Edellyttääköhän neuvola raskaustestiä ennen ajan antamista?
En oo tehnyt semmoista vielä, mutta ajattelin varata aikaa tässä heti ensimmäisenä ajanvarauspäivänä.
Kommentit (36)
Onkohan ap jollain lailla yksinkertainen? :p
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 11:28"]
Onkohan ap jollain lailla yksinkertainen? :p
[/quote]
En ole, oletkohan sinä?
Ap
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 11:31"]
Koska oot ihan helvetin nolo
[/quote]
Hienosti perusteltu, olen mykistynyt. Ota nyt huomioon, että minä olen tässä ketjussa kysynyt sen, edellyttääkö neuvola raskaustestiä ja sitten myöhemmin kertonut, että ei edellytä. En ole kertonut, etten kehtaa ostaa raskaustestiä tai minulla ei ole siihen varaa, en edes sitä, olenko tehnyt sitä vai en. Kaikki muu kirjoittelu tässä ketjussa on vastaajien vilkkaan mielikuvituksen tuotetta.
Ap
Ap
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 11:35"]
Kuulosti hetken murulta. :D
[/quote]
No ei kyllä kuulostanut lainkaan, mä tein tämän avauksen tiedustellakseni, mahtaako neuvola edellyttää raskaustestiä, en vatvoakseni sivukaupalla parisuhdettani ja seksielämääni.
Ap
en ymmärrä miksi se pitää sitten täällä edes kysellä edellyttävätkö testiä vai eivät, eikö se parhaiten selviä kun soittaa neuvolaan?? Jos olit testin tehnyt niin sittenhän sun ei tarvis tollasia kysellä ja jos et ollut tehnyt niin melkein pienempi vaivaa tehdä se tai soittaa neuvolaan ja kysyä pitääkö tehdä.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 11:39"]
en ymmärrä miksi se pitää sitten täällä edes kysellä edellyttävätkö testiä vai eivät, eikö se parhaiten selviä kun soittaa neuvolaan?? Jos olit testin tehnyt niin sittenhän sun ei tarvis tollasia kysellä ja jos et ollut tehnyt niin melkein pienempi vaivaa tehdä se tai soittaa neuvolaan ja kysyä pitääkö tehdä.
[/quote]
Anteeksi, mutta en voi kuin huvittua tästä suurestä ärsyyntymisestä :D
1) Tein avauksen ollessani muuten vain palstalla, kun asia sattui tulemaan mieleen. Silloin ei sattunut olemaan neuvolan puhelinaika, joten en voinut juuri sillä hetkellä soittaa ja kysyä.
2) En kysynyt soittaessani neuvolaan, edellyttävätkö he raskaustestiä vai eivät, terveydenhoitaja kertoi sen minulle ihan itse, kun testistä tuli puhetta. Nyt on aika varattu.
Ap
Ihmetyttää vain kun itse en ainakaan olisi edes malttanut olla testiä tekemättä pariinkin otteeseen vaikka olinkin "satavarma" että nyt on tärpännyt!! tietty jos raskaus ei oo toivottu niin sit ymmärrän
Minä olen luullut olevani raskaana, vaikka en ollutkaan. Menkat oli myöhässä ja kaikki oireet täsmäsivät. Olisipa ollut erikoista, jos olisin käynyt neuvolassa ja sitten 12-viikon ultrassa, jossa olisi todettu, että en raskaana olekaan.
Meitä on erilaisia ihmisiä. Toiset tekee malttamattomana testejä, toiset eivät jaksa aiheesta hösätä. Se, että joku käyttäytyy eri tavalla kuin toinen, ei ole merkki esim. siitä, että raskaus on ei-toivottu. Mä olin melko varma siitä, että oon raskaana, joten testin tekemisellä ei tuntunut olevan kiirettä.
Ottakaa nyt huomioon, että tuo neuvolan linjaus ei ole mun päätös, se, että he eivät testiä vaadi, ei nyt siis ole mun vika. Neuvolassa katsotaan ultralla jo ekalla kerralla.
Ap
Pakko oli nostaa ketju ja kertoa, että paikkakuntamme neuvola ei edellytä raskaustestin tekemistä ennen ensimmäisen ajan antamista. Soitin just neuvolaan ja terkkari sanoi, että monet äidit eivät tee testiä ennen neuvolaan tulemista, vaan päättelevät raskauden oireista.
Aika huvittavia kommentteja on kyllä tullut, parhaana ehdottomasti "Oletkohan ihan varmasti kypsä lapsentekoon, jos raskaustestin ostaminen marketista/apteekista on noin vaikea juttu?" :D
Ap
Ja muuten, meidän neuvolassa raskaus kyllä varmennetaan ultralla.
Ap
missä kaupungissa on noin hyvä palvelu?
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 09:06"]
missä kaupungissa on noin hyvä palvelu?
[/quote]
Mitä tarkoitat hyvällä palvelulla? Kyseessä on pienehkö paikkakunta Etelä-Pohjanmaalla. Jos viittaat ultraan, sellainen on todennäköisemmin paikkakunnilla, jotka sijaitsevat kauempana sairaasta (täältä sairaalaan on vähän alle 100 km).
Ap
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 10:16"]
Provo!
[/quote]
Miksi?
Ap