Apua! Hyvä huulirasva hakusessa
Taas on se aika vuodesta kun huulet kuivuu. Kokemuksia hyvistä huulirasvoista, please. Tuntuu, että olen kokeillut kaikki mahdollset ja huulet halkeilee ja rohtuu. Vaseliinipohjaiset ei oikein tunnut tehoava. Tällä hetkellä laukussa on Nivea (se sininen purkki), ei toimi, ja apteekin Avene, ei toimi. Perusvoiteet, ei toimi.
Vinkkejä kehiin!
Kommentit (81)
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 18:59"]
Sinä, joka alapeukutit tätä, kertoisitko miksi? Vaseliini on "nestemäistä" muovia eikä todellakaan kosteuta ihmisvartaloa, sitoo kyllä kosteutta (eli toimii ikäänkuin kalvona), mutta jos alla ei ole mitään kosteuttavaa, ei pelkkä vaseliini tee itsessään mitään. Yleensä vaseliinia käytetään halvoissa huulivoiteissa halpana täyteaineena.
[/quote]
Vaseliini ei ole nestemäistä muovia, se on hiilivetyjä, eli silkkaa rasvaa. En tiedä mitä kosteutuksella tarkoitat, mutta voin kertoa, että se on juuri sitä, että ihon pinnalle sivellään jotakin rasvapitoista (enemmän tai vähemmän rasvaista), joka estää ihon kosteuden haihtumista, jos iho on kostea ennen vaseliinin levittämistä, saa se vielä ylimääräistä kosteutta.
Luonnonvahat ovat vielä jankimpaa tavaraa kuin vaseliini. Rasvalla ei ole väliä onko se synteettistä vai ei, paitsi atoopikoille joista monen pitää välttää lanoliinia, eli villarasvaa. Näillekin vaseliini kyllä käy. Lanoliinia löytyy vähän joka paikasta, esim. siitä paljon hypetetystä paksummasta Bepanthenista. Monet ihmiset on sen lanoliinin vuoksi allergisia Bepanthenille.
Burts bees on ainoa joka mulla näin atoopikkona toimii, saa sokokselta, stokalta jne.
Minulla on toiminut loistavasti Munkens bisalva, sitä saa ainakin esim. Lifesta ja Ruohonjuuresta.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 19:46"]
http://www.bigelowchemists.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/r/b/rb03.jpg Tämä siis itselle toimii. Ei vaseliinit toimi mutta tätä lääpin myös esim flunssan aikana nenänpieliin kun ne on niistämisestä ruvella, ja helpottaa. T.48
[/quote]
Se on sama tuote kuin tuo nron 26 linkittämä, mutta eri "makuna". Olen myös fani, mulla on sekä tuota että tuota eukalyptusta - joka on itse asiassa ehkä jopa parempaa. Se vaan ei ilmeisesti kuulu enää Kicksin valikoimaan, kun sitä sieltä viimeksi kyselin. Mahtava tuote joka tapauksessa. Olen kokeillut useita tässäkin keskustelussa listattuja, mutta tuo on suosikkini.
t: 40
Kiehl's huulivoide! Paras mitä on! Kun kerran ostaa tätä ei muut enää kelpaa. Putkilokin on sopivan pieni ja kätevä.
Osaisiko kukaan suositella Bevita R:n kanssa samanlaisen lopputuloksen (pehmeä ja erittäin kiiltävä) jättävää huulivoidetta puikkomuodossa? Ei meinaa hermot kestää räplätä sitä kierrekorkkia auki ja levityssysteemi on puikoissa muutenkin niin älyttömän paljon kätevämpi ja siistimpi... Hoitavuudella ei niin väliä, en ole atoopikko.
Bevita R matkakokona laukussa (20g) ja yöksi Bepanthen rasvainen voide.
voidehttp://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/BEVITA-R-RASVAINEN-VITAMIINIVOIDE-20-tai-75-g
bebanthen yöksi huuliin? joku hoitava öljy?
hellävarainen kuorinta jos iho kestää?
noihin huulirasvoihin voi tulla riippuvuus jolloin onkin kierteessä. huulirasvoja on myös erilaisia, jotkut on voidetta joka pitää huulen oman kosteuden huulessa (olipa huonosti sanottu??) ja jotkut pyrkivät tuomaan kosteutta sisään.
ylläristi itse olen tykästynyt lumenen natural code huuli_kiiltoon_ joka onkin aika hoitava!
Saatko ravinnosta tarpeeksi c-vitamiinia? Kuulostaa kovin pahalta huulien ongelmasi.
Elizabeth Arden Eight Hour Cream Skin Protectant. Haju aika karmaiseva, mutta tehokas voide huuliin ja kaikkiin pikkuhaavoihin.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 12:04"]
Saatko ravinnosta tarpeeksi c-vitamiinia? Kuulostaa kovin pahalta huulien ongelmasi.
[/quote]
Kyllä luulisin. Olen siis atoopikko ja talvet on kokonaisuudessaan aikamoista rasvausta. Mutta tarkkailen tuota C-vitamiinin saantia. Kiitos vinkistä.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 12:03"]
bebanthen yöksi huuliin? joku hoitava öljy?
hellävarainen kuorinta jos iho kestää?
noihin huulirasvoihin voi tulla riippuvuus jolloin onkin kierteessä. huulirasvoja on myös erilaisia, jotkut on voidetta joka pitää huulen oman kosteuden huulessa (olipa huonosti sanottu??) ja jotkut pyrkivät tuomaan kosteutta sisään.
ylläristi itse olen tykästynyt lumenen natural code huuli_kiiltoon_ joka onkin aika hoitava!
[/quote]
Tuohon riippuvuuteen en usko, olen siis atoopikko ja huulet kuivuu talvella siinä missä muukin iho. Kesällä helpottaa aina ja pärjään ilman rasvoja.
http://www.bigelowchemists.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/r/b/rb03.jpg
Tämä siis itselle toimii. Ei vaseliinit toimi mutta tätä lääpin myös esim flunssan aikana nenänpieliin kun ne on niistämisestä ruvella, ja helpottaa.
T.48