Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pikkukakkosessa hypellään sohvalla =(

Vierailija
15.10.2013 |

aina kun tuo jakso tulee alkaa meillä tappelu kolme veen kanssa ettei noin saa tehdä. mitäs muilla?

vois jo lopettaa tuon näyttämisen..

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapset ymmärtävät sen, että kaikkialla ei voi tahdä samanlaisia asioita. Tai ymmärtävät jos heidät on kasvatettu huomioimaan myös muut.

Meillä on siisti ja tyylikäs koti (sisustuslehdissäkin esitelty), mutta kyllä koti on lapsia varten aivan yhtä paljon kuin meitä aikuisiakin. Kotona saa pomppia sohvilla ja sängyillä, rakentaa majaa tyynyistä ja peitoista, esiintyä ruokapöydällä jne. Kummilapsemme tulevat innoissaan kylään kun tietävät että saavat tehdä sellaisia asioita mitkä eivät ole kotona sallittuja. Tämä on myös heidän vanhemmista mukava asia, koska omamme tai kummilapsemme eivät ole koskaan toimineet samoin missään muualla. Lapsemme ovat hyvinkasvatettuja ja osaavat huomioida muut erittäin hyvin. Ikinä ei ole ollut ongelmia kylässä tai muuallakaan etteivät olisi osannut käyttäytyä siihen paikkaan sopivalla tavalla.

Joten tuskin Pikku kakkonen teidän lapsianne pilaa, vaikka teillä olisikin eri säännöt omassa perheessänne. Minusta jokainen voi päättää oman kodin säännöt ja jos joku kokee parhaimmaksi sen ettei pomppiminen ole sallittua, on se minusta aivan yhtä hyvä päätös kuin omamme. Mutta mielestäni on turha väittää etteivät lapset ymmärtäisi ettei kaikkialla voi toimia samoin. Minusta se on vain kasvatuskysymys.

Vierailija
22/58 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 12:57"]

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 09:53"]

Ei kotona hypeksiminen tarkoita sitä, että että kylässä hypitään. haloo..

Minun lapseni osaavat käyttäytyä tilanteen ja seuran vaatimalla tavalla.

[/quote]joo no meillä ainakin käy vieraita ja niiden lapset hyppivät sohvilla. meidän sohvalla siis. siinä onnoloa emännän alkaa sanoa että meillä tuo on kiellettyä ja lapset kattoo toisia lapsia et miks noi saa.

[/quote]

No voi että on hankalaa. Minä kyllä sanon heti vieraille lapsille ilman minkäänlaisia nolostumisen tunteita jos meillä on jokin kiellettyä, mitä heillä taas saa tehdä. Ja minun lapset tietävät, että kylässä toimitaan heidän sääntöjen mukaan. Jokainen perhe kun on erilainen, ei siinä mitään ihmeellistä ole. 

Meillä saa hyppiä omat ja vieraat lapset, ei haittaa. Eikä tämä mitään vapaata kasvatusta ole, kyllä meillä on sääntöjä, paljonkin. Selvät rajat ja rakkauttakin. Tuo sohvilla tai sängyllä hyppiminen on vaan niin harmitonta, oppiivat varovaisiksi ihan siinä pomppiessa. Sohva ei mene rikki, lapsetkin kestää. Meillä ei ole mitään vaarallista siinä lähellä. Joskus tulevat mukkelis lattialle, mutta ei sen vakavampaa. Naapurin ylisuojeltu lapsi mursi kotonaan käden kun hyppäsi sohvalta lattialle, heillä kun ei saa koskaan ikinä hyppiä, joten eihän se ressukka osannut hypätä.

Eikä ne lapset jaksa ikuisesti riekkua ja hyppiä. Meidän 7 vuotiasta ei sais enää sohvahyppelyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
24/58 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei hypi sohvalla aikuiset eikä lapset. Sohva on vuodesohva jossa mieheni kanssa nukumme. Vuodesohva menee äkkiä rikki, jos siinä pompitaan. Pikkukakkosesta oppii kyllä muutakin tyhmää, kuten pimeän pelon!

Vierailija
25/58 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös katoin et perhana kun tuommosia näyttää. Meillä 3v ja 1,5v ja olen kieltänyt sohvalla hyppelyn. En ole sen takia kieltänyt että sohva menisi pilalle(tyhmää edes ajatella tuollaista) vaan ihan sen takia ettei satu ja piste.

Vierailija
26/58 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motoriikka on ihan eri tasoa niillä lapsilla jotka ovat saaneet kotona kiipeillä ja pomppia. Pitkän linjan junnuvalmentajan suusta kuultua.

Vierailija
27/58 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 20:18"]

Motoriikka on ihan eri tasoa niillä lapsilla jotka ovat saaneet kotona kiipeillä ja pomppia. Pitkän linjan junnuvalmentajan suusta kuultua.

[/quote]

Sitä varten on puistot yms. missä kiipeillä ja pomppia eikä sohvat ja sängyt.

Vierailija
28/58 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei todellakaan hypellä sohvalla eikä sängyllä. Ettei lapsia satu JA ettei mene huonekalut pilalle. Lasten motoriikassa ei ole vikaa tai viivästystä, tuskin kuitenkaan sirkushommiin menevät muutenkaan.

Vierailija
29/58 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi vittu......no ei se pikkukakkosen vika ole jos sun lapsi ei usko kun kiellät pomppimasta.Jokaisessa perheessä on omat säännöt.

Vierailija
30/58 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi vittu......no ei se pikkukakkosen vika ole jos sun lapsi ei usko kun kiellät pomppimasta.Jokaisessa perheessä on omat säännöt.

Vierailija
31/58 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

OMG!

Vierailija
32/58 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tehty sohvilla kuperkeikkoja, puolivoltteja, hypitty jos jonkun näköisissä asennoissa :) Sohva on ihan kunnossa edelleen näin 8 vuoden hyppimisen jälkeen :) Relatkaa, ei se niin vakavaa ole... siis elämä :)

Vierailija
33/58 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 20:43"]

Meillä on tehty sohvilla kuperkeikkoja, puolivoltteja, hypitty jos jonkun näköisissä asennoissa :) Sohva on ihan kunnossa edelleen näin 8 vuoden hyppimisen jälkeen :) Relatkaa, ei se niin vakavaa ole... siis elämä :)

[/quote]

Kyllä sitä elämää ja relaamista täällä on vaikka ei saa pomppia sohvilla. 

Vierailija
34/58 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 20:13"]

Minä myös katoin et perhana kun tuommosia näyttää. Meillä 3v ja 1,5v ja olen kieltänyt sohvalla hyppelyn. En ole sen takia kieltänyt että sohva menisi pilalle(tyhmää edes ajatella tuollaista) vaan ihan sen takia ettei satu ja piste.

[/quote]

Ymmärrän sohvalla hyppimisen kieltämisen jos taustalla on pelko sohvan rikkoutumisesta. Paljon vaikeampaa on käsittää, että lapsia kielletään tekemästä jotain niinkin luonnollista kuin hyppiminen vain siksi, että siinä voi satuttaa itsensä. Mustelmat ja kipukin kuuluvat osana lapsen elämään kun hän opettelee tärkeitä taitoja. 

Itse olen antanut pienten hyppiä sohvalla. Pienintä tuen vieressä jos on halunnut hyppiä. Yleensä lapset myös hyppivät ja temppuilevat siinä määrin kuin se heidän taidoilleen sopii ja nopeasti taidot myös kehittyvät jos antaa hyppiä. ¤-vuotiaasta eteenpäin sohvalla hyppiminen on kielletty, mutta poikkeustapauksia on. Yleensä olen sitten ohjannut hyppäämään isommat sohvalta lattialle tai patjan päälle. 

Vierailija
35/58 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä saa muuten pomppia, mut sohvalla maataan tai istutaan. siinä istuu yleensä muitakin. ja varsinkin hävettää jos kylässä lapset alkaisivat pomppia jonkun toisen sohvilla.  se on ollut meillä sääntö ja nyt ei sitä muuteta ohjelman takia. mut ei meidän elämä nyt herranen aika piloilla ole tuontakia jos joku se nyt niin otti. mut muilla saa varmaan seisoa pöydilläkin, mitäs sen väliä.

ap

Vierailija
36/58 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 20:49"]

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 20:13"]

[/quote]

Ymmärrän sohvalla hyppimisen kieltämisen jos taustalla on pelko sohvan rikkoutumisesta. Paljon vaikeampaa on käsittää, että lapsia kielletään tekemästä jotain niinkin luonnollista kuin hyppiminen vain siksi, että siinä voi satuttaa itsensä. Mustelmat ja kipukin kuuluvat osana lapsen elämään kun hän opettelee tärkeitä taitoja. 

Itse olen antanut pienten hyppiä sohvalla. Pienintä tuen vieressä jos on halunnut hyppiä. Yleensä lapset myös hyppivät ja temppuilevat siinä määrin kuin se heidän taidoilleen sopii ja nopeasti taidot myös kehittyvät jos antaa hyppiä. ¤-vuotiaasta eteenpäin sohvalla hyppiminen on kielletty, mutta poikkeustapauksia on. Yleensä olen sitten ohjannut hyppäämään isommat sohvalta lattialle tai patjan päälle. 

[/quote]

Joo lasten pitää oppia ja plaa plaa. Tiedän. Kahden lapsen äitinä tiedän.

En halua kotiin mitään sirkusta jotka hyppii kun käännän selkäni. En kerkeä olla koko ajan siinä pientä tukemassa. Ja ihan hyvin oppinut kummatkin näitä taitoja.

Vierailija
37/58 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa hyppiä sohvilla, sängyillä, ihan niin paljon kuin lystää. Joskus tehdään tyynyistä ja peitoista sohvan viereen kunnon kasa, jonne lapset saavat hyppiä :) Joskus tehdään liukumäki sohvan päältä lattialle patjoista. Kivaahan tuo on lapsille ja hyvin opettavaista. Mikään, eikä kukaan ole mennyt rikki, luut tulevat lujemmiksi ja motoriikka kehittyy. Liiat säännöt ahdistaa ja lukitsee luovuutta.

Vierailija
38/58 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 21:09"]

Liiat säännöt ahdistaa ja lukitsee luovuutta.

[/quote]

Totta mutta onneksi tämä kielto sohvalla hyppiminen ei sitä tee.

Vierailija
39/58 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 21:15"]

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 21:09"]

Liiat säännöt ahdistaa ja lukitsee luovuutta.

[/quote]

Totta mutta onneksi tämä kielto sohvalla hyppiminen ei sitä tee.

[/quote]

No kyllä se itseasiassa kuuluu niihin turhiin sääntöihin, millä ei ole oikein kunnon perustetta ja jota ilman lapsella olisi hauskaa. Hauskuus kehittää lasta todella paljon. Itse aina mietin jos olen kohdassa tarvitseeko lasta rajoittaa vai ei, että jos ei ole mitään järkevää perustetta miksi rajoittaa niin sitten en rajoita. 

Ärsyttää niuhot vanhemmat, elä tee sitä, elä mee sinne, ei liian kauas, elä sotke väreillä, elä sotke mullalla, elä hiekalla, ei saa hyppiä, ei saa pomppia, ei saa juosta, ei saa meluta, ei saa kiljua, elä koske siihen, eläkä siihen, se on likainen.

Lapsi oppi parhaiten kun saa tehdä ja todeta itse. Jos tippuu sohvalta hyppiessään, niin se sattuu hetken ja sitten on taas ok. Kunhan saa olla lapsi, kokea ja oppia. 

Vierailija
40/58 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ohjelman, ja aattelin että loistavaa, jos saa jonkun sohvaperunan liikkeelle. Meillä on aina hypitty sohvalla, sängyllä ja kiivetty pöydälle. Kettäitiä lapsia, eivät ole satuttaneet itseään.

paikoilleen jääminen on vaarallisinta!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän