Minkä verran tv:tä päivässä 3-6v lapsenne?
Minkä verran teidän 3-6v lapsenne saavat katsoa telkkaria/dvd:tä tms päivässä?
Minusta tunti olisi riittävä aika, poikkeuksena joku leffailta tai sadepäivä, sairastelut. Mies antaa taas katsoa vaikka miten paljon, jotta pääsee itse helpolla. Aamulla saavat katsoa 1½h kaikki lastenohjelmat mitä tulee, iltapäivästä joku leffa ja vaikka iltasella vielä yhteisesti hetki jotain. Minusta määrä on kohtuuton, se kun vie vapaalta leikiltä, yhteisiltä pelailuilta ja ulkoiluilta aikaa - mutta sehän miehen tarkoituskis. Tokaisee lapsille, että leikkikääs jotain yhdessä, kun alkavat riidellä niin pistää telkkarin jotta ovat hiljaa. Ei viitsisi pelata lapsen kanssa, mieluummin telkkaria. Ulkona käyttää, mutta herkästi voi jäädä sisällekin...
Minä teen monesti töitä silloin kun mies töistä pois ja lapset ovat siis keskenään isän kanssa, sen takia tämä on noussut ongelmaksi. Jos olen kotona, tietysti minä rajoitan. Olen pyytänyt miestä rajoittamaan tuntiin päivässä, sanoo että ei se niin tarkkaa ole tai että ei hän antanut katsoa vaan lapsi itse laittoi sen päälle.
Suututtaa miehen asenne.
Kommentit (28)
Ei olla rajoitettu, eikä kiinnosta poikaa 6v ;) ei kiinnosta myöskään tietokone. Leikkii legoilla, on ulkona ja touhuilee/rakentelee sohvapaloista majoja mieluummin kuin katsoo töllöä.
4,5 v. poika, ei rajoiteta, ja katsoo aamuisin piirrettyjä vajaan tunnin, ja illalla pikkukakkosen sillä aikaa kun laitan ruokaa. Illalla saattaa katsoa vielä vähän aikaa jotain.
Olen järkyttynyt tämän ketjun vastauksista. Sanaton.
http://www.nuorisuomi.fi/artikkeli?id=33209359-lasten-runsas-ruutuaika-on
Ainakin kouluikäisillä tätä on tutkittu.
Minä en ole koskaan rajoittanut, eikä meillä lapsuuden kotonakaan rajoitettu, en näe siinä mitään järkeä. Meillä on telkkari päällä lähes koko päivän aamusta yöhön, lapset katsoo silloin kun tulee joku niiden lemppari, muuten leikkivät leikkejään. Minä katson omia ohjelmia sitten esikoisen kanssa kun pienet lapset ja mies on nukkumassa. Esikoinen asuu jo omillaan, mutta katsoo tiettyjä samoja sarjoja kuin minä, ja tietää että minä tallennan ne aina boxiin, katsoo ne sitten täällä mun kanssa kun on aikaa. Esikoinen on siis tyttö, ja katsoi pienenä tosi paljonkin disneyn piirrettyjä, osaa niistä jotain pätkiä ulkoa, ja niitä lauluja. Ei mitään haittaa ole koskaan ollut, koulussa on aina pärjännyt todella hyvin.