Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Hyvä huulirasva hakusessa

Vierailija
18.10.2013 |

Taas on se aika vuodesta kun huulet kuivuu. Kokemuksia hyvistä huulirasvoista, please. Tuntuu, että olen kokeillut kaikki mahdollset ja huulet halkeilee ja rohtuu. Vaseliinipohjaiset ei oikein tunnut tehoava. Tällä hetkellä laukussa on Nivea (se sininen purkki), ei toimi, ja apteekin Avene, ei toimi. Perusvoiteet, ei toimi.

Vinkkejä kehiin!

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huulirasvojen suurkuluttajana tykästynyt eniten apteekeista saatavaan Acon värittömään huulirasvaan. Acolla on myös sellaisia hieman väriä antavia huulirasvoja, mutta niitä en ole kokeillut, joten en tiedä toimivatko yhtä hyvin vai ei. Ja tosiaan on tullut kokeiltua kaikkia perusmerkkejä kuten Labello, Blistex yms, mutta tuo on kyllä niistä ehdottomasti paras koostumukseltaan ja toimivuudeltaan.

Vierailija
42/81 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää saattaa kyllä olla vaseliinipohjainen, mutta apteekin Bevita-R -huulivoide on mun mielestä tosi hoitava. Toisaalta mulla ei ole mitään kovin pahaa kuivumista ollutkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 12:00"]

bepanthen huulirasva apteekista

[/quote]Tavallinen bepanthen voide käy myös mainiosti huulirasvaksi.

Vierailija
44/81 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blistexin se nestemäinen on paras. 

Vierailija
45/81 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on ikuisuusongelma huulirasvojen kanssa. Jos käytän kaupan versioita, alkaat huulet rohtua ja halkeilla kipeästi. Aika kauan muinoin meni ennen kuin tuon tajusin, koska tuossa tilanteessa sitten aina yritti sitä huulirasvaa laittaa lisää ja huulet halkeilivat yhtä pahemmin. Jos en käytä huulirasvoja, ovat huulet rohtuneet, mutta eivät koskaan halkeile.

Ainoa itselleni toimiva ratkaisu on toistaiseksi ollut bepanthen ihan rasvana, sitä laittaessa ei ainakaan huulet pahempaan suuntaan mene. Olen haaveillut jostain hoitavasta huulikiillosta, jos vain löytäisi jonkun sellaisen, joka oikeasti hoitaa eikä laita huulia huonompaan kuntoon. Ehkä tuota Lumenen versiota voisi kokeilla.

Vierailija
46/81 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan tavallista bebanthenia tai jos hieman edullisemman haluaa, vastaava on bevita. Mulla toimii ainakin huomattavasti paremmin kun varsinaiset huulirasvat. Ainoa miinus on, että pitää levittää sormin, jolloin ensin pitäisi saada kädet pestyä. Vanupuikko käy myös levitykseen jos pöpöjä pelkää :)

Vierailija
47/81 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.lancome.fi/_fi/_fi/ihonhoito/silmien-ja-huulten-hoito/huulet.aspx

Tämä! Maksaa paljon mutta kestää koko talven ja on todella hoitava.

terv toinen atoopikko

Vierailija
48/81 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huulet tuottaa itse rasvaa jos ruokavalio on kunnossa

Vierailija
49/81 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli tuollainen ikuisuus ongelma huulirasvojen kanssa, mutta sitten USA-reissulla löysin Carmexin. Tätä löytyy nykyään ainakin Prismoista.

(Carmex tosin taitaa olla koostumuksen perusteella vaseliinipohjainen)

Vierailija
50/81 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 12:49"]

Kyllä huulet tuottaa itse rasvaa jos ruokavalio on kunnossa

[/quote]

Just, näin uskoo ihminen, joka ei kärsi esim.atopiasta.

Vierailija
51/81 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavia ehdotuksia, kiitos kaikille.

Otan muutaman mainituista tuotteista heti kokeiluun,

T:ap

Vierailija
52/81 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 12:04"]

Blistexit on hyviä

[/quote]

Blistexin purkista laitat yöksi huuliin, käsilaukussa voi pitää varalla blistexin puikkohuulirasvaa, jos tulee akuutti tarve. Atoopikolle tuo yhdistelmä ei koko talveksi riitä, pahimmilla pakkasilla on tosiaan vedeltävä huulet bepanthenilla iltaisin...

Vierailija
53/81 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elizabeth Arden Eight Hour Cream huulirasva. Löytyy värillisenä ja värittömänä.

Vierailija
54/81 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, kun ostat huulirasvaa (tai mitä tahansa muutakaan rasvaa), niin vältä vaseliinia. Sillä ei ole kosteuttavia ominaisuuksia, vaikka kivan liukas (ja halpa) aine onkin. Osta sellainen rasva, jonka INCI-listassa ekana (ja tokana ja kolmantena jne) on joku oikea öljy tai vaha, esim. oliiviöljy (olea europea), sheavoi (Butyrospermum parkii) tai mehiläisvaha (cera alba). Apteekista esim. Favoran puikko on ok, myös Life-myymälässä Lifen oma huulirasvapuikko on hyvä. Muita hyviä esimerkiksi Burt's bees, L'Occitane, Weleda jne. Huulirasvoissa oikeasti luomumpi on parempi.

Vierailija
55/81 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 17:34"]

Ensinnäkin, kun ostat huulirasvaa (tai mitä tahansa muutakaan rasvaa), niin vältä vaseliinia. Sillä ei ole kosteuttavia ominaisuuksia, vaikka kivan liukas (ja halpa) aine onkin. Osta sellainen rasva, jonka INCI-listassa ekana (ja tokana ja kolmantena jne) on joku oikea öljy tai vaha, esim. oliiviöljy (olea europea), sheavoi (Butyrospermum parkii) tai mehiläisvaha (cera alba). Apteekista esim. Favoran puikko on ok, myös Life-myymälässä Lifen oma huulirasvapuikko on hyvä. Muita hyviä esimerkiksi Burt's bees, L'Occitane, Weleda jne. Huulirasvoissa oikeasti luomumpi on parempi.

[/quote]

Näistä mikä tahansa toimii:

https://www.hyvinvoinnin.fi/huulivoiteet

Vierailija
56/81 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
57/81 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burt´s Bees on paras. Se hunajaversio. Ei mitään vaseliinia.

Vierailija
58/81 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Body Shopin Lip Butterit on hyviä! Ärsyttää vaan, kun pitää sormilla ottaa purkista. Samoin Dermosilin Dermonature-huulibalsami.

https://www.dermoshop.com/fi/products/3554-dermonature-huulibalsami-organic?r=%2Fintent%2Fecocert

Vierailija
59/81 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carmexin nimeen vannon minäkin! Just oon voidellu huuliani Bepanthenilla, kun sen putkilon jostain kaapin perukoilta löysin, pah, huulet alkoi rohtua, palasin käyttämään Carmexia ja nyt ovat taas kunnossa! Mulle toimii Carmexin huulirasvoista parhaiten se purkkimalli.

Vierailija
60/81 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 18:03"]

Rosebud Perfume Co.:n Smith's Menthol & Eucalyptus -huulivoide. Näyttää vaseliinityyppiseltä, jotka ei mullakaan yleensä toimi, mutta tämä toimii. Minusta huomattavasti parempi kuin esim. tuo Elisabeth Ardenin kulttirasva. Kokeile ihmeessä. Omani löysin Kicksistä halvemmalla kuin tuossa Amazonin linkissä.

http://www.amazon.com/Rosebud-Perfume-Co-Menthol-Eucalyptus/dp/B002GV8URG/ref=sr_1_sc_17?s=hpc&ie=UTF8&qid=1382108409&sr=1-17-spell&keywords=rose+bud+smith%27s+lip+balm

[/quote]

Tämä ehdottomasti! En käytä enää mitään muuta.