-paita koostuu): http://yle.fi/uutiset/t-paidan_ompelijalle_jaa_vain_luu_kateen/6887710
[/quote]
Tiedän hyvin, olen valmistusteollisuudessa ollut töissä monta vuotta. Esim tuplakuplan hinta muodostuu muovista (1,7€/kilo), valaistusmekanismista n 30€, muotista (kertakustannus, käyttö n euron per tuote), laitteen käyttökustannuksista (sähkö, huollot) ja rahdista. Loput on katetta joka menee designerille ja kaupoille.
Esim vuosia sitten olin vaateteollisuudessa töissä ja silloin jos farkkujen hinta oli 100€ sen sisäänostohinta (sis. valmistus, rahti, materiaalit, tehtaan kate) oli n 30€.
[/quote]
Noin juuri, miksi siis ihmettelet lampun hintaa?
[/quote]
Ööh, jos lampun valmistuskulut on n 50€ ja hinta kaupassa 10X niin todellakin ihmettelen miksi maksaisin "merkistä, designista" 450€??
Tai jos farkkujen todellinen hinta on n 30€ miksi maksaisin niistä 100€, lihottaisin keskusliikkeitä!
[/quote]
Mutta kun sille suunnittelijallekin pitää maksaa, samoin kaupalle pitäisi jäädä jotain, koska siitä mm. maksetaan työntekijöiden palkat.
Ratkaisut, joissa keittiö ja olohuone ovat samaa avointa tilaa. Keittiön oltava aina tiptop ja ruoankäryt leviävät väistämättä olohuoneeseen. En huolisi.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 18:27"]
No vaikka tuplakuplat ja ponit. Maksaa maltaita vaikka valmistus maksaa alle 50€. Kaikkein halvimmasta muovista tehdään.
[/quote]
Tiedätkö mistä kaikista asioista hinta koostuu? Ylen sivuilla oli juuri havainnollisesti esitetty, mistä tuotteen hinta (t-paita koostuu): http://yle.fi/uutiset/t-paidan_ompelijalle_jaa_vain_luu_kateen/6887710
[/quote]
Tiedän hyvin, olen valmistusteollisuudessa ollut töissä monta vuotta. Esim tuplakuplan hinta muodostuu muovista (1,7€/kilo), valaistusmekanismista n 30€, muotista (kertakustannus, käyttö n euron per tuote), laitteen käyttökustannuksista (sähkö, huollot) ja rahdista. Loput on katetta joka menee designerille ja kaupoille.
Esim vuosia sitten olin vaateteollisuudessa töissä ja silloin jos farkkujen hinta oli 100€ sen sisäänostohinta (sis. valmistus, rahti, materiaalit, tehtaan kate) oli n 30€.
[/quote]
[/quote]
Ööh, jos lampun valmistuskulut on n 50€ ja hinta kaupassa 10X niin todellakin ihmettelen miksi maksaisin "merkistä, designista" 450€??
Tai jos farkkujen todellinen hinta on n 30€ miksi maksaisin niistä 100€, lihottaisin keskusliikkeitä!
[/quote]
Mutta kun sille suunnittelijallekin pitää maksaa, samoin kaupalle pitäisi jäädä jotain, koska siitä mm. maksetaan työntekijöiden palkat.
[/quote]
tiedätkö että se suunnittelija saa alle 1% myyntihinnaata.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 18:36"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
tiedätkö että se suunnittelija saa alle 1% myyntihinnaata.
[/quote]
No, sitä paremmin ymmärtää sen kalliin hinnan.
Jos haluaa ostaa tavaroita kaupasta, pitää hyväksyä se, että kauppa ei harjoita hyväntekeväisyystoimintaa, vaan sen pitää hyötyä jotenkin siitä, että se tarjoaa ihmisille paikan ostaa tavaroita.
Maalaisromanttiset, valko-beiget sisustukset. Hyi h*lvetti.
Avohyllyt keittiössä, erityisesti lieden lähellä. Toooodella epäkäytännöllistä.
Ratkaisut, joissa keittiö ja olohuone ovat samaa avointa tilaa. Keittiön oltava aina tiptop ja ruoankäryt leviävät väistämättä olohuoneeseen. En huolisi.
[/quote]
Meillä noin ja melkein aina tip top. Ei passaa sotkuiselle tyypille :)
Valkoinen sohva, valkoinen se, valkoinen tämä, valkoinen tuokin.
kirjat pitää päällystää kaikki uudelleen ja asettaa kirjahyllyyn metrin välein pari kirjaa hieman "ristiin" päällekäin ja siihen päälle joku ruma posliini esine. Hirvee homma, menee muovia hukkaan ku päällystelee ja ne kirjat vois joku oikeesti haluta lukea. Isoja hyllyjä joissa päällä ehkä yksi tai kaksi lamppua. kauheaa tuhlaustaaaaa.
Sattumanvaraiset, suuret kirjaimet tai &-merkit kirjahyllyssä...
Avohyllyt keittiössä. Ihmettelen aina tätä ratkaisua. Täytyy olla todella siivousfriiki ihminen, joka jaksaa joka viikko pölyttää kaikki hyllyt. Puhumattakaan kaikista käyttämättömistä kauhoista, jotka keräävät rasvapölyä. Yäks.