Mitä jouluvalmisteluita olet jo tehnyt?
Kommentit (48)
Pakastimeen on säilötty puutarhasta herkkuja joulupöytään, mm. kokonaisia punaherukan terttuja ja lehtiä kakkujen päälle laitettaviksi.
Vierailija kirjoitti:
Koska meillä on joulu?
Oi jospa ihmisellä ois joulu ainainen.
Ostanut suurimman osan lahjoista. ystävien lapsille pitäisi vielä keksiä jotain.
Sadonkorjuutoreilta on ostettu paikallisia artesaani-säilykkeitä ja käsitöitä.
Tarkistin pakastimesta, että siellä on yksi paketti piparitaikinaa valmiina. Voisi siis paistaa ekat piparit.
Artesaani-säilyke, tikahdun nauruun!!! Ekat artesaanituotteet, mitä markkinoitiin oli makkara ja kalja, kuinka ollakaan. Snobeille tietysti että voivat erottua tavallisista kuolevaisista artesaanimättöineen.
Joulukuusi ja koristeet ovat valmiina
, ovat olleet vuosia käytössä.
Jouluverhot ja pöytäliina tammikuussa pesty ja silitetty.
Joulukortit tehdään aina juhannuksena.
Olen vuosia saanut jouluruuat töistä. Ruoka tulee valmiina, hoidan esillepanon ja siivouksen. Saan ottaa loput ruuat mukaan ja niitä tulee aina runsaasti.
Meillä ei ole vieläkään saanut palata toimistoon. Ehkä joudun itse ostamaan tänä vuonna jouluruuat.
Tilasin eilen ritarinkukkien (amaryllis) sipulit. Sain varatuksi ne mitkä halusinkin, kuitenkin suosituimmat myydään loppuun. Toimitus sitten lokakuussa.
Tein puuron valmiiksi kun se keittäminen on niin aikaavievää. Voi sitten aattona helposti vain lämmittää.
Vierailija kirjoitti:
Tein puuron valmiiksi kun se keittäminen on niin aikaavievää. Voi sitten aattona helposti vain lämmittää.
Hyvä niksi, joku seteli tolla irtoaisi Niksipirkasta. Mäkin keitän teeveden iltaisin valmiiksi, aamulla tarvitsee vain lämmittää.
Olen suunnitellut millaisia joulupostimerkkejä teettäisin. Viime jouluna jäi korttihommat nurinkurin postin lakkoilun takia.
Porot on harjattu ja lahjat rekeen heittämistä vaille valmiit. Muori keitti äsken puuroa. Kartta-apsi täytyy enää päivittää.
En mitään.
Tosin huomenna teen joulutortut, piparit, paistan kinkun ja graavaan lohen.
Ja teen laatikot ja riisipuuron alusta loppuun - ja tietenkin maustekakun ja taatelikakun.
Säilyvät kyllä varmasti jouluaattoon!
Kuusi pitää myös tosta naapurin pihalta kaataa.
Eli kiirettä pitää huomenna!
Olen ostanut lahjat jo. Ostelen siis pitkin vuotta alennusmyynneistä sitä mukaa kun tulee vastaan jotakin sellaista, joka tuo jonkun läheisen mieleeni.
Pakkaamisen säästän toki joulukuulle.
Vierailija kirjoitti:
Porot on harjattu ja lahjat rekeen heittämistä vaille valmiit. Muori keitti äsken puuroa. Kartta-apsi täytyy enää päivittää.
Se on tainnut pukillakin alkaa vanhemmiten iso pyörä heittää kun syksyllä jo on valmiina.
Ostin moottorisahaani uuden terälaipan, sytytystulpan ja ilmansuodattimen - siinä on Joulua kerrakseen...
M 45
Koska meillä on joulu?