Kertokaapa te äidit, jotka ette koskaan
käy missään ulkona, bilettämässä yms. " omissa" menoissa.
Että mikä on syy miksi ette käy missään, rahan puute?eikö mies päästä? vai ettekö oikeesti halua poistua kotoa mihinkään?
Useissa ketjuissa täällä palstalla voi lukea rivien välistä kuinka monet äidit halveksivat toisia, jotka käyvät ulkona ja vievät jopa lapsensa hoitoon siksi aikaa! Onko siis niin, että nämä arvostelijat ovat todellisuudessa sellaisia, jotka itsekin haluaisivat mennä, mutta eivät syystä tai toisesta voi/uskalla jättää lapsia muille hoitoon? Vai mistä oikein on kyse?
Kommentit (42)
siksi, että en ole käynyt ennen perhettäkään, ei kiinnosta. Konserteissa käyn ystävien kanssa, mutta niistä ollaan kotona jo kymmenen aikoihin illalla. Mulle riittää ystävien tapaamiseksi lenkkeily tai kahvittelu jonkun kotona, en tunne tarvitsevani siihen savuisia kuppiloita tai kännisiä ihmisiä ympärilleni.
Mitä mä siellä tekisin?
Meillä on nyt kyllä kiireistä, kun mies rakentaa, ja itse vastaan kodista ja lapsista 24/7. Mutta kun lapset kasvaa ja muutenkin toivottavasti joskus tulee helpompaa, kyllä aion käydä esim. työväenopiston kursseilla, ulkona syömässä, elokuvissa. Mutta inhoan kaikkea " bilettämistä" . En edes käytä enää alkoholia, se vain väsyttää.
siis jos se kavereiden seura on se juttu, silloinhan voi mennä vaikka kahville toisen kotiin tai kävelylle. Kyllä siinä baariin menossa täytyy vetää jokin muukin kuin kavereiden tapaaminen. Jos on pakko juoda alkoholia, niin voihan sitäkin tehdä jonkun kaverin kotona.
Minä siis käyn edelleen silloin tällöin baarissa ja jopa juon itseni humallaan asti. Mutta en tykkää käydä usein vaan muutaman kerran vuodessa. Tosin tahti ei ollut sen kovempi edes silloin nuorempana, ennen lapsia! Eli koskaan en ole viettänyt sellaista elämää että joka viikoloppu pitäisi olla luuhaamassa baarissa. Ja ensimmäisen lapsenikin sain melkein teininä (20v.)
Enkä ymmärrä mikis nämä baarissa kävijät yhdisteään heti teiniäideiksi. Siksikö, kun nämä samaiset mammat eivät itse olisi vielä olleet valmiita luopumaan nuoruudessaa tästä jatkuvasta baari elämästä? Joten kuvittelevat ,että jos lapset on tehty nuorena niin baarissa käydään samaan malliin kuin hekin aikoinaa. Katsokaas kun toiset eivät koskaan ole olleet sellaisia!
ja viihdytään molemmat kotona hyvin ja ollaan vielä täysin rakastuneita (yhes 4v.) ei oo ensihuuma kadonnut minnekään!! Mieheni tekee reissuhommia joten on kotosalla vain viikonloppuisin, että mitäpä sitä kapakassa tekisi?
Eipä tule epäilyjä puolin eikä toisin. Sillä iskupaikkojahan ne on, ei paljon muuta. En tosin ymmärrä, kuinka kukaan ylipäätään viitsii sellaisiin paikkoihin mennä aikaansa tuhlaamaan.
Vierailija:
Mieheni tekee reissuhommia joten on kotosalla vain viikonloppuisin, että mitäpä sitä kapakassa tekisi?
erikseen baarissa ja ei mun mies käy kaljalla yksin vaikka reissuhommia tekee, ainakin sanoo niin.
monta vuotta. Nyt vaan on tärkeintä lapset, mies ja koti.
No, käyn tosin ehkä 2-3 vuodessa , mies käy vähän enemmän, työnsä puitteissa ja miehellä on ehkä sopivia kavereita enemmän, mulla oikeastaan vaan pari.
Niin, ja hoitajia lapsille ei löydy ihan lähipiiristä, että sekin rajoittaa.
jos on ja saan tietää niin sit tulee ero, en menetä yöuniani ja mieti pettääkö vai ei.
Minusta on paljon hauskempaa käydä miehen kanssa tanssimassa lavoilla. Siitä tykkään, mutta baarit ja muut saa olla mun puolesta. Kas, kun mä olen jo niin vanha.... Toisaalta kun on ravintolassa töissä, niin arvaatte varmaan että ne kuviot on jo nähty ja vapaa-aika on ihanaa viettää rauhassa kotona tai mökillä.
eikä vieläkään oikein houkuta lähteä pidemmän kaavan mukaan (vaikka siitä onkin jo 5v kun lopetin hommat ko alalla). Juhliminen tarkoittaa nykyään ihan muuta, kuin ravintoloita, ko kyllästymisestä johtuen. Ja ihaninta on mennä miehen kainaloon.
vaikka en edes muista milloin olen viimeksi käynyt esim. baarissa tms.
Mulla omat menot liittyvät urheiluun ja muihin (omiin) harrastuksiin, en niiden ja lasten- sekä kodinhoidon jälkeen edes jaksaisi enää lähteä bilettämään tms. Enkä koe jääväni mistään paitsi. Ehdin ennen perheen perustamista bilettää todellakin tarpeeksi, nuoruus ei ollut mitenkään rauhallinen joten nyt osaan arvostaa tätä rauhallista perhe-elämää ja omia harrastuksiani. Mies päästäisi minut vaikka maailman ääriin ja luottaa.
kaverin lapset, kun haluan puhua aikuisten juttuja ja rauhoittua. Menemme siis ravintolaan=)
erella:
Minusta on paljon hauskempaa käydä miehen kanssa tanssimassa lavoilla. Siitä tykkään, mutta baarit ja muut saa olla mun puolesta. Kas, kun mä olen jo niin vanha.... Toisaalta kun on ravintolassa töissä, niin arvaatte varmaan että ne kuviot on jo nähty ja vapaa-aika on ihanaa viettää rauhassa kotona tai mökillä.
Vierailija: