Tallink Silja ja Viking Line menevät varmaan konkurssiin ennen vuodenvaihdetta
Silja Serenade ja Symphony on parkissa satamassa eikä paluuta liikenteeseen näy. Viking Line on syvissä vaikeuksissa. Ihmiset ei matkusta, eivätkä halua ahtaaseen laivaan. Enkä usko että laivamatkustaminen elpyy.
Silja myy Riikan risteilyjä satasen kallimmalla kuin Tukholman matkoja. Ei siinäkään järkeä ole.
Kommentit (107)
Ei mennyt, eikä mene ennen tämän vuoden loppuakaan. Viking on rikas yhtiö. Sillä on valtava tase, ja aika vähän velkaa. Se on kerännyt voittoja vuosikymmenten ajan ja hyötynyt Suomen valtion Ahvenanmaalle tarjoamista veroeduista ja myös tonnistoverosta, jonka ansiosta sen laivojen tuottamia voittoja ei ole enää verotettu normaalin yhteisöverotuksen mukaan. Sen talous kestäisi muutamankin vuoden ilman tuloja, koska säästöjä on niin paljon kertynyt aiemmilta vuosilta. Tallink on vähemmän vauras, ja Eckerö vaikuttaa olevan taloudellisesti näistä vähiten vakavarainen. Eckerön talouden kannalta keskeinen asia on se, mihin hintaan se saa vanhan Birkan laivan myytyä tai vuokrattua eteenpäin, jonka liikennöinnin se vuosi sitten lopetti kysynnän puuttuessa laivalta, johon ei mahdu autoja sisään.
Minä luulen, että nyt alkaa taas moni lähteä kun on saatu rokotukset. Monilla on kova into lähteä puolentoista vuoden pakkotauon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Minä luulen, että nyt alkaa taas moni lähteä kun on saatu rokotukset. Monilla on kova into lähteä puolentoista vuoden pakkotauon jälkeen.
Ainakin laivojen ilmastoinnit on ehditty tässä ajassa puhdistaa huolella monta kertaa ja koronasiivous plus -hygienia ovat muuttuneet normeiksi laivoilla. Tietenkin tarvitaan myös se, että matkustajat huolehtivat käsienpesuista, maskeista ja visiireistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin laivojen ilmastoinnit on ehditty tässä ajassa puhdistaa huolella monta kertaa ja koronasiivous plus -hygienia ovat muuttuneet normeiksi laivoilla. Tietenkin tarvitaan myös se, että matkustajat huolehtivat käsienpesuista, maskeista ja visiireistä.
En aio kyllä maskia käyttää, on rokotukset jo saatu.