Onko tämä reilua?
Työpaikallani on yksi todella lihava nainen. En tiedä johtuuko hänen painostaan vai mistä mutta hän on töissään todella hidas. Olemme samalla osastolla töissä ja teemme samoja hommia. Olen huomannut, että tuo nainen saa aina enemmän työaikaa kuin minä samoihin hommiin.
Esim. tänään sain työaikaa 6h, hommaan jota työpisteen vakkari tekee 7,5h (hän tekee siihen kyllä puoli tuntia sellaisia hommia joita meidän muiden ei tarvitse tehdä). Viimeksi tuo työkaverini sai myös sen 7,5h työaikaa eikä hänen tarvinnut tehdä sitä extrahommaa kuitenkaan ja sai vielä apua toisesta työkaverista kuudeksi tunniksi eli minä teen homman kuudessa tunnissa ja kun tuo työkaveri on vuorossa käytetään samaan duuniin 13,5h.
Huomenna menen toiseen työpisteeseen ja minulla on toisen työkaverin kanssa työaikaa 6h eli yhteensä 12h. Kun tuo lihava työkaveri on siinä työpisteessä niin silloin hommissa on kolmaskin työntekijä eli saavat 6 lisätyötuntia.
Meillä seurataan hyvin tarkoin osaston työtehoja ja tuon yhden työntekijän apulaiset sitten aiheuttavat sen että me muut sitten joudumme paiskimaan hommia niskalimassa.
Kaikesta ärsyttävintä on, ettei tuo työkaveri edes käsitä ettei hänen työtehot ole kohdillaan. Yksi päivä oli taas apulaisen kanssa tehnyt 6h hommaa, johon yhdellä olisi saanut mennä se 6h eli kahdella 3h. Työpistettä normaalisti hoitava oli tullut töihin iltavuoroon oli puolet hommista tekemättä vakkari joutui tekemään ne. eli 12h oli käytetty työaikaa hommaan johon olisi saanut mennä yhdeltä 3h, kahdelta 1,5h. Kysyin tuolta työkaverilta että miten se työvuoro meni niin kehui kuinka hyviä olivat olleet, vakkari kirvasi kuinka ketutti tulla töihin kun joutui tekemään aamuvuoron työtkin omiensa lisäksi.
Ketuttaa kun saamme saman verran palkkaa, toinen vain niin paljon kevyemmällä työllä
Kommentit (2)
Pitäskö kysyä siltä henkilöltä kuka nuo työajat jakaa?
On ihan reilua. Nillittäjille ei kannata maksaa palkkaa työilmapiirin pilaamisesta.