Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Todella aggressiivinen kissa pihassa

Vierailija
05.09.2020 |

Asun omakotitalossa ja pihaani on ilmestynyt todella aggressiivinen ja jopa vihainen kissa. Ensinnäkin se tuhoaa kaikki ulkona olevat tavarat, on k*ssut lapsen vaunut, tuolien pehmusteet, k*si haisee myös varastoissa ja talon seinässä on kynnenjälkiä. On myös tiputellut kukkaruukkuja alas.

Se ilmestyi kesällä ja kun se alkoi uhitella, sähistä ja sylkeä minulle, loukutin sen. Vein sen löytöeläintaloon ja sain olla rauhassa. Mutta nyt se on ilmestynyt takaisin tällä viikolla. Taas kaikkialla haisee k*si ja tavaroita on hajonnut ja olen myös löytänyt puoliksi syötyjä ja jopa kituvia eläimiä. Olen löytänyt 2 siiliä, 4 oravaa ja pelkästään parin päivän aikana 9 pikkulintua.

Viimeinen niitti oli, kun se tänään hyökkäsi kimppuuni. Olin menossa autolleni, kun ihmettelin vaimeaa "kurinaa" ja seuraavaksi tajusin kissan purevan ja raapivan jalkojani. Sain potkaistua sitä ja se lähti karkuun. Nyt minulla on jaloissani todella kipeitä haavoja ja sain antibioottikuurin.

Mitä tuolle voi tehdä? Jos loukutan sen, ilmeisesti omistaja vain hakee sen takaisin ja antaa taas kulkea vapaana. Eläinsuojeluyhdistyksen ainoa apu on se, että käskevät loukuttamaan ja viemään löytöeläintaloon. Enkä ole mikään eläintenvihaaja, joten turha ehdotella kissan t*ppamista.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos kissan alkuperäinen koti onkin se koti missä nyt asut.Kissa palaa siksi sinne.Kissalla nyt toinen omistaja. ?

22/25 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaamaton kolli. Ne kuseksii ympäriinsä ja voivat olla hyvin agressiivisia. Kissa kokee puolustavansa reviiriään - joka tosin on sinun aluettasi.

Uusi loukutus ja vaadi kissan kastroimista, ennen kuin se luovutetaan takaisin omistajalle. Omistaja maksaa kastraation. Hinta on 40-85 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei käynyt muuten mielessä, että olisi ennen asunut tässä. Se on kyllä mahdollista, tässä asui ennen minua joku vanha pariskunta. Heidän lemmikeistään en tiedä. En kyllä silti ymmärrä noin aggressiivista käytöstä, mutta ehkä on sitten äärimmäisen reviiritietoinen. 

Pihassa nyt on tosiaan uusi loukku, viimeksi jäi siihen muistaakseni kolmantena päivänä. Toivottavasti jää uudestaan. Tällä kertaa kyllä sanon hyvin napakasti oman mielipiteeni, kun vien sen löytöeläintaloon. Ja jos vielä tulee takaisin, vien sen varmaan aivan eri kaupungin löytöeläintaloon, jos sitten sitä kautta saisi paremman kodin tai pääsisi parempaan paikkaan. Ei varmasti ole kiva kissalle, jos kokee minun vieneen sen reviirin tai mikä sitten ikinä aiheuttaakaan tuon käytöksen.

Ap

Vierailija
24/25 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
25/25 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa jäi tänään uudelleen loukkuun. Eläinsuojelusta käytiin se hakemassa ja painotin heille, että leikkauttavat kissan ennen luovutusta. Ja annoin mukaan kiukkuisen kirjeen, jonka käskin antamaan kissan omistajalle/noutajalle. Omistajan tietoja he eivät kuulemma saa antaa, paitsi poliisille, joten voin kuulemma tehdä asiasta rikosilmoituksen.

Ajattelin kyllä katsoa, tuleeko kissa takaisin vai ei. Jos tulee, sitten varmaan teen sen ilmoituksen ja seuraavalla kerralla vien kissan 100km:n päähän toisen kaupungin löytöeläintaloon tai jotakin.

Ap