Meidän työharjoittelijalla ei ole koskaan eväitä mukana.
Parin työkaverin kanssa olemme ottaneet tavaksi tarjota hänelle omistamme kun eihän tuo voi koko päivää olla syömättä, mutta alkaa tämäkin nyppiä pikkuhiljaa. Tyttö (parikymppinen) on kuitenkin täällä 4kk, ei ole meidän homma ruokkia hänet joka päivä.
Täytyy kai vaan tylysti jättää tarjoamatta ja syödä kaikki omat eväät, jos tuo vaikka älyäisi tuoda omat ruuat mukanaan jatkossa.
Kommentit (71)
tai sitten voitte vaikka ystävällisesti vinkata että kannattaa muuten ottaa itsellesi jotain evästä päiväksi, että jaksaa :)
Jos hänellä ei ole rahaa? olin itse opiskelijana hoitoapaulaisena sairaalassa, ja muut pyysivät syömään kanssaan ruokalaan. Ei minulla ollut siihen varaa, ennen ekaa palkkaa. Onneksi eivät painostaneet...
Ehkä se yrittää harjoittaa intermittent fastingia ja kiroaa kun tuhdit tädit tuputtaa ruokaa, muttei pysty kieltäytymäänkään heikon mielensä vuoksi?
Ei ollut minullakaan 15- vuotiaana eväitä töissä ennen ekaa palkkaani. Ei antaneet vanhemmat ruokaa/ rahaa. Hyvin silti jaksoi, vaikka fyysistä hommaa olikin ja pitkät työmatkat pyörällä. En silti omalle lapselleni samaa tule tekemään.
Se on harjoittelija. Te ette maksa palkkaa. Sillä ei siis ole rahaa.
Aika hiivatin tylyä paheksua vielä siitäkin hyväksikäytön lisäksi.
vaatteiden, kenkien ja laukkujen perusteella tyttö ei ole köyhä.
Ajattelin alussa, että hän ei älynnyt ensimmäisinä päivinä ottaa itselleen syötävää mukaan, joten sanoin että "ota vaan tuosta tuota salaattia ja en varmaan jaksa syödä koko annosta tuomaani ruokaa, ota vaan puolet".
Tyttöä ei näytä yhtään hävettävän syödä meiltä esim puolikas pizza. Ei tietty pitäis tarjota, mutta kun toinen tosiaan olisi muuten ilman ruokaa koko päivän...
AP
eikö työnantaja voi tarjota harjoittelijalle ruuan?!
Omituista hössöttämistä. Itse en syö koskaan mitään työpäivän aikana, juon vain pari kuppia mustaa kahvia automaatista. Oikein hyvin jaksan, enkä kaipaaa muita siitä asiasta huolehtimaan.
Antakaa sen harjoittelijan olla rauhassa älkääkä tarjotko sille eväitänne. Hän ottaa itse omansa jos haluaa syödä.
Ei häntä täällä riistetä ja hyväksikäytetä :) Hän on suorittamassa koulutukseen kuuluvaa harjoittelujaksoa meillä.
AP
Miksette voi vaan mennä työkaverin kanssa eri aikaan syömään tai olla kutsumatta tyttö siihen mukaan. Minä olen ihan toimistotyössä (palkka) mutten syö mitään täällä koska ei vaan ole nälkä ja syön sitten kotona.. kukaan ei tarjoa minulle ruokaa täällä paitsi pari kahvikeksiä silloin tällöin..
Että kyllä me nuoret voimme olla syömättä töissä, se on sitten eri asia miten syö kotona
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 13:45"]
vaatteiden, kenkien ja laukkujen perusteella tyttö ei ole köyhä.
Ajattelin alussa, että hän ei älynnyt ensimmäisinä päivinä ottaa itselleen syötävää mukaan, joten sanoin että "ota vaan tuosta tuota salaattia ja en varmaan jaksa syödä koko annosta tuomaani ruokaa, ota vaan puolet".
Tyttöä ei näytä yhtään hävettävän syödä meiltä esim puolikas pizza. Ei tietty pitäis tarjota, mutta kun toinen tosiaan olisi muuten ilman ruokaa koko päivän...
AP
[/quote]
Miksi tuota tyttöä pitäisi hävettää se, että ottaa teiltä vaikka sen puolikkaan pitsan??? Itsehän te tarjoatte.
Ehkä hän ottaa tarjotun ruuan vastaa kohteliaisuuttaan, kun ei kehtaa kieltäytyä kun kerran tarjotaan.
Niin ja jotkun ihan oikeasti pärjäävät ilman ruokaa työpäivän ajan.
tämä on pieni firma, ei meillä ole ruokalaa eikä mitään järjestettyä ruokailua. Miten se pomo järjestäisi harjoittelijalle ruuan? Ostaisi sille joka päivä mikroannoksen eineksiä? Toisi kotoaan vaimon tekemää eilistä ruokaa? Lämmitämme siis ihan omat eväämme pienessä keittiössä päivittäin. Joskus lähdemme ulos syömään, mutta olemme aika kaukana ruokapaikoista, joten tuo on aika harvinaista.
AP
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 13:51"]
tämä on pieni firma, ei meillä ole ruokalaa eikä mitään järjestettyä ruokailua. Miten se pomo järjestäisi harjoittelijalle ruuan? Ostaisi sille joka päivä mikroannoksen eineksiä? Toisi kotoaan vaimon tekemää eilistä ruokaa? Lämmitämme siis ihan omat eväämme pienessä keittiössä päivittäin. Joskus lähdemme ulos syömään, mutta olemme aika kaukana ruokapaikoista, joten tuo on aika harvinaista.
AP
[/quote]
No aika harvassa työpaikassa nyt on varsinaisesti mitään omaa ruokalaa, mutta esim. lounasseteleillä voi käydä syömässä ulkona tai usein lähellä on joku lounaspaikka tai ruokala, jonne firma voi tehdä sopimuksen työpaikkalounaasta. Riippuu minkätason harjoittelija on, mutta joskus opiskelijat käyvät syömässä ihan lähikoulujen tai oppilaitosten ruokaloissa.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 13:41"]
Jos hänellä ei ole rahaa? olin itse opiskelijana hoitoapaulaisena sairaalassa, ja muut pyysivät syömään kanssaan ruokalaan. Ei minulla ollut siihen varaa, ennen ekaa palkkaa. Onneksi eivät painostaneet...
[/quote]
Minulla oli sama juttu kun työharjoittelussa olin. Varsinkin kesäkuukaudet olivat vaikeita kun ei saanut opintotukea koulun loma-ajalta ja työharjoittelu oli palkaton.
Vehnäsämpylöitä tein itselleni evääksi. Sen halvempaa ruokaa en keksinyt. Hiiva ja jauhopaketti ei maksa montaa euroa ja yhdestä jauhopussista saa sämpylöitä hyvinkin viikoksi. Paino tippui hurjasti sinä kesänä, vaikka pelkällä hiilarihötöllä elinkin ;)
Nyt kyl kiinnostaa, miten tässä käy... mut siis, tehkää itse tosiaan kans niin pienet eväät, ettei riitä jaettavaksi asti. Silloin hänelle voi sanoa, jos menee niin pitkälle että pyytää, että tarvitsee itse koko annoksen, ettei tule työpäivän aikana nälkä. Kai nyt ihmiset niin hyvin hoitaa raha-asiansa, ettei tarvii syömättä olla o_O ja ei, hän ei voi "olettaa" saavans teiltä ruokaa. Kyllä minäkin opiskeljana laskin leivänpalat ja porkkanat, mutta en ollut syömättä, vaikka oli vähän rahaa. Ja jos taas on tuota tyyppiä, että pärjää, mikäs siinä sitten. Hävetä hänen ei mielestäni tarvitse, vaikka vastaanottaisikin tarjotut, koska kerran tarjotaan.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 13:48"]
Ei häntä täällä riistetä ja hyväksikäytetä :) Hän on suorittamassa koulutukseen kuuluvaa harjoittelujaksoa meillä.
AP
[/quote]
Eli tekemässä töitä ilman palkkaa. Ohjaatteko edes harjoittelussa?
Älytöntä hössöttämistä tosiaan. Kyllä minäkin alle parikymppisenä tajusin tehdä itselleni lounasleivät ja ottaa vaikka jogurttia mukaan. Kovin kummoista en töissä syönyt, mutta söinpähän sitten kotona. Kyllähän se myös jo lukiossa tiedetään, etteivät kaikki syö lounasta, vaikka on ilmainenkin. Ja tosiaan, jos joku mulle harjoittelussa tarjosi, niin söin kiitollisena, ei vaikuttanut minun eväiden laatuun.
Öh, eiköös parikymppinen joko a) ota omat eväät b) ole syömättä. Ei taida olla kanaemojen tehtävä syöttää nuorta.