Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Desigual-vaatteet

Vierailija
19.10.2013 |

Onko kokemusta tuon merkkisistä naisten vaatteista? Harkitsen takin ostoa netin kautta ja mietin kokoa, millaiset mitoitukset on? 

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä harmaavarpuset ja beessit perus-pirkot saavat slaagin Desigualin kuoseista. MOT.

Vierailija
22/37 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 17:14"]

Yleensä harmaavarpuset ja beessit perus-pirkot saavat slaagin Desigualin kuoseista. MOT.

[/quote]Kyl se on pikemminkin päin vastoin. Beessit harmaavarpuset yrittävät päästä esille desigualin vaatteilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyi helvetti miten rumia. tyylittömiä.

Vierailija
24/37 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 15:08"]

Hinta-laatusuhde on toivoton. Kankaat ovat ala-arvoisia ja värit likaisia jo valmiiksi, pesun jälkeen vielä kauheampia. Trikoot ovat niin ohuita, että menevät puhki pienestäkin hankauksesta. Olen ostanut Espanjasta yhden takin, jonka kankaan laatu on jostain syystä paljon parempi kuin Suomessa myytävien. Ehkä siellä asiakas vaatii parempaa vastinetta rahalleen.

[/quote]

Hmm. Se että SINÄ et osaa pestä Desigualin vaatteita niissä olevien pesuohjeiden mukaan, ei tee niistä vaatteista huonolaatuisia, ala-arvoisia tms. Minusta se kertoo enemmän sinusta.

Itse olen pessyt trikoomekkoja, paidan ja toppatakin pesukoneessa, ohjeiden mukaisesti, ja kaikki ovat yhä edelleen loistavassa kunnossa, niin kankaat kuin väritkin.

Vierailija
25/37 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin useampia merkin vaatteita Espanjasta. Yksi pesu ja kuviot haalistuneita, toinen pesu ja osa printeistä irti ja nyppyjä, kolmas pesu ja vaate sen näköinen, kuin olisi jostain vintiltä kaivettu rätti.

Vierailija
26/37 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoa isompi ja takeissa kaksi kokoa isompi. Itselläni on netistä ostettu "talvitakki"Desigual. Ja kaikki ovat kehunneet. Toki takkinni on tyylikäs musta, kankaassa kaunis kuvio ja erikoiset leikkaukset. En kans pidä kaikista ko merkin vaatteista. Mutta jos tykkää ei kuin kokeileen. Rohkeutta peliin. Ei voi kaikkia miellyttää. Ihanaa että Suomesta saa enemmän eri tuotemerkkejä."Talvitakkini" on minulla ns välikausitakki eli nyt käytössä.

Vierailija
27/37 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoa isompi ja takeissa kaksi kokoa isompi. Itselläni on netistä ostettu "talvitakki"Desigual. Ja kaikki ovat kehunneet. Toki takkinni on tyylikäs musta, kankaassa kaunis kuvio ja erikoiset leikkaukset. En kans pidä kaikista ko merkin vaatteista. Mutta jos tykkää ei kuin kokeileen. Rohkeutta peliin. Ei voi kaikkia miellyttää. Ihanaa että Suomesta saa enemmän eri tuotemerkkejä."Talvitakkini" on minulla ns välikausitakki eli nyt käytössä.

Vierailija
28/37 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun takkini kokoa 44 ja minun normi vaatteet kokoa 38-40.

Vierailija
29/37 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävättäreni jolla yleensä ok-maku halusi minut mukaan kun sovittaa D-n paitaa... Menin mukaan ( jo valmiiksi ihmeissäni). Onneksi paita oli hänenkin mielestään karsea. Kauppaan jäi.

Vierailija
30/37 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Desigual saainnotuksensa sirkuksesta. Olen sirkuksen, ekspressinistisen taiteen ja desigualin ystävä, ikää 54v. Makuja on monia, arkea saa yrittää piristää värikkäillä vaatteilla. Väreissä on paljon kirkkaota perusvärejä, mitä suomalaiset jostain syystä usein kammoavay. Epäilen, että niillä joille desigualin värimaailma on liian kirjava, on myös perdoonattomat ja tylsäy mustavalkoiset kodit.

Vierailija
31/37 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on yksi desigualin trikoopaita. Ihan retku ja värit haalistuneet pahasti. Kangas plösähtänyt. Ei jatkoon.

Vierailija
32/37 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin vuosia sitten Barcelonassa Desigualin lippulaivakaupassa. Brändi oli vielä silloin nouseva street style -merkki ja vaatteet olivat kohtuullisen hyvälaatuisia ja niissä oli ideaakin.

Nyt on pakko sanoa, että laatu on heikentynyt, materiaalit huonoja ja viimeistelytyökin luokatonta. Tyylit ovat myös kuin karikatyyrejä entisestä. Ei yhtään ajatusta, ei särmää kuten ennen.

Omistan itse yhden takin (ostettu muutama vuosi sitten), joka on leikkaukseltaan hyvä kurvikkaalle (runsaat rinnat). Materiaali on puuvillaa, sellaista "seinävaatekudosta", ihan kivaa, mutta hieman painavaa. Materiaalin laatu kuitenkin parempi kuin nykyissä polyesteri/viskoositakeissa. Vuori hajosi kuitenkin melkein heti ja napitkin irtosivat. Laatu ja hinta eivät todellakaan kohdanneet tässä tuotteessa.

Takin malli on samankaltainen kuin nyt myynnissä olevassa mallissa nimeltään Elisabeth pitkä takki eli malli on aika kivasti istuva. Siinä on prinsessasaumat, joten sopii myös jos on rintaa ja lantiota.

Jos saisin alessa 100 e ostaisin, mutta en muuten.

Ja koko pitää todellakin, kuten yllä opastettu, ottaa vähintään yksi numero suurempi, ehkä kaksi jos on leveäselkäinen ja -hartiainen. Tarkoittaa, että kokoja on vain 44:aan asti.

Vierailija
33/37 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan käsittämättömän rumia rytkyjä, mieleen tulee joku tarhatäti.

Vierailija
34/37 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vedä rumuudessaan vertoja Marimekolle ja muille samantyylisille kotimaisille versioille. En ymmärrä useimpien suomalaisten suunnittelijoiden intoa tehdä aikuisille ihmisille suunnattua mallistoa käyttäen lapsellista leikkausta, kuosia ja kuvioita. Tai muuten vain järkyttäviä muodottomia isokuvioisia, raidallisia ja ruudullisia hirvityksiä. Missä muodot, kauniit, sointuvat värit ja istuvuus? En koskaan osta suomalaisen suunnittelijan tekeleitä edellä mainituista syistä.

Vierailija
35/37 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vedä rumuudessaan vertoja Marimekolle ja muille samantyylisille kotimaisille versioille. En ymmärrä useimpien suomalaisten suunnittelijoiden intoa tehdä aikuisille ihmisille suunnattua mallistoa käyttäen lapsellista leikkausta, kuosia ja kuvioita. Tai muuten vain järkyttäviä muodottomia isokuvioisia, raidallisia ja ruudullisia hirvityksiä. Missä muodot, kauniit, sointuvat värit ja istuvuus? En koskaan osta suomalaisen suunnittelijan tekeleitä edellä mainituista syistä.

Samaa mieltä. Marimekon vaatteet ovat usein muodottomia laatikoita tai halatteja. Kuviot ja värit varsinkin nykyään ovat useimmiten pahoinvointia aiheuttavia.

Desigualin vaatteet eivät ole rumia. Niissä on usein aika kiva leikkaus, joka istuu hyvin. Toiseksi Desigual on nykyisin iso firma, heillä on todella monta eri mallistoa, jopa haute couture -mallisto. Suomeen tuodaan valitettavasti vain sitä halpaa massakamaa.

Mutta laitan muutaman esimerkin Espanjassa myynnissä olevista vaatteista ja jokainen olla sitä mieltä ovatko a) rumia b) tarhatätien tyylisiä:

Tässä uudesta haute couture -mallistosta housut

https://www.desigual.com/es_ES/moda-mujer/ropa/couture/prod-mermere-18S…

Kesämallistosta kesämekko

https://www.desigual.com/es_ES/moda-mujer/ropa/vestidos/prod-cornelio-1…

Kesäpaita

https://www.desigual.com/es_ES/moda-mujer/ropa/camisetas/prod-ginger-18…

Mekko

https://www.desigual.com/es_ES/moda-mujer/ropa/vestidos/prod-cher-18SWV…

Housuasu

https://www.desigual.com/es_ES/moda-mujer/ropa/pantalones/prod-donna-18…

Farkkutakki

https://www.desigual.com/es_ES/moda-mujer/ropa/chaquetas-abrigos/prod-a…

Musta kaikki ihan nättejä tai hauskoja, osa sellaisia, etten itse käyttäisi, suurin osa mielestäni ylihinnoiteltuja kun monet ovat vain polyesteriä. En ihan näe näistä melkein mitään tarhatädin päälla työpaikalla :)

Vierailija
36/37 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mulla on desigualin roinaa tonnien edestä näiden vuosien varrella ja vaikka pari kömpelöä ostosta niissäkin tullut laadun takia, olen saanut useammalla kerralla uuden tuotteen ilmaiseksi kun aspaan otti yhteyttä.

On esim. Pari mekkoa vuodelta 2008 ja vieläki ihan ässäkunnossa, jotkut tosiaan uusimmista malleista ei laadun puolesta ole parhaimmistoa

Vierailija
37/37 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi kirjava hapsuhuivi ja yksi punainen toppi. Tykkään niistä, mutta olen samaa mieltä että monesti laatu on huonoa ja sen takia en taida viitsiä ostaa niiltä vaatteita enää. Pidän väreistä, mutta  monesti Desigualin vaatteiden kuviot on niin överit että ovat minusta rumia. Ihan kivojakin löytyy joukosta silloin tällöin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi