Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko maalaisten uusi juttu tämä termi ruuhkavuodet? :D

Vierailija
15.10.2013 |

Useampi maalaistollo kysellyt että miten olet selvinnyt elämän ruuhkavuosissa? Just miehen kanssa naureskeltiin että apua mikä termi ja määritelmä! :D 

Onneksi on monipuolinen elämä, opiskelua, vaativa työ, perhe, matkustelua ja elämyksiä, että elämästä voi ottaa asioita irti eri tasoilla eri aikoina ILMAN ETTÄ TÄYTYY rämpiä ja luokitella itsensä näihin naurettaviin ruuhkavuosiin :D 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se termi kiertää sopivasti suomalaiset kasvukeskittymät, se on suunniteltu sellaiseksi. Meidän maalaisten omaa slangia.

Minäkään en kyllä ole kuullut, mutta oli kiva kuulla, että nyt on maaseudun kattava maalaisslangikin. Alueittain eroavat murteet alkoikin jo väsyttää.

Vierailija
2/13 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sulla on liuskekivielämä? Se on todella vanhanaikainen, mutta ei vielä vintage. Häpeä pikkasen, jookos?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen tuota termiä kuullut käytettävän telkkarissa ainakin 20 vuotta, ja naistenlehdissä se esiintyy tämän tästä, miksi ihmeessä se liittyisi jotenkin maalaisiin? Se nyt vaan kuvaa sitä aikaa kun naisilla on kiireisin elämänvaihe, siinä nuoruuden ja vanhuuden välissä, ja nykyään kun se lapsentekokin ajoitetaan juuri ennen vaihdevuosia ja omien vanhempien dementiaa.

Vierailija
4/13 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hei! Asun PÄÄkaupunkisheudulla ja shuhauttelen tärkeänä äshää. Maasheutu alkaa Lauttasaaren shillasta. Meillä ei ole ruuhkaa, minkäänlaishta. Diggaan myödh hymiöishtä, maalaishet ei vaan shnaijaa."

Hohhoijaa, suosittelen muuttoa vaikka Pariisiin. Alkaa se tuulinen rannikkokylä jossain Jäämeren rannnalla asettumaan oikeisiin mittasuhteisiin.

Vierailija
5/13 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä "maalaisia" - kehä III ulkopuolella asuvia henkilöitä on vain 4/5 väestöstämme.

Vierailija
6/13 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuhkavuodet-sana ei ole uusi eikä maalainen. Itse olen syntyisin pääkaupunkiseudulta,  asunut täällä koko ikinä ja sana kuuluu mun sanavarastooni. Mitään en sillä  selittele,  joskus vain todetaan, että nyt on elämän ruuhkavuodet menossa.

Vierailija
7/13 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle ihan tiedoksi: ei tuo ole mikään uusi termi ja olet kyllä aika purkissa elänyt jos, et ole tuota termiä ennen kuullut - sivistymätön suorastaan. Käsittääkseni tuo termi yleistyi nimenomaan kaupunkilaisäitien mentyä töihin kodin ulkopuolelle ja sressin lisääntyneen heidän elämässään, sillä kotityöt ja lapset piti kuitenkin hoitaa kuten ennenkin.

Vierailija
8/13 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaupunkilainen ja olen kyllä itsekkin puhunut ruuhkavuosista. Elämässä on nyt sellainen vaihe että työelämässä on kovat vaatimukset, samoin perheessä koska lapset harrastaa ja tuntuu että aika ei riitä kaikkeen mitä pitäisi tehdä.

Vierailija
9/13 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi termi liity maalaisuuteen vaan sosiologiaan :D

Etpäs tainnu tietää :D

Voi apua mitä juntteja sinä ja miehes hähä! :D

Vierailija
10/13 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletpa ylimielinen.

Vierailija
11/13 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toista haukkuu on itte.

Vierailija
12/13 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse pidän tuota 'termiä' ihan yhtä idioottimaisena kuin ap. Kun se nyt vaan on suurimmalle osalle tätä väestöä ihan vain NORMAALIA... Tuolla 'kun meillä on nyt tässä nämä ruuhkavuodet'-lausahduksella yritetään vain saada jotain laiminlyöntejä ja/tai myöhästymisiä sun muita laiminlyöntejä anteeksi.

Vai ja ainoastaan avuttomien ja hölmöjen aikatauluttamisiin ja lasten kasvattamiseen kykenemätömien törppöjen itselleen antama 'termi'.

Vierailija
13/13 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se typerä joo, sitä en tiedä miten liittyy maalaisiin. Ap kai yritti vielä iltapuhteeksi saada provoa aikaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän