Kertokaapa te äidit, jotka ette koskaan
käy missään ulkona, bilettämässä yms. " omissa" menoissa.
Että mikä on syy miksi ette käy missään, rahan puute?eikö mies päästä? vai ettekö oikeesti halua poistua kotoa mihinkään?
Useissa ketjuissa täällä palstalla voi lukea rivien välistä kuinka monet äidit halveksivat toisia, jotka käyvät ulkona ja vievät jopa lapsensa hoitoon siksi aikaa! Onko siis niin, että nämä arvostelijat ovat todellisuudessa sellaisia, jotka itsekin haluaisivat mennä, mutta eivät syystä tai toisesta voi/uskalla jättää lapsia muille hoitoon? Vai mistä oikein on kyse?
Kommentit (42)
Jos ette lumpikaan haluaisi mennä ilman toista ulos, ei tällaisia sopimuksia tarvittaisi.
Vai onko luotamus niin nollassa että toista pitää olla vahtimassa kokoajan?
Jos ei ole ystäviä kenen kanssa lähteä niin ei varmasti niin tulekkaan lähdettyä, mutta voihan siinä tapauksessa ottaa miehen mukaan. Uusia vaatteita saa kaupasta:).
t.ei ap
en tarvitse viinaa mihinkään. Osaan pitää hauskaa ilman sitäkin ja silloin kun join, niin join pahaan oloon. Enää minulla ei ole pahaa oloa!
Käyn harvoin ulkona, koska kävin viisi vuotta sitten edelliset 10v. joka viikonloppu dokaamassa. Ei enää kiitos
Ei käy edes kaupassa kansssani!
Ja vaatteita kait saa kaupasta, mutta ilman seuraa en viitsi lähteä ja miksi tuhlata rahaa vaatteisiin, joita ei sitten käytä?
että en halua, että myöskään mieheni käy. Sitäpaitsi kävin ihan tarpeeksi nuorempana. Teiniäideille se kai on tarpeen, mutta ei ole loppujen lopuksi terveellistä suhteelle. Miksi ihmeessä menisin. Haluan olla lapseni ja mieheni kanssa. Ei kiinnosta enää.
tutussa ympäristössä kuin jossain viihteellä kaikkien tuijotettavana.
Jossain shoppailemassa viihtyisinkin tuulettumassa, mutta harvoin sinnekään lähden. Mies kyllä mielellään pitäisi lapsia jos menisin, mutta kun en tykkää niin en tykkää..
ulkona. Eikä tuohon ulkona käymiseen aina liity välttämättä viina, vaan voihan käydä vaikka syömäsä, kahvilla yms.
Itse kyllä kaipaan välillä ulkona käyntiä. Ihanaa pukea jotain kivaa päälle ja meikata ja käydä katteleen muutakin menoa. Viihdyn kyllä kotonakin, joskus pitkiäkin aikoja, että käydään vain lapsen ja miehen kanssa yhdessä jossain.
t. ap joka on jo 28 vuotias.
Voi käydä leffassa, teatterissa, konsertissa, syömässä yms...varmasti löytyy kasapäin tekemistä mikä ei liity juomiseen.
kysehän oli bilettämisestä JA omista menoista! Baareisas käyn harvoin.
Mielestäni baarissa käynti 2-3 kertaa vuodessa ei tarkoita mitää jatkuvaa teinibiletystä! Mitä en harrastanut edes nuorena!
Illanistujaiset ihan kotona tai kavereiden luona grillaten on mielekästä aikaa. Omaa aikaa on jo työssä käydessä, joten harvemmin sitä on fiilis lähteäkkään. Kaikki kaveritkin niin kiireisiä et harvoin ketään edes seuraks sais muutenkaan.
Ennen lapsia tuli juostua ihan tarpeeksi. Kyllä mulla vapaa-aikaa lapsista on, jos haluan, mutta en minä silloin baariin lähde. Saatetaan käydä miehen kanssa jossain kylässä tai syömässä, elokuvissa jne. Rahaa on ja mieskin päästäisi, mutta baariin ei todellakaan huvita lähteä.
Tuollainen uhkailu ei ole normaalia vaan sairaan ihmisen kiristämistä!
Suhteenne ei ole terveellä pohjalla vai oletko itse tilanteeseen tyytyväinen?
vastaan silti miksi käyn bilettämässä niin harvoin
-minulla ei ole kuin yksi biletyskaveri ja hänen kanssaan käyn sen yhden kerran
-kun rahat on tiukilla niin ei raaski/voi tuhlata moiseen turhuuteen
-kotona on ihan oikeasti kivaa, tykkään viettää viikonloppuja lasten ja miehen kanssa
-juon nykyisin niin vähän että saan karmean krapulan jo muutamasta siideristä. toisaalta en jaksa istua baarissa selvinpäinkään joten jos lähden ulos niin sitten juon.
-aikoinaan tuli käytyä ihan riittävästi baareissa joten sitä lajia on jo nähty ja koettu eikä tuo meno ole näköjään mihinkään siitä muuttunut
-olen selviytyjät-koukussa ja videot on rikki joten siksikään en voi lähteä lauantaisin mihinkään...
Itse käyn muutaman kuukauden välein ystävieni kanssa iltaa viettämässä. Yleensä mennään ravintolaan syömään ja kotona olen puolenyön aikoihin.
Teiniäiti en ole.
Mutta kiva on vieläkin käydä joskus tyttöjen kanssa tanssimassa ja juomassa vähän viiniä. Ja tällä joskus tarkoitan muutamaa kertaa vuodessa. Huonoa oloa ei tule, vaikka joisin viinipullon.
Ja miehen kanssa emme ole käyneet juuri koskaan baarissa vaan jos menemme käymme vaikka illalla syömässä. Minusta oman miehen miehen kanssa on baarissa tylsää. Ystävien kanssa on aivan eri meno. Ja minua ei haittaa jos mieskin käy joskus. Emme ole toisistamme mustasukkaisia vaan luotamme. Ja en ole mikään teini vaan 27 v.
enkä juo koskaan vakaumukselliisista syistä. Sen sijaan käyn useinkin yksin (siis ilman miestä ja lasta) kavereiden kanssa kahvilla tai kuntosalilla tai lenkillä tai sitte ihan vaan iltaa viettämässä.
Baarissa tosiaan voi viihtyä ihan parin tuopin voimalla, tai kahvin kera. Mä olen niin hidas juomaankin, että saisin istua baarissa jo puolilta päivin, jotta pilkkuun mennessä ehtisin olla ympärihumalassa :D
kiltti (ehkä liiankin), kova tekemään töitä, huolehtii perheestä, antelias, ostelee kalliita lahjoja ei juo
Ja sitten, kun sitä on vuosikausia istunut vain kotona, ei ole edes vaatteita, millä mennä. Niin se vain on!