Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko antaa lapseni perheelle lahjaksi siivoojan käyntejä?

Vierailija
07.09.2020 |

Tarkoitan, että loukkaantuuko miniä. Hyvää tarkoitan, heille on juuri syntynyt esikoinen, ja muistan kuinka poikki itse olin. Haluaisin jotenkin auttaa, kun asuvat pääkaupunkiseudulla ja minä täällä maakunnassa, ja muutenkin miniälle on arempi tuppautumaan avuiksi, kun tyttärelle. En haluaisi olla painajaisanoppi, vaan auttaa nuorta perhettä minkä voin.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä parempi tapa olisi kysyä millaista apua tuo nuori perhe kaipaa?

Minä oisin mieluummin halunnut että anoppi vie vauvan ulkoilemaan ja saan silläaikaa levätä. Kuin että joku tulee pyytämättä siivoamaan kotiani.

Ehdottomasti näin. Ihmisillä on niin erilaisia tapoja, että ei kannata varsinkaan kotiin väkisin tyrkyttää tiettyä palvelua. Monihan siivoaa ennen siivoojan käyntiä ja jos miniäsi on sellainen, ei siivoojasta olisi mitään apua. Lisäksi äskettäin vauvan saaneella on hormonien takia mieli herkillä ja voi kokea loukkaavaksi, jos suoraan ehdottaa siivoojaa. 

Vierailija
22/58 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi ihanaa, mutta varmista vielä pojaltasi ja miniältäsi, että hekin pitävät ajatuksesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy miniältä. Itse en ilahtuisi. Haluan itse siivota.

Miksi haluat itse siivota, tuottaako se sinulle mielihyvää? Kysyn koska itse olen aina inhonnut siivoamista, ja olisin itse vain halunnut olla vauvan kanssa, ulkoilla ja enintään leipoa. Hyvä kun kysyn täältä ensin.

Ap

Vierailija
24/58 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat itse siivota, tuottaako se sinulle mielihyvää? Kysyn koska itse olen aina inhonnut siivoamista, ja olisin itse vain halunnut olla vauvan kanssa, ulkoilla ja enintään leipoa. Hyvä kun kysyn täältä ensin.

Ap

Olen eri, mutta vastaan, koska olen samaa mieltä kuin lainaamasi henkilö. Minulle oma koti on tietyllä tavalla pyhä paikka (ei uskonnollisessa mielessä). Haluan tehdä kotona asiat omalla tavallani ja siksi en halua vierasta siivoamaan, vaikka hän olisi kuinka taitava. Lisäksi meillä on suhteellisen pieni koti ja meidän pitäisi lähteä pois kotoa, jotta siivooja voisi työskennellä lasten olematta tiellä (meillä on 1,5v ja 6kk lapset). Se aiheuttaisi vain lisästressiä, kun pitäisi keksiä paikka mihin mennä siivouksen ajaksi. Varsinkin jos sattuisi olemaan kaatosade ja puisto tms. ei oikein tulisi kysymykseen. 

Vierailija
25/58 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele. Ajatuksena kiva mutta ei, ei ja ei. T: Neljän äiti ja viiden mummo. Lisään vielä, että tuppautumaan avuksi särähtää pahasti korvaan.

Vierailija
26/58 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen eri, mutta siivous on minun reviiriäni. Haluan siivota omalla tavallani ja ei meillä koskaan pskaista olekaan. Vien mennessäni ja tuon tullessani. Jos joku toinen tulisi siivoamaan, se tuntuisi, että sekoittaa minun järjestykseni.

Siivous on minulle kuin meditaatiota. Saan miettiä omia ajatuksiani rauhassa silloin, kun puuhaan. Joten anopin lahja jäisi käyttämättä.

Vierailija
27/58 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan todella hankala vastata. Samaan aikaan aivan ihana ajatus ja lahja, mutta todella helppo tulkita myös ” ette te edes kodistanne saa huolta pidettyä”-tyyliin.

Täytyy myöntää että itse vähän kauhistuisin siivoojan lahjakortista ja stressaantuisin siitä että luuleeko se (lahjan antaja) että meillä on sotkuista.

Parasta ehkä olisi jos soittaisit minijälle. Sanoisit että olet iloinen heidän puolestaan ja mietit sitä kun miten itseä väsytti kun sait lapsen ja haluaisit auttaa jos voit, muttet halua tuppautua kun tiedät että tarvittaessa varmasti osaavat hoitaa lapsen ja kodin paremmin kuin hyvin. Kävisikö heille avuksi siivoaja.

Vierailija
28/58 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyisin ensin, että haluavatko tuollaista apua.

Kiireisenä kahden lapsen äitinä, vaativassa ammatissa toimivana, samoin kuin mieheni, olisi erittäin kiitollinen, jos joku meidän perheelle maksaisi kotisiivouksen vaikkpa 3 vkon välein.

Missään tapauksessa kumpikaan meistä aviopuolisoista ei todellakaan loukkaatuisi, ainoastaan olisi erittäin kiitollinen tuollaisesta lahjasta. Helpottaisi perhe-elämää todella paljon.

Mutta ihmiset ovat erilaisia ja kokevat siis tietenkin asiat eri tavoin.

Vierailija
29/58 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniä saa raivarin ja hajottaa tavaroita tuon takia.

Vierailija
30/58 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä oisin mieluummin halunnut että anoppi vie vauvan ulkoilemaan ja saan silläaikaa levätä. Kuin että joku tulee pyytämättä siivoamaan kotiani.

Voisin tietysti olla viikonloppuna Airbnb:ssä ja olla apuina. Heille ei mahdu yöksi ja voisi olla heille turhan tunkeilevaa, voisi loppua lyhyeen ne käynnit. 500 km ajoa on vähän liikaa yhtenä päivänä, pelkään että alkaa nukuttaa rattiin illalla. Mietin juuri tätä että jos vien ruokaa ja leivonnaisia, tai tarjoudun kotiavuksi tai ikkunanpesuun, tuntuuko sekin kritiikiltä (ei ole). Hormonit on kyllä h***vetilliset tuossa kohtaa. Ja varmasti omalta äidiltä on helpompi ottaa vastaan, ja anoppi tuntuu vieraammalta.

Ja poikani, niin muuten ihana kun onkin, on siivouksessa ihan kuin isänsä, haahuilija. Mikään ei auttanut, että yritetty on. Kokkaa ja pyykkää kyllä.

Ja koen tässä sympatiaa nuorta äitiä kohtaan, kun tiedän miten kovilla siinä kohtaa on.

Ap

Vierailija
31/58 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi. Voit kysyä pojaltasi että mitä miniä ois tästä mieltä. 

Minä suuttuisin ihan helvetin pahasti. Kokisin sen suoraksi arvosteluksi siisteystasoani kohtaan.

Toisaalta jos asian esittäisi niin että "meillä kävi ikkunanpesijä, teki hyvää jälkeä, voin maksaa sen ikkunanpesun teillekin" niin silloin ei ehkä koe arvosteluksi.

Voee viddd*u mikä pelle : D toivottavasti miehes jättää sut jos sulla ylipäänsä sellaista on : D pirttihirmu : D

Vierailija
32/58 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kyllä kukaan pahastuisi, jos joku haluaisi sponsoroida meille siivoojan. Vauva-aikana olin kiinni vauvassa ja hoitovapaan päätyttyä töihin paluu on pitänyt arjen kiireisenä. Olisin äärettömän kiitollinen siivouspalveluista (ja muusta avusta), vaikka arkea puolison kanssa ihan toimivasti pyöritämmekin.

Vierailija
33/58 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen eri, mutta vastaan, koska olen samaa mieltä kuin lainaamasi henkilö. Minulle oma koti on tietyllä tavalla pyhä paikka (ei uskonnollisessa mielessä). Haluan tehdä kotona asiat omalla tavallani ja siksi en halua vierasta siivoamaan, vaikka hän olisi kuinka taitava. Lisäksi meillä on suhteellisen pieni koti ja meidän pitäisi lähteä pois kotoa, jotta siivooja voisi työskennellä lasten olematta tiellä (meillä on 1,5v ja 6kk lapset). Se aiheuttaisi vain lisästressiä, kun pitäisi keksiä paikka mihin mennä siivouksen ajaksi. Varsinkin jos sattuisi olemaan kaatosade ja puisto tms. ei oikein tulisi kysymykseen. 

Niin, olen itse siivonnut ihmisten koteja, että se on vain imurointia ja luuttuamista, ei siinä ihmisten laatikoita eikä kaappeja kosketa. Mutta en tullut ajatelleeksi, että toiset voivat olla hyvin yksityisiä, eikä kotiin ehkä haluta päästää muuta kuin perhe. Olen varmaan sikäli eri ikäpolven ihminen, että on totuttu käyttämään pitopalveluakin kotijuhlissa ja muuta, samalla lailla siinä on joku kaapeilla, vähän kuin joku muu pyykkäisi pikkareitasi. Hyvä pointti kyllä.

Ap

Vierailija
34/58 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin tietysti olla viikonloppuna Airbnb:ssä ja olla apuina. Heille ei mahdu yöksi ja voisi olla heille turhan tunkeilevaa, voisi loppua lyhyeen ne käynnit. 500 km ajoa on vähän liikaa yhtenä päivänä, pelkään että alkaa nukuttaa rattiin illalla. Mietin juuri tätä että jos vien ruokaa ja leivonnaisia, tai tarjoudun kotiavuksi tai ikkunanpesuun, tuntuuko sekin kritiikiltä (ei ole). Hormonit on kyllä h***vetilliset tuossa kohtaa. Ja varmasti omalta äidiltä on helpompi ottaa vastaan, ja anoppi tuntuu vieraammalta.

Ja poikani, niin muuten ihana kun onkin, on siivouksessa ihan kuin isänsä, haahuilija. Mikään ei auttanut, että yritetty on. Kokkaa ja pyykkää kyllä.

Ja koen tässä sympatiaa nuorta äitiä kohtaan, kun tiedän miten kovilla siinä kohtaa on.

Ap

Kirjoita tämä vaikka sähköpostiin tuolle nuorelle perheelle. Siitä kuultaa läpi se että haluat vilpittömästi auttaa etkä arvostella.

Vierailija
35/58 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ehkäpä voisit soittaa suoraan miniälle ja kysellä kuulumisia. Samalla sitten tuoda esiin halusi auttaa ja kysyä, millainen apu olisi mieleen. Joku jo ehdottikin, että asiaa voisi lähestyä niin, että kerrot muistavasi, miten raskasta pienen vauvan kanssa oli ja siksi haluaisit auttaa tuoretta äitiä. Voitte sitten yhdessä keskustella, mikä olisi kaikille sopivin ratkaisu. 

Vierailija
36/58 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäisin tosi paljon! Mutta mehän ei tiedetä millainen se miniä on, eli joku saattaa siitä tosiaan loukkaantua verisesti, kuten täälläkin vastauksista ilmenee. 

Vierailija
37/58 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suosittele. Ajatuksena kiva mutta ei, ei ja ei. T: Neljän äiti ja viiden mummo. Lisään vielä, että tuppautumaan avuksi särähtää pahasti korvaan.

Niin tarkoitin että voisihan hän kokea sen tuppautumiseksi, vaikka itse tarkoittaisinkin sitä tarjoutumiseksi ja avuksi. Tämä on nyt jo ollut aika avartava ketju, kuinka eri lailla ihmiset voi kokea, kun mitä itse kuvittelisi. Nämä on tärkeitä ihmissuhteita, eikä sitä halua olla kuin elefantti posliinikaupassa.

Ap

Vierailija
38/58 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ajatus❤️

Vierailija
39/58 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet mahtava! Auttamishaluinen JA hienotunteinen. Saanko adoptoida sinut anopiksi?

Kiitos sinä ihana miniä, virtuaalihali täältä

Ap

Vierailija
40/58 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kelpaisi mielihyvin siivoja koska vain. Inhoan siivousta. Vaikka minulla ei olekkaan vastasyntynyttä vauvaa eikä lapsia eikä miestä. Mutta kyllä kelpaisi siivooja :D