Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet perheestä, joka menee tuetulle lomalle?

Vierailija
19.10.2013 |

Meille myönnettiin tuettu loma, jota mieheni oli hakenut puhtaasti siitä syystä, että meillä on takanamme 5 raskasta vuotta fyysisesti ja henkisesti. Taloudellisia perusteita lomalle ei varsinaisesti ole.

Nyt minua kuitenkin arastuttaa kertoa ihmisille, että olemme menossa tuetulle lomalle, koska periaatteessa ja ulkonaisesti perheemme asiat ovat ok. En halua leimautua miksikään sosiaalitukien väärinkäyttäjäksi.

Mitä itse ajattelet tuettujen lomien hyödyntäjistä? Tiedän, että on säälittävää miettiä, mitä muut ajattelevat, mutta kun joka tapauksessa joudun lomastamme kertomaan lähipiirille.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään.

Vierailija
22/37 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että he saavat muutakin tukea elämäänsä. Ehkä sellainen jo kuuluukin samaan pakettiin tuetun loman kanssa? Perheterapiaa, parisuhdeterapiaa, sosiaalityöntekijän tapaamisia, ehkä perheneuvolakontaktit? Hienoa, että Suomessa huolehditaan huono-osaisista perheistä ja tuetaan monipuolisesti erilaisissa elämän kriiseissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 11:26"]

Vähän säälinsekaisin tuntein toivon, että saisivat elämänsä raiteilleen. Heitä varten laitan myös joulupuu-keräykseen villasukkia ja toivon, että heitä ei enää koskaan palele.

[/quote]

Ei näitä myönnetä ainoastaan vähävaraisille perheille ja perheille, joissa on sosiaalisia ongelmia. Mukana on esimerkiksi perheitä, joissa on pitkäaikaissairaita lapsia. Elämä on niin raiteillaan kuin se sellaisessa tilanteessa voi olla, eikä jalkoja palele.

Vierailija
24/37 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas olen eri mieltä. Rahallisesti pitäisi tukea köyhiä lapsiperheitä ja päästää heidät tuommoiselle lomalle.

Mikäli on varaa niin voi maksaa itse.

Muu tuki em. mainitseva perheneuvonta kuuluisi enemmän kaikille.

Vierailija
25/37 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele mitään oikeastaan, mutta jos olisin ap, en kertoisi mitään tuetusta lomasta, kertoisin vaan, että kerrankin vietämme erilaisen joulun, ilman stressiä tms...

Nauttikaa.

t. kerran tuetulla lomalla olleena, oli kivaa!

Vierailija
26/37 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 15:13"]

Mä taas olen eri mieltä. Rahallisesti pitäisi tukea köyhiä lapsiperheitä ja päästää heidät tuommoiselle lomalle.

[/quote]

Eikö näitä lomia tarjoavilla yhdistyksillä ole ihan täysi oikeus päättää itse, keille he haluavat lomia tarjota? Muuten, esimerkiksi perheille, joissa on sairas lapsi, tällaisia lomia tarjotaan osittain kuntoutus- ja vertaistukimielessä. Ohjelmaan kuuluu erilaisia luentoja ja kursseja.

Vierailija
27/37 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan itse lomasta varmasti mitään ajattele. Kerroin itse ainakin avoimesti tutuille, jopa ylpeydellä, kun kerrankin mekin päästiin johonkin edes lomalla! yh-äiti ja 2 lasta, tulot alle 1500/kk.

MUTTA minun mielestäni te olette törkeitä siinä, että haitte lomaa! Jos on varaa itse maksaa, voi saman täyshoitoloman ostaa itsekin. Veitte nyt paikan joltain toiselta perheeltä, jolle vaihtoehto on tuettu loma tai ei lomaa ollenkaan... Taidatte olla aika pihi perhe?

Vierailija
28/37 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minusta on yleisesti ottaen ärsyttävää, että jos joku haluaa auttaa tahoa a tavalla x, niin heti on koko lauma moittijoita kertomassa, että tavat y ja z olisivat paljon parempia ja että taho a ei oikeastaan edes ole avun tarpeessa, koska tahoilla b ja c menee niin paljon huonommin. Todennäköisesti näistä moittijoista enemmistö ei liikauta evääkään sen enempää tahojen a, b kuin c:kään auttamiseksi, kunhan vain soittavat suutaan. Eikö pitäisi olla iloinen siitä, että joku ylipäänsä haluaa auttaa?

27

Vierailija
29/37 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 15:31"]

MUTTA minun mielestäni te olette törkeitä siinä, että haitte lomaa! Jos on varaa itse maksaa, voi saman täyshoitoloman ostaa itsekin. Veitte nyt paikan joltain toiselta perheeltä, jolle vaihtoehto on tuettu loma tai ei lomaa ollenkaan... Taidatte olla aika pihi perhe?

[/quote]

Ei loman hakeminen ole törkeää, jos kertoo hakemuksessa asiat niin kuin ne oikeasti ovat eikä anna vääriä tietoja kiilatakseen jonkun toisen hakijan edelle. Loman myöntäjä sitten päättää, millä perustein paikat jaetaan. Eri yhdistyksillä ja järjestöillä on eri kriteerit: jotkut painottavat taloudellista tilannetta, toiset taas aivan eri asioita.

Vierailija
30/37 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on takana kanssa 5 raskasta vuotta, henkisesti ja fyysisesti raskasta, mutta en kyllä kehtais mennä tuettua lomaa hakemaan, kyllä me haluamme kustantaa lomamme ihan itse ja niin teemmekin, eipähän tarvitse häpeillä kertoa, kuka meidät lomalle lähettää.

Vierailija
31/37 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 15:07"]

Toivon, että he saavat muutakin tukea elämäänsä. Ehkä sellainen jo kuuluukin samaan pakettiin tuetun loman kanssa? Perheterapiaa, parisuhdeterapiaa, sosiaalityöntekijän tapaamisia, ehkä perheneuvolakontaktit? Hienoa, että Suomessa huolehditaan huono-osaisista perheistä ja tuetaan monipuolisesti erilaisissa elämän kriiseissä.

[/quote]

Kunhan ei tarvitse ottaa itse mitään vastuuta mistään niinkö? On tämä sairas maa. Valtio on korviaan myöten veloissa,veroja korotetaan koko ajan ja yhteiskunta on lähes konkurssissa. Vanhukset pidetään paskasissa vaipoissa ja edes lastensairaalaan ei ole varaa. Mutta on se hyvä että on varaa maksaa lomia ihmisille.

Vierailija
32/37 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 15:21"]

[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 15:13"]

[/quote]

Eikö näitä lomia tarjoavilla yhdistyksillä ole ihan täysi oikeus päättää itse, keille he haluavat lomia tarjota? Muuten, esimerkiksi perheille, joissa on sairas lapsi, tällaisia lomia tarjotaan osittain kuntoutus- ja vertaistukimielessä. Ohjelmaan kuuluu erilaisia luentoja ja kursseja.

[/quote]

Ei saisi olla koska niitä myötää mm. raha-automaattiyhdistys joka on Suomen valtion omistama laitos. Se saa rahansa laissa määrätystä monopolista, joten on väärin että niitä käytetään jonkun lomien maksuun

Vierailija
33/37 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 15:38"]

No meillä on takana kanssa 5 raskasta vuotta, henkisesti ja fyysisesti raskasta, mutta en kyllä kehtais mennä tuettua lomaa hakemaan, kyllä me haluamme kustantaa lomamme ihan itse ja niin teemmekin, eipähän tarvitse häpeillä kertoa, kuka meidät lomalle lähettää.

[/quote]

Me on pari kertaa päästy ammattiliiton tukemalle lomalle. Ei minua ainakaan hävettänyt, miksi olisi?

Vierailija
34/37 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 15:31"]

Ei kukaan itse lomasta varmasti mitään ajattele. Kerroin itse ainakin avoimesti tutuille, jopa ylpeydellä, kun kerrankin mekin päästiin johonkin edes lomalla! yh-äiti ja 2 lasta, tulot alle 1500/kk.

[/quote]

Ei jos se raha otetaan toisilta ihmisiltä pois. Yhksityiset ihmiset ja yritykset saa tehdä mitä huvittaa, mutta on väärin että julkiset yhtiöt ja valtio tukee joidenkin lomia

Vierailija
35/37 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 15:42"]

[/quote]

Kunhan ei tarvitse ottaa itse mitään vastuuta mistään niinkö? On tämä sairas maa. Valtio on korviaan myöten veloissa,veroja korotetaan koko ajan ja yhteiskunta on lähes konkurssissa. Vanhukset pidetään paskasissa vaipoissa ja edes lastensairaalaan ei ole varaa. Mutta on se hyvä että on varaa maksaa lomia ihmisille.

[/quote]

Mutta hyvänen aika, nythän puhutaan hädänalaisista perheistä, perheistä joissa ei ole kaikki hyvin! Raha ei ole ainoa asia. He tarvitsevat tukea ja varhaista puuttumista, jotta ongelmat eivät kumuloituisi. Uhkana on mm. lasten syrjäytyminen.

Jonain päivänä sinä itse saatat olla kipeästi avun tarpeessa!

Vierailija
36/37 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole koskaan ajatellut tuetuilla lomilla käyvistä yhtään mitään.

Vierailija
37/37 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 15:47"]

[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 15:42"]

[/quote]

[/quote]

Mutta hyvänen aika, nythän puhutaan hädänalaisista perheistä, perheistä joissa ei ole kaikki hyvin! Raha ei ole ainoa asia. He tarvitsevat tukea ja varhaista puuttumista, jotta ongelmat eivät kumuloituisi. Uhkana on mm. lasten syrjäytyminen.

Jonain päivänä sinä itse saatat olla kipeästi avun tarpeessa!

[/quote]

Apua Ei ole mikään loma. Lapset pitää ottaa huostaan perheistä missä vanhemmat eivät kanna vastuutaan. Sitten sen jälkeen puttua vanhempien syihin. Ei maksaa jotain hemmetin lomia.