Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin, että joku kertoisi minulle suoraan, miten minun tulisi elää elämääni

Vierailija
07.09.2020 |

Ihmiset inhoavat minua, mutta kukaan ei sano tarkkaan, mikä minussa on vikana. Olen joskus koettanut läheisiltäni kysellä, mutta kukaan ei kehtaa vastata avoimesti ja rehellisesti. Mitä kautta voisin selvitellä tuollaista asiaa ihan oikeasti?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koettanut vanhemmiltani ja parhailta kavereiltani kysyä -> eivät vastaa rehellisesti. Olen koettanut käydä kampaajalla ja kosmetologilla idealla "vapaat kädet". Olen käynyt plastiikkakirurgin konsultaatiossa useasti, mutta ei ole varaa toteuttaa noita kaikkia toimenpiteitä.

Vierailija
2/43 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa sellainen kuin life coach. Voi olla, että ratkaisu ongelmiin ei löydykään ulkonäköasioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkaa sellainen kuin life coach. Voi olla, että ratkaisu ongelmiin ei löydykään ulkonäköasioista.

Erinomainen idea. Onko jollain omakohtaista kokemusta sellaisesta?

Vierailija
4/43 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä reippaasti päihteitä ja harrasta mahdollisuuksien mukaan seksiä. Siinä ne tärkeimmät elämässä.

Vierailija
5/43 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytä reippaasti päihteitä ja harrasta mahdollisuuksien mukaan seksiä. Siinä ne tärkeimmät elämässä.

Olen absolutisti, en tupakoi ja elän selibaatissa. Hieman muuntyyppisiä neuvoja kaipailisin.

T. Ap

Vierailija
6/43 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kai vähän sama. Haluaisin, että joku kertoisi, mikä toimintatapa olisi mulle käytännöllisin ja eniten hyväksi, ja antaisi vahvan mielipiteensä siitä, että toivoo minun toteuttavan elämääni hänen ehdottamallaan tavalla. Olen tosissaan harkinnut tuota life coachia, mutta en ole vielä nyt saanut aikaan.

Vierailija
7/43 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa itsellesi mies. Mies on luotu tuota varten ohjaamaan nainen kohti valoa.

Mies52v

Vierailija
8/43 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minulla ihan samoja mietteitä. Juuri 10 min sitten mietin, että onko minun elämässäni mitään mieltä ja järkeä, kun ärsytän kaikkia ympärilläni olevia?

Vaikka yritän olla kuinka näkymätön, hiljainen, mauton ja hajuton niin silti päädyn jonkin porukan vihan kohteeksi.

Nyt viimeisen vuoden ajan työpaikkamme uusin tulokas tekee kaikkensa jotta jättäisin työni eli irtisanoudun. Hän tekee melkein jokaisesta tekemästäni asiasta numeron, moittii minua huonosta perehdytyksestä (ei vaivaudu ottamaan mistään itse selvää) kyseenalaistaa ammattitaitoani ja vastuualueeni töissä.

Hän käyttää minun vahtimiseen niin paljon aikaa, että hänen omat työt jäävät hoitamatta.

Esimiehelle olen tästä sanonut muutamia kertoja -> ei johda mihinkään.

Vanhempani inhoavat minua, puolisoni ja hänen vanhemmat inhoavat minua.

Lapseni (aikuisia kaikki) häpeävät minua esim kaupungilla jos törmään heihin eivät halua tervehtiä minua.

Minä yritän olla vain näkymätön ja toivon, etten ärsyttäisi ketään. Etten tekisi mitään väärää, jotta joku voisi huonosti vuokseni.

Vierailija
9/43 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta

Vierailija
10/43 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkukakkosessa tuli aikoinaan salapoliisipätkä nimeltä Anton Siilinen ratkaisee.

Ensimmäinen vihje: olet niin epävarma ja mielistelevä/itseinhoinen/muu, mikä?, että oletat aiheelliseksi mennä muuttamaan koko ulkonäkösi.

Toinen vihje: nyt haluaisit muuttaa koko elämäsi joksikin, mitä joku muu ehdottaa

Kolmas vihje: suhteessa läheisiisi olet kerjuulla, ja vaadit itse asiassa muita lähtemään mukaan itseinhopeliisi. Mitä ajattelit heidän voivan tehdä?

Ratkaisu: tarvitset terapeuttia, et life coachia.

Selitys: ihmiset ahdistuvat valtavasti, kun joku haluaa värvätä heidät projektiin, jonka he kokevat vääräksi. Et sinä löydä itseäsi hakemalla muutosta, vaan perehtymällä tunne-elämääsi. Miksi et usko itseesi itsenäsi ollenkaan, miksi olet itsesi pahin vihollinen ja mitätöimässä itseäsi. 

Lisävihje: Tuollainen asennoituminen riittää tekemään sinusta ahdistavan olennon, jonka seuraa vältellään. Yhtä hyvin voisit kulkea raastinrauta kourassa ja pyytää ihmisiä raapimaan sinua sillä. Oletat sen auttavan, he tietävät ettei niin tapahdu.

Vierailija
11/43 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on äitisi narsismista pitkälti johtuvia mt-ongelmia, jotka kaipaavat hoitoa. Etenkin se yhteen ihmiseen pakonomaisesti ihastuminen. Eikä sinua kukaan inhoa, mutta ihmiset aistivat epävarmuutesi, persoonan puutteen ja epätoivoisen miellyttämishalusi.

Vierailija
12/43 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samantapainen toive, mutta ulkonäön muuttaminen on täysin epäolennainen asia. Korkeintaan niin, että kun aloittaa pitämään huolta terveydestään ja kunnostaan, ihminen ehkä laihtuu ym. Isoa nenää se ei toki korjaa.

Mutta muuten tarvisin kipeästi hyvin perustellun, käytäntöön soveltuvan ohjeistuksen, mitä tehdä elämälläni. Olen viettänyt kymmeniä vuosia pähkäillen ja kokeillen sitä sun tätä, myös pyrkinyt löytämään parisuhteen. Aina palaudun lähtöruutuun. Nyt olen jo iässä, missä nuoruuden haaveet on haudattu. Tiedättehän: aamun totuus muuttuu iltapäivällä valheeksi.

Olen alkanut epäillä, että minussa on jotain perustavanlaatuista vikaa, esim. epävakaa persoonallisuus tai joku neurologinen poikkeavuus.

Kuten ap:n tapauksessa, minullekaan ei kukaan ole halunnut kertoa, _mikä_ se vika tai virhe on.

Vierailija
13/43 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja minulla ihan samoja mietteitä. Juuri 10 min sitten mietin, että onko minun elämässäni mitään mieltä ja järkeä, kun ärsytän kaikkia ympärilläni olevia?

Vaikka yritän olla kuinka näkymätön, hiljainen, mauton ja hajuton niin silti päädyn jonkin porukan vihan kohteeksi.

Nyt viimeisen vuoden ajan työpaikkamme uusin tulokas tekee kaikkensa jotta jättäisin työni eli irtisanoudun. Hän tekee melkein jokaisesta tekemästäni asiasta numeron, moittii minua huonosta perehdytyksestä (ei vaivaudu ottamaan mistään itse selvää) kyseenalaistaa ammattitaitoani ja vastuualueeni töissä.

Hän käyttää minun vahtimiseen niin paljon aikaa, että hänen omat työt jäävät hoitamatta.

Lapseni (aikuisia kaikki) häpeävät minua esim kaupungilla jos törmään heihin eivät halua tervehtiä minua.

Minä yritän olla vain näkymätön ja toivon, etten ärsyttäisi ketään. Etten tekisi mitään väärää, jotta joku voisi huonosti vuokseni.

Terapeutille, sinä myös. Jos kaikki reagoivat sinuun samoin, ei se voi olla salaliitto eikä otsaasi ole tatuoitu maalitaulua. Käytöksessäsi ja elämänasenteessasi on jotain vialla. Arvaatko yhtään, mikä se voisi olla?

Voisiko mitenkään olla mahdollista, että elämänstrategiasi ei ole onnistunut kovin hyvin? Tapettiin sukeltava ihminen aiheuttaa valtavasti ahdistusta ja ennen pitkää inhoa ihmisissä. Etkö ymmärrä miksi?

Vierailija
14/43 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on samantapainen toive, mutta ulkonäön muuttaminen on täysin epäolennainen asia. Korkeintaan niin, että kun aloittaa pitämään huolta terveydestään ja kunnostaan, ihminen ehkä laihtuu ym. Isoa nenää se ei toki korjaa.

Mutta muuten tarvisin kipeästi hyvin perustellun, käytäntöön soveltuvan ohjeistuksen, mitä tehdä elämälläni. Olen viettänyt kymmeniä vuosia pähkäillen ja kokeillen sitä sun tätä, myös pyrkinyt löytämään parisuhteen. Aina palaudun lähtöruutuun. Nyt olen jo iässä, missä nuoruuden haaveet on haudattu. Tiedättehän: aamun totuus muuttuu iltapäivällä valheeksi.

Olen alkanut epäillä, että minussa on jotain perustavanlaatuista vikaa, esim. epävakaa persoonallisuus tai joku neurologinen poikkeavuus.

Kuten ap:n tapauksessa, minullekaan ei kukaan ole halunnut kertoa, _mikä_ se vika tai virhe on.

Jatkan omaan tekstiini: minulla ei siis ole ongelmaa ulkonäköni kanssa, päinvastoin.

Ongelmani on motivaation puute. En (enää) jaksa innostua mistään pidemmäksi aikaa. En (enää) jaksa yrittää ystävyyssuhteita tai parisuhdetta, kun entisistäkään ei ole tullut mitään. Dunno why.

Tiedän kyllä, etten ole peruspirkko, mutta yleensä olen pyrkinyt saaaan yhteyden nimenomaan jonkun toisen hiukka erilaisen ihmisen kanssa. Eipä näistäkään mitään pidempaikaista kehkeydy.

Mielestäni minulla on hyvä itsetunto ja annan muille tilaa olla omia itsejään. Minulle tätä ei näköjään sallita.

15/43 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liity mahdollisimman ahdasmieliseen uskonlahkoon, niin kaitsijoita löytyy. Ei tarvitse itse miettiä, miten voi pukeutua tai laittaa hiuksensa, meikeistä ja koruista puhumattakaan. Myös ruokavalion määrääviä uskontoja löytyy.  Uskontokunta huolehtii myös vapaa ajan ajankäytöstäsi ja ottaa kaiken välttämttömän yli menevän rahasi.

Vierailija
16/43 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko omallatunnollanne jotain? Onko joku sellainen asia, mistä ihmiset ovat pahoittaneet mielensä teidän suhteenne jotka mietitte onko teissä jotain vikaa?

Jos ette keksi vastauksia tähän, niin oletettavasti teissä ei ole mitään vikaa, mutta tarvitsette terapiaa.

Vierailija
17/43 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terapeutille, sinä myös. Jos kaikki reagoivat sinuun samoin, ei se voi olla salaliitto eikä otsaasi ole tatuoitu maalitaulua. Käytöksessäsi ja elämänasenteessasi on jotain vialla. Arvaatko yhtään, mikä se voisi olla?

Voisiko mitenkään olla mahdollista, että elämänstrategiasi ei ole onnistunut kovin hyvin? Tapettiin sukeltava ihminen aiheuttaa valtavasti ahdistusta ja ennen pitkää inhoa ihmisissä. Etkö ymmärrä miksi?

"Arvaatko yhtään, mikä se voisi olla?"

"Etkö ymmärrä miksi?"

No VOIJUMALAUTA näitä "vastauksia"!!

Vierailija
18/43 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Liity mahdollisimman ahdasmieliseen uskonlahkoon, niin kaitsijoita löytyy. Ei tarvitse itse miettiä, miten voi pukeutua tai laittaa hiuksensa, meikeistä ja koruista puhumattakaan. Myös ruokavalion määrääviä uskontoja löytyy.  Uskontokunta huolehtii myös vapaa ajan ajankäytöstäsi ja ottaa kaiken välttämttömän yli menevän rahasi.

Leila, tiedän että kommenttisi oli lähinnä sarkasmia. Se ei ole nyt oikea lähestymistapa.

Kun ihmisellä on oikeasti halu ymmärtää itseään ja korjata elämänsä suuntaa, siihen tarvitaan empaattista ja asiakasta ymmärtävää apua. Tavoitteena Itsenäisyys, ei riippuvaisuus.

Ok?

Vierailija
19/43 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko omallatunnollanne jotain? Onko joku sellainen asia, mistä ihmiset ovat pahoittaneet mielensä teidän suhteenne jotka mietitte onko teissä jotain vikaa?

Jos ette keksi vastauksia tähän, niin oletettavasti teissä ei ole mitään vikaa, mutta tarvitsette terapiaa.

No ihmiset nyt pahoittavat mielensä mistä vain, mikä ei mene heidän mielensä mukaan. Ja sitten loukkaantuvat, kun toinen ei pyydä anteeksi(!) ja osoita katumusta(!) asiasta.

Nöyristely ei ole ratkaisu.

Vierailija
20/43 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Arvaatko yhtään, mikä se voisi olla?"

"Etkö ymmärrä miksi?"

No VOIJUMALAUTA näitä "vastauksia"!!

Kuka olet, aloittajako? Vai töissä savustettu?

Oletko aina noin aggressiivinen samaan aikaan kun julistat epävarmuuttasi?

Se ei ollut "vastaus" vaan liuta kysymyksiä, joihin oletin saavani vastauksia. Uhrasin aikaani ja myötätuntoani paneutuakseni asiaan. Etenkin kun itsekin olen kokenut tilanteen, jossa työpaikalla uhatuksi itsensä tuntenut vanhempi työntekijä tulkitsi minua väärin ja alkoi savustaa minua ilmeisesti olettaessaan, että se on joko hän tai minä. Toivoin, että voisin ehkä pysäyttää inhottavan tilanteen jonkun toisen elämässä, koska tiedän miten kuluttava tilanne se on kaikille.

Joten, voisitko lopettaa hyökkäämisen ja jos oikeasti olet vastauksia vailla, alahan vastata kun sinulta kysytään.