Prisman kassa paikalla, haluatko kysyä jotain?
Kommentit (62)
Naureskeletko koskaan mielessäsi asiakkaiden ostoksille??
en ole kutsumusammatissa, vaan ajautunut tänne jostain syystä. En opiskele enää... ja KYLLÄ naureskelen asiakkaiden ostoksille päivittäin :) AP
Mitkä ostokset herättävät erityistä hilpeyttä?
paljonko saat kuukaudessa palkkaa käteen?
luulisi että kassoja ei voisi vähempää kiinnostaa naureskella asiakkaiden ostoksille. etenkään kun on pitkät jonot ja kiire, taitaa siinä olla vähän muut asiat mielessä. onko tullut yhtään vittumaista asiakasta vastaan ja jos, niin millainen on ollut kaikkein rasittavin asiakas?
no esim läskillä ihmisellä rasvattomat maidot yms muut light-tuotteet ja sitten suklaata ja sipsiä kyytipojaksi. Tai peräkammarin pojan sininen lenkki, mäyräkoira ja käsirasva... AP
saan palkkaa noin 1600€/kk käteen. AP
Onko sinulla mitään tavoitteita elämässä? Tuo työhän ei vaadi ihmiseltä juuri mitään, niin eikö siinä ala janoamaan jotain haastetta?
Siis täh? Olen itse myös myyjänä kassalla (en tosin Prismassa). En koskaan naureskele asiakkaan ostoksille, edes kahvihuoneessa. Ollaan työkavereiden kanssa keskusteltu asiasta ja kaikki sanovat ihan samaa: ei sitä huomaa mitä tuotteita vetää viivakoodinlukijan ohi.
Asiakkaat vaihtuvat, tuotteet vaihtuvat - ei vois vähempää kiinnostaa.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 22:01"]
saan palkkaa noin 1600€/kk käteen. AP
[/quote]
Wtf! Hoitoala on kyllä todella alipalkattua...
t. hoitsu joka tienaa saman verran
Ootko se viitoskassan kaunotar joka myy nappi auki tupakkaa ja kolikoita aivastaa?
Heittääkö asiakasmiehet härskejä juttuja? Yrittävätkö iskeä?
no ehkä on väärin sanottu että naureskelen asiakkaan ostoksille, mutta enhän tietenkään naura ääneen tai niin että huvittuminen näkyisi ulospäin. Ja vittumaisia asiakkaita on ne, jotka luulee olevansa maailman napa ja kyykyttävät (tai ainakin yrittävät) kassaa. Kusipäät jotka alkaa kassalle huutamaan vääristä hinnoista tms ovat idiootteja. Ihan kuin me niistä hinnoista oltaisiin vastuussa! AP
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 22:00"]
no esim läskillä ihmisellä rasvattomat maidot yms muut light-tuotteet ja sitten suklaata ja sipsiä kyytipojaksi. Tai peräkammarin pojan sininen lenkki, mäyräkoira ja käsirasva... AP
[/quote]
Tätä vähän ihmettelen. Eikö se ole parempi että se läski käyttää muuten niitä vähärasvaisia tuotteita vaikka jotain läskimättöä vetääkin, vai pitäisikö kaiken sitten joko tihkua rasvaa, tai sitten täysin rasvattomia? Joko-tai?
Minä en esimerkiksi pidä rasvamaidon mausta, ja ostan aina rasvatonta. En myöskään voi sietää tavallista Coca-Colaa, koska se on aivan liian imelää, ja ostankin Zero/Light -versioita. Ja olen läski. Kaipa nauraisit minullekin jos kävisin kaupassasi ostoksilla.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 22:07"]
[/quote]
Tätä vähän ihmettelen. Eikö se ole parempi että se läski käyttää muuten niitä vähärasvaisia tuotteita vaikka jotain läskimättöä vetääkin, vai pitäisikö kaiken sitten joko tihkua rasvaa, tai sitten täysin rasvattomia? Joko-tai?
Minä en esimerkiksi pidä rasvamaidon mausta, ja ostan aina rasvatonta. En myöskään voi sietää tavallista Coca-Colaa, koska se on aivan liian imelää, ja ostankin Zero/Light -versioita. Ja olen läski. Kaipa nauraisit minullekin jos kävisin kaupassasi ostoksilla.
[/quote]
Ja 16 jatkaa..
Olen itsekin ollut kaupassa kassalla töissä, eikä minua ainakaan kiinnostanut muiden ostokset. Tein siis sitä työtä vuosikausia opintojen ja muiden ohella. Nyt olen päässyt siitä eroon (~5 vuotta sitten). Toki saatoin ihmetellä jonkun tonnikeijun ihrapaistosta jonka se haki joka päivä, mutta en siihen sen enempää ajatusta uhrannut. Jokainen omat polkunsa valitsee.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 22:02"]
Onko sinulla mitään tavoitteita elämässä? Tuo työhän ei vaadi ihmiseltä juuri mitään, niin eikö siinä ala janoamaan jotain haastetta?
[/quote]
tuotanoin... kyllä kassatyö nykyään vaatii aika paljon! Todella aliarvostettua ja alipalkattua hommaa. Mietippä ite... siinä olet koko vuorosi ajan "ihmisten edessä" ja ei toivookaan että se homma olis vaan viivakoodien lukemista. Vastuu on kova. Esimerkkinä mainittakoon ikärajavalvonta. AP
[/quote]
Saattaa muuten olla niinkin, että se fläski ostaa ne kevyttuotteet muijalleen ja syö itse ne sipsit. Ookko ikkään tullu ajatelleeks?
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 22:10"]
[/quote]
tuotanoin... kyllä kassatyö nykyään vaatii aika paljon! Todella aliarvostettua ja alipalkattua hommaa. Mietippä ite... siinä olet koko vuorosi ajan "ihmisten edessä" ja ei toivookaan että se homma olis vaan viivakoodien lukemista. Vastuu on kova. Esimerkkinä mainittakoon ikärajavalvonta. AP
[/quote]
:D just...
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 22:10"]
[/quote]
[/quote]
Vastuu? Sain illan naurut. Lentoaseman turvatarkastajillakin on enemmän vastuuta kuin sinulla.
Oikeasti kassatyö ei vaadi ihmiseltä yhtään mitään, kuka vain voi sitä tehdä.
Oletko kutsumusammatissasi vai vain hetken aikaa töissä kassalla esim opiskelun takia?