Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumman valitset lapsellesi: teiniäitiyden vai lapsettomuuden?

Vierailija
18.10.2013 |

Jos valuta pitäisi, kumman valitset lapsellesi: teiniäitiyden ilman puolisoa 15-16 vuotiaana vai lapsettomuuden vuosien tuloksettomien hoitojen jälkeen.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teiniäitiyden/isyyden, tiedän minkälainen kärsimys lapsettomuus on, en toivoisi sitä oikeastaan kenellekään.

Vierailija
22/47 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuuden, tosin tää nyt on teoreettista: mulla ei ole lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

teiniaitiyden ja koska sairastan periytyvaa endometrioosia, aion tyttarelleni vihjatakin joskus, etta jos lapsia haluaa, kannattaa se tehda ennen kolmekymmenta, mielellaan kaksikymppisena, jos tulee jo teinina tehtya lapset, ei sekaan ole varmasti yhta raskasta kuin leikkaukset ja lapsettomuushoidot ja suuret kivut, jotka olen itse lapikaynyt. Harmittaa, etta oma aitini ei koskaan valistanut minua tasta sairaudesta, tosin han teki lapset minua nuorempana ja onnistui kaksi saamaan, enempaa ei luonto antanut hanellekaan. 

Vierailija
24/47 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalle teiniäitiyden :) tuolle tytölle en kumpaakaan... Onneksi sen teini-ikä alkaa olla lopuillaan.

Vierailija
25/47 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista vaihtoehdoista valitsisin teini-äitiyden.

OT, serkkuni sai esikoisensa 16-vuotiaana ja jäi saman tien vauvan kanssa yksin. Oli varmasti vaikeaa mutta sai tukea vanhemmiltaan ja kasvatti fiksun nuoren joka nyt on jo täysi-ikäisyyden kynnyksellä. 

Vierailija
26/47 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä kuka haluaa lapsensa kärsivän lapsettomuudesta, miksi ihmeessä?

Vierailija
27/47 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mieluummin teininä lapsi kuin ikuisesti lapseton.

Vierailija
28/47 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teiniäitiyden valitsisin minäkin. Ja jostain syystä mulla on vahva epäilys, että tyttäristäni toiselle käy juuri niin

Vierailija
29/47 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teiniäitiyden, jos itse ei sitä vastusta. Auttaisin kyllä, suurempi huoli on että lapseni jäisi lapsettomaksi vastoin tahtoaan. Lapsemme ovat ivf-lapsia ja juuri ajattelin äskettäin pitääkö se kertoa heille joskus, syy oli aikoinaan epäselvä miksi ei onnistunut luomuna.

Vierailija
30/47 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 20:09"]

[/quote]

Ei tässä siitä ollutkaan kyse! :D

Vierailija
31/47 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuuden. Teiniäitiys pilaa elämää todennäköisemmin kuin lapsettomuus. Ja vanhemmuuteen on paljon muitakin mahdollisuuksia kuin biologinen vanhemmuus. Eikä lapsi ole mikään välttämättömyys elämässä.

Vähintäänkin toivoisin, että lapsellani olisi järkeä olla väenvängällä vääntämättä lasta maailmaan kaiken maailman hoitojen myötä.

Vierailija
32/47 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

teiniäitiyden, suurin osa kuitenkin haluaa joskus lapsia, silloin joutuu vain aikuistumaan varhain, mutta olisin kuitenkin tukena ja apuna. Lapsettomuudessa en voisi edes auttaa, vain tukea suuressa surussa.

Vierailija
33/47 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

vähänkö tajusit aloitusta :D

Vierailija
34/47 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teiniäitien vihaamisketju!! Teiniäitiys on ainakin parempi mitä mummoäitiys ja 40 vuotiaina äideiksi tulevat säälittäviä. 

Vierailija
35/47 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 20:33"]

Teiniäitien vihaamisketju!! Teiniäitiys on ainakin parempi mitä mummoäitiys ja 40 vuotiaina äideiksi tulevat säälittäviä. 

[/quote]

En tiennytkään aiemmin kuinka halveksittua teiniäitiys on. No ossanpahan tämän ketjun myötä työnnellä vaunujani nöyremmin..

T: teiniäiti

Vierailija
36/47 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

teiniäityiden. siis jos tahtoisi niitä lapsia.

Vierailija
37/47 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

17, ihan tiedoks, että kaikki eivät kärsi lapsettomuudesta. Ja lapsiperheen voi todellakin saada itselleen myös synnyttämättä.

Vierailija
38/47 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 20:22"]

[/quote]

vähänkö tajusit aloitusta :D

[/quote]

Joo, ei, en tajunnut näitä typeriä vastauksia. Se on muka pahempi että saa lapsen vähän liian aikaisin kun ei ollenkaan, siinä jää isovanhemmuus kokematta sekä sulta itseltäsi että sun lapselta. Tuntuu kuin täällä haluttaisiin langettaa lapsen päälle kirous. Jos mun äiti sanoisi että hän ei halua että saan lapsia koskaan, jos toinen vaihtoehto on teiniäitiys, en antaisi koskaan anteeksi.

Vierailija
39/47 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs, jos lapses olis ajatellu, ettei halua koskaan lapsia? Eikö teiniäitiys sillon olis julmin mahdollinen kohtalo? Kyllä, olisi.

Vierailija
40/47 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 20:46"]

Mitäs, jos lapses olis ajatellu, ettei halua koskaan lapsia? Eikö teiniäitiys sillon olis julmin mahdollinen kohtalo? Kyllä, olisi.

[/quote]

No aloituksessa sanottiin että vuosien hoitojen jälkeen lapsettomuus, ei kukaan vuosien hoitoja käy läpi jos ei halua lapsia. Eihän sitä ketään voi pakottaa lapsia tekemään, siksi abortti on keksitty. Kysymyksessä oletettiin että lapsesi haluaa lapsia joskus.