Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos tietäisit saavasi vammaisen lapsen, harkitsisitko adoptiota?

Vierailija
07.09.2020 |

Harkitaan miehen kanssa toista lasta. Molemmilla ikää yli 40v. Mies haluaa lasta enemmän kuin mä eikä tunnu ihan ymmärtävän riskejä. Itseäni pelottaa raskauden/synnytyksen komplikaatiot ja lisäksi pelottaa ihan h****tisti vammaisen lapsen mahdollisuus. En halua enkä aio viettää koko loppuelämää omaishoitajana.

Tehtäisiin toki kaikki sikiödiagnostiikat ja seulat, mukaan lukien verestä otettava nipt. En kuitenkaan varmaan pystyisi tekemään aborttia jos lapsi olisi vammainen niin suunnittelen, että antaisin hänet sitten adoptioon joillekin vanhemmille, jotka haluaa vauvan vammasta huolimatta.

Mies ei innostu adoptiosta. Enkä ole siis vielä edes raskaana. Mutta tietääkö joku voiko lapsen antaa jo vauvana adoptioon vamman takia siltä varalta että niin kävisi? Tietenkin kaikki voi mennä hyvinkin.

Kommentit (186)

Vierailija
181/186 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ap, oletko jo keskustellut miehesi kanssa vakavasti aiheesta? Pidä oma kantasi äläkä suostu painostuksen alla vauvantekoon koska itse et sitä halua!

Kuukautiset olivat päivän pois ja tein raskaustestin. Tulosta odotellessa oli sellainen kylmä hiki etten muista koska viimeksi. Mielessä pyöri vaan se työn määrä, minkä tervekin vauva/lapsi teettää ja oli sellainen olo että jos nyt oon raskaana, menetän kaiken vapauden. Eli ei, en taida haluta sitä vauvaa ollenkaan 😥. Testi oli nega, onneksi. Ap

Kerro miehelle, että olet miettinyt asiaa ja olet varma ettet halua enää yhtään lasta. Toista tämä joka kerta kun mies alkaa vängätä asiasta. Sinulla on oikeus olla lisääntymättä eikä miehellä ole oikeutta sinua siihen painostaa ja pakottaa.

Teidän pitäisi pystyä keskustelemaan asia selväksi ja päättää mitä teette tilanteessa jossa teillä on täysin vastakkaiset näkemykset.

Kerro, että mies ei tule lasta saamaan sinun kanssasi. Jos uusi lapsi on miehelle tärkein asia maailmassa, hän varmaan joutuu etsimään uuden ja suostuvaisen puolison. Paras olisi jos hän oppisi arvostamaan sitä mitä hänellä jo on. Kiellä kaikki painostaminen ja sano että sinulla on oikeus olla haluamatta lasta.

Vierailija
182/186 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olisi parempi että mies pistää raskaaksi jonkun nuoremman naisen ja sitten adoptoitte..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/186 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisiko tätä keskustelua viriteltyä kun googlehaulla tämän löysin.. itse olen valitettavasti ap:n kuvailemassa vammainen lapsi + adoptio -tilanteessa, oikeasti.. Heti syntymän jälkeen vauva todettu aivovaurioituneeksi.. voiko vammaisen vauvan antaa adoptioon ja adoptoiko sellaisia kukaan?

Ja voi kuinka toivoisin että tämä ei olisi totta.

Vierailija
184/186 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammaisen ihmisen sisaruksena tekisin kyllä ehdottomasti abortin jos 1) haluaisin lapsia ja 2) saisin tietää ettei sikiö ole terve. Vammaisuus vaikuttaa aika monen muunkin ihmisen elämään kuin sen vammaisen, eikä todellakaan yleensä hyvällä tavalla, vaikka vammoja on monenlaisia ja -asteisia. 

Vierailija
185/186 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdoton abortti olisi valintani.

Vierailija
186/186 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisiko tätä keskustelua viriteltyä kun googlehaulla tämän löysin.. itse olen valitettavasti ap:n kuvailemassa vammainen lapsi + adoptio -tilanteessa, oikeasti.. Heti syntymän jälkeen vauva todettu aivovaurioituneeksi.. voiko vammaisen vauvan antaa adoptioon ja adoptoiko sellaisia kukaan?

Ja voi kuinka toivoisin että tämä ei olisi totta.

Tähän tietoa kenelläkään?