Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä, esikoinen kyseessä

Vierailija
17.10.2013 |

Mitä teidän 9-kuiset syö?

Te ketkä teette ruuat vauvallenne itse; mitä ruokaa teillä syödään? Tarvitsisin vinkkejä vaihtelun saamiseksi vauvanruokiin. Nyt syödään kanaa, kalaa ja lihaa erilaisilla kasviskomboilla, mausteina basilikaa, oreganoa, pippuria, timjamia, sitruunaa.. Välillä olen keittänyt pastaa sekaan. Oletteko tehneet esim. ihan vaikka ruskeaa kastiketta (ilman suolaa tietenkin)?

Entäs syödäänkö teillä jo leipää? Entäs jotain raasteita? Miten annatte leivän, pieninä paloina vai kokonaisena? Itse pelkään hysteerisesti tukehtumista, vaikka ruoka meneekin jo aika paakkuisena.

Mitä puurovaihtoehtoja on jos ei halua käyttää valmiita pusseja? Käytössä on ollut kaura, riisi sekä maissi, mutta tähänkin olisi kiva saada vaihtelua.
Kaikki vinkit ja ideat on tervetulleita!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuroista kaikkea puurohiutaleina mennyt tuon ikäisenä. Eli esim. nalle puurot tai ihan mitkä vain puurohiutaleet :) Keität niitä ohjeessa annetut ajat niin on sopivaa.

Vierailija
2/2 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 9kk ikäinen aina syönyt melkein samaa ruokaa kuin muutkin, mutta ilman suolaa tietysti. Olen antanut hapanmaitotuotteita jo tuon ikäiselle, samoin kokonaisen leivän tai näkkärin käteen. Puurot on aina kaikki olleet 6kk alkaen leseistä tai suurimoista tehtyjä. Juureksia kuten kurkun viipaleita olen myös antanut käteen syötäväksi. 

Jos teen muille jauhelihakeittoa, tarjoan sitä samaa 9kk ikäisellekin, mutta haarukalla muusattuna ja ilman suolaa. Maustan ruuat yrteillä ja muilla mausteilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi