Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten voisin hyväksyä puolison sellaisena kuin hän on? (ilman nalkutusta tai katkeroitumista)

Vierailija
07.09.2020 |

Vuosia olemme olleet yhdessä ja meillä on kaksi lasta (koululainen ja taapero).

Nykyään minua harmittaa usein jokin asia puolisoon liittyen. Jos sanon asiasta, puoliso sanoo, että nalkutan. Tätä vähentääkseni saatan vaikkapa kirjoittaa paperille asian joka harmittaa, ja heittää paperin sitten roskiin. Melko usein se lieventää sen hetkistä harmitustani.

Mutta sitten joskus riitatilanteessa asia tulee kuitenkin mieleeni, ja sanon sen ja puoliso pahoittaa mielensä.

Miten voisin olla vähemmän negatiivinen?

Jotkut sanovat, ovat lakanneet kouluttamasta puolisoaan? Miten sitä kohti päästään?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää terapiaan. Tällaisten asioiden taustalla on aina isompia ongelmia, jotka pitäisi käydä läpi. Pettynysten kerääntyessä suhdetta voi olla enää hankala pelastaa. Terv. Perheterapeutti, eläkkeellä.

Vierailija
42/45 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai lapsen synttärit. Saapuu paikalle samaan aikaan vieraiden kanssa. Hänellä ei ole 'aikaa' osallistua ennakkovalmisteluihin. Kattaa pöytää, keittää kahvia, tai huolehtia, että pöydässä on tarjottavaa.

Poistuu paikalta lähes samalla oven aukaisulla vieraiden kanssa omiin menoihinsa. Ei ole aikaa jäädä huolehtimaan tiskeistä, pöydän siivoamisesta tai muusta.

On niin kiireinen että.

ap

Mieshän on aivan törkeä ja alistava, vapaamatkustaja ja hyväksikäyttävä puoliso.

Tuossa ei mikään pieni sanominen auta. Ehkä kannattaa istua alas ja sanoa, että sinä et halua enää elä noin, että teet kaiken ja mies siipeilee ja että nyt keskustellaan erosta. Puhutaan, miten omaisuus jaetaan, miten huoltajuus jaetaan, kuka muuttaa minnekin ja millaiset elarit sovitaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sua.

Itsekin "nalkutin" miehelle taas hiljattain asioista, jotka ärsyttivät minua, mm. se että yritin nukkua ja hän katsoi olkkarissa telkkua vielä puoli yhden aikaan yöllä, ja heräilin koko ajan tv:n ääneen, ja siitä ettei hän käyttänyt pelastusliivejä veneillessämme, vaikka lapsille esimerkin vuoksi hänen olisi mielestäni ne pitänyt pukea itselleenkin, sekä siitä että viikonloppuna hän pelasi kännykällä sohvalla maaten, samalla kun minä siivosin..

... Joo, omasta mielestäni nalkutin aiheesta, MUTTA yritän lopettaa, koska

A) haluan että miehellä on suhteessamme hyvä olla, koska rakastan häntä

B) isossa mittakaavassa näillä asioilla ei ole juuri väliä (paitsi ehkä niillä pelastusliiveillä...)

C) tiedän, etten itse suinkaan ole täydellinen puoliso, mm. Arvostelen ja nalkutan turhista asioista.

Suosittelen ap:lle siis samaa mitä teen itsekin, asioiden miettimistä isossa mittakaavassa, suh

Minä en syyttelisi itseäni pelastusliiveistä nalkuttamisesta. Itse asiassa pitäisin huolen, että vene ei liiku laiturista senttiäkään ennenkuin miehelläkin on pelastusliivit päällään. Noin tärkeä asia ei ole sellainen, jossa joustetaan siksi, että puoliso ei pahastuisi.

Vierailija
44/45 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me kokeiltiin kuulokkeita niin ei niitä tule käytettyä telkkaria katsoessa, Sennheiserit meni hukkaan. Niiden virittely telkkariin on tympeää ja jos haluaa nukahtaa telkkarin ääreen niin isot kuulokkeet painaa epämukavasti.

Sen sijaan makuuhuoneen ovi kiinni kun kerran nukkumaan menee, ei häiritse sitten jos olohuoneesta ja keittiöstä kuuluu ääntä esim. jääkaappi, mikro, vesihana, kapselikahvinkeitin, puhelin ja tietysti telkkari plus kajastava valo. Voi käydä vessassa eikä tarvitse pelätä sen häiritsevän nukkujaa.

Pieni vaiva aikaisemmin nukkumaan menijälle laittaa ovi kiinni perässään ja jos makuuhuoneen äänieristys on surkea tai ilmanvaihto edellyttää ettei nukkumaeauha ole jossain perheessä mahdollista niin sitten korvatulpat korviin. Niin pieni vaiva ei ole paljoa pyydetty. Itse nukahdan usein äänikirjaan niin makkarin ovi on kiinni etten häiritse muita perheenjäseniä.

Ei pidä olla niin itsekäs ja välinpitämätön

Kaikkea sitä. Meillä on tehty noi kaikki: ovi kiinni, nukkujalle korvatulpat ja telkkarin katsojalle / musiikin kuuntelijalle kuulokkeet. Lisäksi nukumme eri huoneissa koska unirytmit eivät mene ollenkaan yhteen ja toinen kuorsaa uniapneahoidosta huolimatta. Sinun ehdotuksessasi syyttelet ihmisiä itsekkäiksi, meillä taas jokainen joustaa. Kuulokkeista ei ole mitään vaivaa. Talomme on erittäin hyvin äänieristetty, mutta jos toinen on herkkäuninen, ei kertyvään univajeeseen auta muu kuin kaikki keinot käyttöön. 

Vierailija
45/45 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sua.

Itsekin "nalkutin" miehelle taas hiljattain asioista, jotka ärsyttivät minua, mm. se että yritin nukkua ja hän katsoi olkkarissa telkkua vielä puoli yhden aikaan yöllä, ja heräilin koko ajan tv:n ääneen, ja siitä ettei hän käyttänyt pelastusliivejä veneillessämme, vaikka lapsille esimerkin vuoksi hänen olisi mielestäni ne pitänyt pukea itselleenkin, sekä siitä että viikonloppuna hän pelasi kännykällä sohvalla maaten, samalla kun minä siivosin..

... Joo, omasta mielestäni nalkutin aiheesta, MUTTA yritän lopettaa, koska

A) haluan että miehellä on suhteessamme hyvä olla, koska rakastan häntä

B) isossa mittakaavassa näillä asioilla ei ole juuri väliä (paitsi ehkä niillä pelastusliiveillä...)

C) tiedän, etten itse suinkaan ole täydellinen puoliso, mm. Arvostelen ja nalkutan turhista asioista.

Suosittelen ap:lle siis samaa mitä

Miehelle ei ilmeisesti ole tullut mieleen, että kuka niitä lapsia kannattelee jos vene menee nurin, no tietysti aikuinen ja se on paljon helpompaa jos itselläkin on liivit. Toki sitä voi vaikka lyödä päänsä ja pudota venehaverissa laidan yli, se on sitten moi moi ellei osaa tajuttomana uida. Mutta ajattelisi edes lapsiaan, jos ei muu kiinnosta.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän