Mikä on mielestäsi maailman kaunein kieli?
Otsikko kertoo:) Ja osaatko itse kyseistä kieltä?
Kommentit (26)
Espanja. Osaan vain muutamia lauseita.
Jotenkin vietnaminkieli kuulostaa ihanalta.
Thaikku. Sanaakaan en ymmärrä, mutta ihanaa kuplivaa pulputusta. Sai aamun räntäsateessa iloiselle mielelle kun kuuntelin kahden thaimaalaisen keskustelua :)
Hmmm... maailmassa on noin 6 000 kieltä, joista olen kuullut puhuttavan ehkä pariakymmentä. Mutta niistä, joita olen kuullut (tai joita olen lukenut), kaunein on varmaan italia. Runsasvokaalisuus saa yleensä kielen kuulostamaan kauniilta, ja italiassa vokaaleja esiintyy paljon.
Se on anopinkieli, en ole kokeilllut, joten en tiedä osaanko vai enkö
Italia - romaaniset kielet ovat kauneimpia ja italia on kaunein näsitä.
Kamalin on muuten ruotsi erityisesti riikinruotsalaisella aksentilla lausuttuna, itsessäni saa aikaan lähinnä oksennusrefleksin...
http://i4.photobucket.com/albums/y150/arlaharen_/suspension/ts14.jpg Tämä kieli tässä lesbotuttaa minua.
Ranskan, Kiinan, Japanin ja Italian kielet.
ranska, rumin ehdottomasti venäjä.
en ole kuullut kaikkia, mutta tietämistäni venäjä, osaan heikosti sitä.
SUOMI FINLAND PERKELE! RYYPPYÄ!!!
Romaaniset kielet, siis italia, ranska ja espanja ( kai joku romaniakin ym. kuuluu näihin, mutten ole kuullut sitä puhuttuna). Osaan auttavasti ranskaa, hieman enemmän espanjaa ja italiaksi osaan vain fraasit. Nyt olen katsonut bollywood-leffoja ja hindi kyllä kuullostaa aika kivalta. Japania opiskelin kesäkurssilla, mutten pidä sitä niin kauniin kuuloisena, kuin edellä mainittuja. Hassulla lailla siitä tulee hieman espanja mieleen, vaikka espanja on enemmän kälä-kälä-kälä -kuuloinen ja japani taas korvaani tako-chi-teko-nakamura, liekö sama nuotti kuitenkin puheessa? Siis puhe nopeaa ja sanat erottaa toisistaan tms.
Espanja. Kyllä.