Onko jollain siamilaiset kaksoset?
olisi kiva lukea kokemuksista. miten synnytys meni? mistä kohtaa ovat kiinni? millaista teidän elämä on? onko muita vammoja?
t. siamtwins 17+3
Kommentit (64)
Höpö höpö niitä ei ikinä ole ollut Suomessa.
t. gyne
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 00:43"]
t. gyne
[/quote]Suomessa syntyy siamilaisia kaksosia keskimäärin yksi tai kaksi vuosikymmenessä. Heidän hoitonsa on keskitetty hyks:n Lasten ja nuorten sairaalaan. Erottamisleikkauksia on 25:n viime vuoden aikana tehty puolenkymmentä. ”Kaksi paria ja yhden parin toinen puolisko on elossa”, Rintala kertoo.
En kannata aborttia mutta lasten elämänlaatua ajatellen olisin itse valinnut abortin tilanteessa jossa odotan siamilaisia kaksosia. Miksi tietoisesti saattaa maailmaan yksilöt joilla on edessään todennäköisesti vaikea elämä, lukuisia leikkauksia tai jotka ehkä menehtyvät varhain. Siinäkin tapauksessa että he voivat hyvin, heitä ei leikata ja he elävät pitkään, ajattelisin lasten tulevaisuutta opintojen, itsensä elättämisen ja perheen perustamisen kannalta. Rohkeutta ja voimia sinulle päätöksesi kanssa.
Hei!
Te jotka mietitte onko suomessa siiamilaisia kaksosia niin vastaus on. Ja on helppo somaistua tähän "rooliin" , Koska minulla on omia henkilö kohtasia kokemuksia siiamilaisuudesta ja toisessa kiinni olemisesta. Synnnyin vuonna 1995 Helsingin keskussairaalassa. Sen jälkeen kun pääsimme pois niistä letkuista yms. putkiloista että pystyimme lähtemään sairaalasta. Asuimme siihen aikaa itä-suomessa ja asumme vieläkin :) Silloin ku met synnyimmä suomessa oli syntynyt 2 muuta siiamilaista ennen minua ja minun veljeä niin ainaki minun vanhempani ovat kertoneet?
jos että usko tätä puhetta nii sille minä en voi mitää :/
Miten olitte kiinni ja onnistuiko leikkaus miten?
Mikä on Helsingin keskussairaala..?
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 08:18"]En kannata aborttia mutta lasten elämänlaatua ajatellen olisin itse valinnut abortin tilanteessa jossa odotan siamilaisia kaksosia. Miksi tietoisesti saattaa maailmaan yksilöt joilla on edessään todennäköisesti vaikea elämä, lukuisia leikkauksia tai jotka ehkä menehtyvät varhain. Siinäkin tapauksessa että he voivat hyvin, heitä ei leikata ja he elävät pitkään, ajattelisin lasten tulevaisuutta opintojen, itsensä elättämisen ja perheen perustamisen kannalta. Rohkeutta ja voimia sinulle päätöksesi kanssa.
[/quote]
On aika oleellista, mikä yhdistää kaksosia. Jos ovat yhdessä nahastaan tai omaavat yhteisiä varpaita/ sormia ei erottaminen ole vaikeaa ja onnistuu heti vauvana. Toisena ääripäänä ne yhteiset sisäelimet jolloin joutuu elämään samassa vartalossa mikäli on edes elinkelpoinen. Tai toiselta puuttuu omia elimiä ja kaksonen kuolee heti synnytyksen jälkeen ollen kiinni elävässä. Siinä on miettimistä kerrakseen mutta jokainen tapaus on oma yksilönsä ja siten erikseen mietittävä.
Vau siiamilainen kaksos av-mamma!? Miten sulla menee? Erotettiinko teidät vai ei?
Suomessa on elossa yksi siamilaisena syntynyt kaksospari ja toisesta parista toinen puolisko. Siksi mun on vaikea kuvitella, että se elossaolevan parin toinen puolikas ( teinikundi) kirjoittelisi av- palstalle.
http://yle.fi/uutiset/gazan_siamilaiset_kaksoset_odottavat_siirtoa_ulkomaille/6152406 tässä tän meiän siiamilaisen 19v pojan tarina? On kotoisin gazasta ja artikkelissa "virheellisesti" puhutaan tytöistä :D
Oon repeilly tälle ketjulle aika monta kertaa :D "Järkihöylä", voi jessus! :D
En kestä. Mies varmaan kohta herää nauruuni.
Minkä nimisiä ne tytöt ovat joilla on vain yksi ruumis?
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 22:02"]
Minkä nimisiä ne tytöt ovat joilla on vain yksi ruumis?
[/quote]
Abby ja Brittany
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 12:51"]
Suomessa on elossa yksi siamilaisena syntynyt kaksospari ja toisesta parista toinen puolisko. Siksi mun on vaikea kuvitella, että se elossaolevan parin toinen puolikas ( teinikundi) kirjoittelisi av- palstalle.
[/quote]
Suomessa on elossa kyllä useampiakin pareja, joista molemmat elossa. Itse tiedän kaksi paria 1970- ja 1980-luvuilta. Näiden lisäksi on vielä varmasti muitakin.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 00:43"]
t. gyne
[/quote]Suomen naiset käyvät sinun vastsanotollasi!en millään jaksa uskoa, että kaikki
Hei! :)
Khyll leikkaus onnistui hyvin olimme kiinni vatsasta ja tuosta helsingin keskus sairaala jutusta nii en ole varma mikä on sen oikea nimitys? :) Mutt joku helsingin sairaala kummiskin :) hyvin voimme veljen kanssa nykyisin kummatkin ollaan jo 19v että hyvin olemme elemästä vaikka ollaan samanlaisia ja meillä on puolitettu ohutsuoli kun jaoimme sen lapsena kun se oli meillä yhteneinen ja kyllä meät erotettiin toisistamme, hätä kastetkin suoritettiin kun ei tiedetty selviämmekö.
yksi abortoi ne rv 15. en kyllä tiedä miksi.