Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko antaa lapseni perheelle lahjaksi siivoojan käyntejä?

Vierailija
07.09.2020 |

Tarkoitan, että loukkaantuuko miniä. Hyvää tarkoitan, heille on juuri syntynyt esikoinen, ja muistan kuinka poikki itse olin. Haluaisin jotenkin auttaa, kun asuvat pääkaupunkiseudulla ja minä täällä maakunnassa, ja muutenkin miniälle on arempi tuppautumaan avuiksi, kun tyttärelle. En haluaisi olla painajaisanoppi, vaan auttaa nuorta perhettä minkä voin.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana lahja olisi! Vaikka olen lapseton :D

Vierailija
42/58 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi. Voit kysyä pojaltasi että mitä miniä ois tästä mieltä. 

Minä suuttuisin ihan helvetin pahasti. Kokisin sen suoraksi arvosteluksi siisteystasoani kohtaan.

Toisaalta jos asian esittäisi niin että "meillä kävi ikkunanpesijä, teki hyvää jälkeä, voin maksaa sen ikkunanpesun teillekin" niin silloin ei ehkä koe arvosteluksi.

Oletpa vaikea ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana lahja olisi! Vaikka olen lapseton :D

No tuokin on kyllä totta, kyllä muukin kuin vauva-arki on välillä niin rankkaa, että kunpa voisi perjantaina tulla puhtaaseen kotiin :) itselläni oli silloin koteja siivotessa niin hyvä mieli siitä, kun ajattelin miten hyvällä mielellä se perheenäiti aloittaa viikonlopun.

Ap

Vierailija
44/58 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai lahjan tarvitse enää nykypäivänä olla mikään yllätys? Kysy suoraan, haluaisivatko he siivousapua, ruokaa kotiin kuljetettuna, hoitoapua tai jotain ihan muuta?

Vierailija
45/58 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi kysymättä. Mutta minäkin olen ajatellut että kunhan lapseni saavat lapsia, haluan ostaa heille arkea helpottavia palveluja, jos vain voin. Siivousta, kotiin toimitettua ruokaa, lastenhoitopalveluja, kotipalvelua tms., mutta he saavat itse määritellä mistä kokisivat helpotusta (jos mistään).

Kaunis ajatus, toivottavasti otetaan vastaan!

Vierailija
46/58 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli hyväntahtoinen anoppi, nyt jo edesmennyt. Hän tuli aina syksyisin keräämään viinimarjat, että sain niistä keitellä perheelle mehut. Töiden jälkeen olisi illalla ollut ankeaa viettää ilta marjapuskissa, kun oli työpäivästä jo ihan puhki. Hän oli jo eläkkeellä ja oli ollut pientilan emäntä ikänsä. Minusta se oli häneltä ihana lahja ja sydämellisesti tehty.

Ap

Vierailija
47/58 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivousapu kelpaisi! Etenkin sellainen suursiivous akselille kylppäri+keittiö, eli suihkuseinien hinkkausta, kaakelisaunojen jynssäystä, kaappien ovien puhdistamista jne. 

Mä olen joskus ehdottanut miehelle, että palkattaisko. Meillä se on kuitenkin hän, joka ei halua kotiin "ylimääräisiä tunkeilijoita". Mies on ihan hermoheikko, että kaiuttimet/tietokone/whatevör menee rikki kun siivojaa hutaisee tai jotain katoaa. Kuulemma jos haluan meille siivoojan, voin maksaa miehelleni saman rahan kuin siivoojalle, ja hän sitten siivoaa urputtamatta. Juu, en ihan usko tähän, mutta ehkä pitää silti joskus kokeilla. 

Vierailija
48/58 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivousapu kelpaisi! Etenkin sellainen suursiivous akselille kylppäri+keittiö, eli suihkuseinien hinkkausta, kaakelisaunojen jynssäystä, kaappien ovien puhdistamista jne. 

Mä olen joskus ehdottanut miehelle, että palkattaisko. Meillä se on kuitenkin hän, joka ei halua kotiin "ylimääräisiä tunkeilijoita". Mies on ihan hermoheikko, että kaiuttimet/tietokone/whatevör menee rikki kun siivojaa hutaisee tai jotain katoaa. Kuulemma jos haluan meille siivoojan, voin maksaa miehelleni saman rahan kuin siivoojalle, ja hän sitten siivoaa urputtamatta. Juu, en ihan usko tähän, mutta ehkä pitää silti joskus kokeilla. 

Se on vain pihi. Näitä jotka ei käy kahvilassa, koska kahvit voi keittää kotonakin. Kotoa opittu varmana.

Vierailija
49/58 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin todellakin siivouslahjan vastaan! Mutta kuten täältä näet, miniöitä on moneen junaan, joten kysy rohkeasti ensin. Itse asiassa, säännöllinen siivouspalvelu olisi minun toiveeni miksi tahansa lahjaksi näinä aikoina, me vanhemmat ollaan molemmat töissä ja sika kortilla.

Vierailija
50/58 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin todellakin siivouslahjan vastaan! Mutta kuten täältä näet, miniöitä on moneen junaan, joten kysy rohkeasti ensin. Itse asiassa, säännöllinen siivouspalvelu olisi minun toiveeni miksi tahansa lahjaksi näinä aikoina, me vanhemmat ollaan molemmat töissä ja sika kortilla.

Sika = aika tietenkin.

Vierailija
51/58 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa ehdottomasti on ok ostaa, siis kun on syntynyt vasta vauva. Voi laittaa kortin saatteeksi, jossa sanotaan "jotta voitte nauttia rauhassa uudesta tulokkaasta" tjsp.

Vierailija
52/58 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sanonut, että tilatkaa siivooja kerran/vko ja merkitkää verotukseen. Minä hoidan maksun viemällä ruokakasseja, luistimia jne. Mitä nyt milloinkin tarvitaan.

Vierailija
53/58 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tilanteessa ehdottomasti on ok ostaa, siis kun on syntynyt vasta vauva. Voi laittaa kortin saatteeksi, jossa sanotaan "jotta voitte nauttia rauhassa uudesta tulokkaasta" tjsp.

Mutta nyt korona-aikana se ei välttämättä toimi. Vauvojen kanssa han pitää muutenkin varoa kaikkia pöpöjä, eikä kannata heti vierailla tai mennä kauppaan. Vieras siivooja kotiin, joka on ollut muissakin kodeissa juuri niiden pöpöjrn kanssa tekemisissä, voi olla aivan mahdoton ajatus juuri nyt.

Vierailija
54/58 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty voit! Varmasti arvostavat.

Vierailija
55/58 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kai olen harvinainen siinä mielin, että olin onnellinen, kun anoppi ja äitini elivät omaa elämäänsä, eivätkä olleet huolissaan minun tiukilla olostani. En olisi kestänyt kummankaan hyväntahtoisia tuppaantumisia elämääni.

En ole apuja kaipaillut ja en olisi kyllä ilahtunut mistään siivooajalahjakortista. Kummatkin olivat ihan mukavia, mutta mieluummin pidin heidät vieraina, jotka kävi pikkupipanoita tapaamassa.

Vierailija
56/58 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy vaan kirjoitti:

Asian voi esittää juuri noin kun kerrot, että muistat kuinka itse olit ihan poikki vauva-aikana, joten ajattelit kysyä olisiko heille iloa jos kustantaisit heille siivoojan. Itselläni kävi joka toinen viikko ja olin siitä tosi onnellinen, vaikka aina piti tietysti sille ajalle poistua kotoa joka oli ajoittain työlästä sekin.

Minusta ihana idea. Mutta ehkä kannattaa kysyä, vastausten perusteella. Ja hyvin vaikutat asian kertovan tännekin, samaan tyyliin juttele heille.

Vähän ohi aiheen, mutta tätä ihmettelen, minkä jotkut on maininnut. Piti _tietysti_ poistua kotoa? Korona-aikana ja muutenkin, ei kai se mikään pakko ole? Ei kaikki edes pysty, tai ei koronan halua. Pienyrittäjien tilanteesta on puhuttu sen verran paljon, että luulisi, että löytyisi myös siivooja jolle sopii, että on itse kotona. Tai sellainen jota varten ei tarvitse etukäteen siivota.

Kotihoidossa olen usein asiakkaan luona yhtä aikaa siivoojan kanssa. Ei hekään mihinkään kotoaan lähde "alta pois", saati siivoa etukäteen, vaikkei tasot ilman tavaroita olekaan.

Vierailija
57/58 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih kun ihana anoppi <3.

Kysy ensin juuri noin kun täälläkin kysäisit. Suoraan siltä miniältä ettei pääse rikkinäinen puhelin väliin. K ruoka toimii ainakin täällä turussa ihanasti jos muuta vaihtoehtoa arkiapuun olet miettinyt. Se kaupassa käynti saattaa olla kaikkista stressaavinta juuri nyt.

Vierailija
58/58 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania vinkkejä. Näin korona-aikaan varmaan olisikin tuo ruokakauppapalvelu ihan varteenotettava, ja tarjoaa lisää kunhan korona hellittää. Kyllä näitä kannattaa koeajaa teidän kanssa, tulee niin oivalluksia näistä vastauksista.

<3

Ap