Mitä jos sossun asiakas asuu omakotitalossa vuokralla, niin
Sossu maksaa ilmeisesti sähköt? Entäs muut maksut? Mietin vaan noita naapureita kuka heidän asumisensa maksaa.
Kommentit (9)
Olen ollut aikanaan nuorena perheellisenä opiskelijana omakotitalossa vuokralla ja saimme toisinaan myös toimeentulotukea. Sossu maksoi KOHTUULLISET asumiskulut, eli sähköt ja lämmöt, kun ne oli perheen kokoon ja neliöihin nähden kohtuullisia. Meillä talo oli neljälle hengelle vähän liian suuri, joten ylineliöiden osuus jäi omalle vastuulle.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 17:01"]
Olen ollut aikanaan nuorena perheellisenä opiskelijana omakotitalossa vuokralla ja saimme toisinaan myös toimeentulotukea. Sossu maksoi KOHTUULLISET asumiskulut, eli sähköt ja lämmöt, kun ne oli perheen kokoon ja neliöihin nähden kohtuullisia. Meillä talo oli neljälle hengelle vähän liian suuri, joten ylineliöiden osuus jäi omalle vastuulle.
[/quote]
eikö olisi kohtuullista asua tai siis velvoittaa muuttamaan kerrostaloon. okt vuokra on sama mitä kerrostalossa, mutta sähkölämmitteisessä talossa lasku talvella äkkiä monta sataa.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 17:03"]
[/quote]
eikö olisi kohtuullista asua tai siis velvoittaa muuttamaan kerrostaloon. okt vuokra on sama mitä kerrostalossa, mutta sähkölämmitteisessä talossa lasku talvella äkkiä monta sataa.
[/quote]
No luitko sää ollenkaan lainaamaasi viestiä?
Kohtuullisesti korvataan perhekokoon ja neliöihin sun muihin.
Ylimenevä osa maksetaan itse niin, että se on jostain muusta sitten pois. Ymmärrätkö?
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 17:08"]
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 17:03"]
[/quote]
[/quote]
No luitko sää ollenkaan lainaamaasi viestiä?
Kohtuullisesti korvataan perhekokoon ja neliöihin sun muihin.
Ylimenevä osa maksetaan itse niin, että se on jostain muusta sitten pois. Ymmärrätkö?
[/quote]
pienessäkin talossa sähkö maksaa. Ymmärrätkö. Jos on 80neliön okt, niin kyllä siinäkin sähkölasku pakkasillä on äkkiä 200 kuussa
Niin
Eipä tuo minun mielestäni eroa siitä jos asuu esim. rivitalossa jossa on sähkölämmitys.
Vai onko se nyt niin että sossun asiakkaat saavat vain asua sellaisissa huoneistoissa joissa on kaukolämpö?
Niin ja se lämpökustannus näkyy yleensä vastikkeessa , toki myönnän että hieman edullisempaa kuin suorasähkölämmitys.
4 kertoi että kohtuulliset kulut suhteessa neliöihin maksetaan.
Mikä siis tässä kaihertaa AP:tä
Ei siitä sähkölaskustakaan välttämättö kaikkea makseta, vaan katsotaan kokonaisuutta. Jos sähkölasku on lämmityksessä johtuen normaalia isompi, niin sekin otetaan huomioon asumiskuluna, eikä sitä automaattisesti makseta. Vaihtoehtona on maksaa ylimenevä osa itse tai muuttaa.
Maksetaan toimeentulotuesta muutkin asumismenot kuin vain sähköt ja lämmöt, jos vain tajuaa hakea. Jos kyse on vuokraomakotitalosta, niin kyllähän toimeentulotuessa huomioidaan myös vuokra. Jos kyse on omistusomakotitalosta, niin sitten huomioidaan kiinteistöverot, tontin vuokrat, jätemaksut, aurausmaksut, nuohousmaksut ja monet muut menot, joita omistusasumiseen liittyy, ja jotka ovat elämisen kannalta välttämättömiä.
Älä mieti, vaan mene kysymään.