Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi noi jääkiekkofanit on usein

Vierailija
18.10.2013 |

vähän ressukan oloisia?

SM-liigan joukkueiden fanit siis.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis puhutko nyt näistä faniryhmistä vai ihan siitä sakista, joka Liiga-pelejä käy katsomassa?

Vierailija
2/13 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telkkari ja muu media antaa ihan liian stereotyyppisen kuvan jääkiekkofaneista. Ne onnistuu aina saamaan kuviin patsastelemaan jonkun kiekkopaitaisen puolikännisen möhömahan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aloitetaan siitä, että jääkiekkohan on ylipäätään aika vulgaari alempien sosiaaliluokkien laji. Kansanomaista äyhöttämistä yksinkertaisin säännöin.

Kun uraansa aloitteleva uratykki alkaa miettiä harrastusta verkostoituakseen, ei hän ala pelata jääkiekkoa. Hän menee golf-kentälle. Tai pelaamaan tennistä.

Katso vaikka televisiosta (tai parempaa, mene paikanpäälle) tennisottelua wimbledonissa. Kiinnitä erityishuomiota katsojiin; hyvin, mutta hillitysti pukeutuneita sivistyneitä ihmisiä kontrolloituine olemuksineen ja käytöksineen. Vertaa sitä jääkiekkohallin katsomoon; kuin apinalauma tyylittömissä vaatteissaan ja värikkäissä tennareissaan riekkumassa ja pitämässä älämölöä.

Vierailija
4/13 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen monia lätkäfaneja, eikä heitä voi laittaa samaan muottiin. Ihan samalla tavalla voisi sanoa "kaikki suomalaiset ovat X:laisia" vaikka meitä "suomalaisia" on todella erilaisia (miehiä, naisia, nuoria, vanhoja, laihoja, lihavia, juoppoja, absolutisteja, rikkaita, köyhiä, pitkälle koulutettuja ja ei koulunsa jättäneitä, ajokortillisia ja ajokortittomia, perheellisiä ja yksinäisiä jne. jne. jne.) ei ole mitään yleispätevää määritelmää "tälläinen on lätkäfani".

Vierailija
5/13 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monta uratykkiä olen nähnyt yhdeksän vuoden aikana, jonka olen työssä liigapeleissä käynyt. Ihan omalla kausikorttipaikallaan, mutta tottakai myös aitioiden puolella, jotka sitten maksavatkin sen verran, että tavaav-mamman voi olla sitä vaikea ymmärtää

Vierailija
6/13 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 18:25"]

Tunnen monia lätkäfaneja, eikä heitä voi laittaa samaan muottiin. Ihan samalla tavalla voisi sanoa "kaikki suomalaiset ovat X:laisia" vaikka meitä "suomalaisia" on todella erilaisia (miehiä, naisia, nuoria, vanhoja, laihoja, lihavia, juoppoja, absolutisteja, rikkaita, köyhiä, pitkälle koulutettuja ja ei koulunsa jättäneitä, ajokortillisia ja ajokortittomia, perheellisiä ja yksinäisiä jne. jne. jne.) ei ole mitään yleispätevää määritelmää "tälläinen on lätkäfani".

[/quote]

ehkä ap tarkoittaa niitä kaikkein eniten meteliä jääkiekosta pitäviä tyyppejä. Fanittahaan voi hiljaakin. Kyllä se remusakki on samantyyppistä.

Vierailija
7/13 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4:lle tiedoksi, että jääkiekkohalleissa on aitiot, joissa kokoontuu hieman erilaista porukkaa mitä ns. tavallisessa katsomossa.

Lisäksi golfin tai tenniksen peluu ei poissulje jääkiekko harrastusta, moni pelaa sekä golfia että tennistä, ja seuraa samalla kiekkoa. Ja samoin moni kiekkoilija pelaa em. lajeja, tunnetuimpana varmaan Selänne.

Vierailija
8/13 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh..menkää katsomaan Italiaan Serie A:n jalkapalloa, siellä näkee mitä on fanittaminen ja ammattilaisten peli. Kovin on vaisua Suomen jääkiekkokatsomo siihen verrattuna :)

Vierailija
9/13 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 18:31"]

Huoh..menkää katsomaan Italiaan Serie A:n jalkapalloa, siellä näkee mitä on fanittaminen ja ammattilaisten peli. Kovin on vaisua Suomen jääkiekkokatsomo siihen verrattuna :)

[/quote]

kyllä se yhtä intohimoista on mm. Espanjassa, briteissä ja varsinkin Turkissa. itse olen käynyt katsomassa jalkapallomatseja kaikissa noissa maissa. Suomalainen jääkiekkokannattaja on pikkupojan asteella niihin verratuna.

Vierailija
10/13 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 19:18"]

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 18:31"]

[/quote]

kyllä se yhtä intohimoista on mm. Espanjassa, briteissä ja varsinkin Turkissa. itse olen käynyt katsomassa jalkapallomatseja kaikissa noissa maissa. Suomalainen jääkiekkokannattaja on pikkupojan asteella niihin verratuna.

[/quote]

Näinhän se on, itse käyn säännöllisesti Italiassa, kun fanitan sikäläistä joukkuetta ja asun naapurimaassa :)

Ja kannattajia löytyy vauvasta vaariin, ei vain niitä ultrafaneja. Viimeksi näin, kun mummo kävelykepin kanssa kapusi täydessä fanivarustuksessa katsomon portaita :)

t. nro 9

Vierailija
11/13 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein yhtä juntteja kuin jalkapllofanit. Kaikki joukkueurheilufanit on juntteja

Vierailija
12/13 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 19:45"]

Melkein yhtä juntteja kuin jalkapllofanit. Kaikki joukkueurheilufanit on juntteja

[/quote]

Ja kaikki av-mammat akateemisia :D

Vierailija
13/13 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lätkäfani mutta en tajua lätkäfaneja jotka aina haukkuu vastustajia huutaa tuomareille sekä haluaa tappeluita ihan tyhmää semmonen. Kunnioittakaa vastustajia ja niiden faneja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi