Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luin tyttären avoimen työpaikkahakemuksen ja...

Vierailija
17.10.2013 |

Voi jeesus että hävettää.... En nyt viitsi tähän laittaa, ettei kukaan tunnista, mutta ihan päin metsään kirjoitettu viesti.

Kaverinsa oli kertonut että hänen isällään (tällä pomolla siis) voisi olla töitä.

Tyttöhän aloittaa viestin tosi rempseästi Moikka! - tervehdyksellä " X tuossa kertoikin että teillä voisi olla hommia "työtehtävässä Y""

Muutaman lauseen selitys edellisestä työkokemuksesta. Esitteli itsensä ehkä kahdella sanalla. Ei CV:tä, laittoi että toimittaa sen mikäli on tarve (voi luoja)

Jätti sentään yhteystietonsa. Kokonaisuudessaan ihan liian tuttavallinen sävy koko hakemuksessa, melkein työnantajaa halventava.

Nyt ihmettelee miksi mitään ei kuulu viikkojenkaan jälkeen. Kyseessä siis lähes täysi-ikäinen ihminen.

Voi että hävettää...

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistä sen voisi osata? Ole hyvä ja opasta lastasi äläkä häpeä siinä.

Vierailija
2/21 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei ne työkkörin työhakukurssit ole sittenkään ihan turhia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ihminen, neuvo nyt lastasi äläkä täällä siunaile!

Eipä sillä, luin yks päivä mun miehen cv:n, ja se oli tehty niin päin persettä kuin olla ja voi.. Kirjoitusvirheitä, työkokemuksessa väärä aikajärjestys, ei tarpeeksi tietoja jne. Googletin sille ohjeet.

Vierailija
4/21 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyillä aloilla huonolla hakemuksella ja cvlläkin saa työtä. Olen lukenut erään sukulaiseni hakemuksen, jolla hän sai työtä naisten alalta. Se oli niin päin helvettiä kuin vain saattoi olla ja oli täynnä infoa, joka ei ollut mitenkään relevanttia työnhaun kannalta. Jos itse lähettelisin sellaisia hakemuksia omalla alallani niin olisi ihan täysin varmaa, että en olisi saanut ensimmäistäkään työpaikkaa koska työnantajat pitäisivät minua vajaana.

Opeta lapsellesi miten hakemus kirjoitetaan.

Vierailija
5/21 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen kyllä monestikin lähettänyt pomoille aluksi tuollaisen "tiedusteluviestin" kun olen kuullut jotain kautta, että firmassa voisi olla töitä tarjolla. Siinä olen nimenomaan kertonut, että kuulin sieltä ja sieltä, että teidän firmassanne etsitään x:n alan osaajaa siihen ja siihen työtehtävään. Esittelen itseni lyhyesti ja pyydän ottamaan yhteyttä, jos kiinnostusta/tarvetta olisi, niin lähettelen sitten tarkempia speksejä, kuten sen CV:n Pari paikkaan on tuollalailla juuri auennutkin ja monesti työnantajat laittavat viestiä, että juuri nyt ei ole tarvetta mutta pistävät nimen mieleen. Ja on niitä yhteydenottoja tullutkin vielä vuodenkin jälkeen, jossa kysyvät että vieläkö minua kiinnostaisi, heillä olisi nyt tiedossa tälläistä ja tälläistä työtä.

Vierailija
6/21 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hävettää sun puolesta, että tulit tänne länkyttämään.

Vierailija
7/21 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkein täysi-ikäinen on vielä aika nuori, eikä sen ikäisellä voi olettaa olevan kokemusta työhakemuksen tekemisestä. Ajattele, että hienoa, että hän kuitenkin yritti, jotkut ei tee edes sitä.

Ensi kerralla voit neuvoahäntä vähän etukäteen, mielellään niin, ettet mainitse että edellinen hakemuksesi oli niin surkea. Itse tein malliksi tyttärelleni työhakemuksen ja CV:n, sellaisen teini-ikäiselle sopivan, mutta ei hänkään kyllä töitä saanut, ei tosin kovin aktiivisesti edes hakenut

Vierailija
8/21 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri aloilla haetaan töitä aika eri tavalla ja niilläkin eri asemissa usein eri tavoilla. Moneen sellaiseen tehtävään, johon "melkein täysi-ikäinen" voi työllistyä, "Moikka, kuulin XX:ltä että teillä voisi olla tarvetta työntekijälle..." on ihan hyvä aloitus. Omalla alallani taas  "pyydän kunnioitavasti saada tulla huomioiduksi", mutta eipä sitäkään lausetta juuri missään muualla voi käyttää, eikä varsinkaan missään avoimessa hakemuksessa.

Minusta ap:n kannattaisi mennä peilin eteen ja miettiä, johtuuko hänen tyttärensä tilanne tyttären ominaisuuksista vai tyttären lannistavasta kasvatuksesta.

Vierailija
9/21 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko kannattanut sanoa silloin kun sitä hakemusta kirjoitti että katsotaan se vielä yhdessä ennen lähettämistä. Täällä asian puiminen ei sun tytöäs kyllä auta yhtään.

Mistä näitä ihmisiä tulee, jotka kuvittelee että lapset osaa kaiken itsestään ja jos ei osaa niin sitten niitä arvostellaan siitä ja sanotaan että olet typerä.

Lapsia kuuluu opettaa eikä arvostella jos menee pieleen.

Kaikki asiat pitää opetella eikä se ole huono asia, kukaan ei ole seppä syntyessään.

Ihan siitä vaan peilin eteen ja miettimään miksi meni metsään kasvattaminen.

Vierailija
10/21 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ole opettanut mitään käytöstapoja? Kyllähän sitä nuorenkin kuuluu tajuta, että työnantajille kirjoitellaan/puhutaan kunnioittavaan sävyyn.

Vierailija
11/21 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elämäni aikana joutunut lukemaan aika paljon erilaisiin työtehtäviin hakevien hakemuksia. Välillä hakemuksia, jotka on tehty kaikkien taiteen sääntöjen mukaan ja haastatteluun tulee täysi tomppeli, vaimo oli laatinut hakemuksen. Joku on listannut kaikki tekemisensä, toimin 11v naapurin koiran pissittäjänä ja synnytin lapseni luomusti, toinen on ilmiselvästi lukihäiriöinen niin paljon on kirjoitusvirheitä, mutta ei silloin puhtaaksi kirjoittajaa haettukaan.

Eli jos työpaikka on paskantärkeä on tärkeämpää että hakemus on paskantärkeä jos hakijakin on sitä ja jos työpaikassa ei ole väliä osaatko sanoa tai kirjoittaa D-kirjaimen saa hakemuskin olla samanlainen, kovin merkillistä cv:tä ei alaikäisellä varmaankaan ole.

Vierailija
12/21 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi "lähes täysi-ikäisen" pitää etsiä nyt syksyllä töitä? Ymmärrän kesätyöhaun, mutta muuten alle 18-vuotiaan kannattaa keskittyä koulunkäyntiin.

Vierailija
13/21 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa... Minä olen nuorena kyllä päässyt koulutusta vaatimattomiin töihin tuontapaisilla hakemuksilla kuin mitä ap häpeää. Tyhmältä semmoinen virallisempi olisi näyttänytkinn, jos hakee jotain ilta- ja viikonloppukassan hommaa...

Vierailija
14/21 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten alle täysi-ikäinen voisi edes osata kirjoittaa täydellisen työhakemuksen kun sellaista ei osaa kirjoittaa edes reilusti täysi-ikäinen? Työhakemuksen kirjoittamista pitää harjoitella, siihen löytyy kyllä hyviä ohjeita, mutta siinä sinä ap aikuisena voit neuvoa lastasi. Tosin en usko teillä olevan kovin läheiset välit ja sitä en ihmettele ollenkaan. Voit kuitenkin onnitella itseäsi siitä, että lapsestasi on kasvanut asiallinen ja ilmeisesti mukava nuori.

Vierailija
15/21 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tullut jotakuinkin tällainen hakemus:

Olen 18-vuotias judoka Espoosta. Tunnen xx:n (yrityksemme työntekijä). Voisin tulla teille töihin ajalla 15.6-30.7.

(yksityiskohtia muutettu tunnistamisen estämiseksi)

Lisäksi minulta on kysynyt töitä henkilö, joka oli ollut kanssani samassa työpaikassa tyttöystävälleen.  Hän olisi halunnut tyttöystävälleen töitä eri osastolle kuin josta minä vastasin. Sanoin, että tyttöystävä voi laittaa hakemuksen ja voin välittää sen eteenpäin. Hakemuksen rustaamiseen meni puoli vuotta...

Vierailija
16/21 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua...mun 15 v teki paremman :D (täysin ilman apua)

Vierailija
17/21 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa siinä taas tämmöinen kerta kaikkiaan äitiyden jalostama nainen... Sen sijaan, että rakentavasti, nolaamatta ja häpäisemättä neuvoisi omaa lastaan miten pitää toimia, tulee tuo nettiin keräämään akkarinkiä nauramaan tytölle, vaikkakin anonyymisti mutta silti. Kusiaivo. Tytöstäsi tulee varmaankin vielä ihan riittävän hyvä niin tai näin, kunhan vain tajuaa heivata sinut kuuseen elämästään lannistamasta.

Vierailija
18/21 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 18:18"]

[/quote]

Mun 14-vuotiaskin osaa tehdä asiallisen virallisen hakemuksen CV:neineen ja ansioluetteloineen.

Vierailija
19/21 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 19:26"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 18:18"]

[/quote]

Mun 14-vuotiaskin osaa tehdä asiallisen virallisen hakemuksen CV:neineen ja ansioluetteloineen.

[/quote]

Mun 1-vuotiaskin osaa tehdä paremman, repikää siitä.

Vierailija
20/21 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sen väliä, kun edes hakee. Monet eivät hae. Jos on tarpeeksi "hölmö" hakemus ja sitä lukee "kaheli", niin ei sitä koskaan tiedä. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi