Todella aggressiivinen kissa pihassa
Asun omakotitalossa ja pihaani on ilmestynyt todella aggressiivinen ja jopa vihainen kissa. Ensinnäkin se tuhoaa kaikki ulkona olevat tavarat, on k*ssut lapsen vaunut, tuolien pehmusteet, k*si haisee myös varastoissa ja talon seinässä on kynnenjälkiä. On myös tiputellut kukkaruukkuja alas.
Se ilmestyi kesällä ja kun se alkoi uhitella, sähistä ja sylkeä minulle, loukutin sen. Vein sen löytöeläintaloon ja sain olla rauhassa. Mutta nyt se on ilmestynyt takaisin tällä viikolla. Taas kaikkialla haisee k*si ja tavaroita on hajonnut ja olen myös löytänyt puoliksi syötyjä ja jopa kituvia eläimiä. Olen löytänyt 2 siiliä, 4 oravaa ja pelkästään parin päivän aikana 9 pikkulintua.
Viimeinen niitti oli, kun se tänään hyökkäsi kimppuuni. Olin menossa autolleni, kun ihmettelin vaimeaa "kurinaa" ja seuraavaksi tajusin kissan purevan ja raapivan jalkojani. Sain potkaistua sitä ja se lähti karkuun. Nyt minulla on jaloissani todella kipeitä haavoja ja sain antibioottikuurin.
Mitä tuolle voi tehdä? Jos loukutan sen, ilmeisesti omistaja vain hakee sen takaisin ja antaa taas kulkea vapaana. Eläinsuojeluyhdistyksen ainoa apu on se, että käskevät loukuttamaan ja viemään löytöeläintaloon. Enkä ole mikään eläintenvihaaja, joten turha ehdotella kissan t*ppamista.
Kommentit (25)
Se taitaa olla paholaiskissa. Manaaja paikalle, ei muita vaihtoehtoja. 482
Kun se tulee pihaan seuraavan kerran, niin heitä ämpärillinen jääkylmää vettä sen päälle. Toista käsittely joka kerta, kun se tulee pihaan, niin eiköhän lopulta opi. Kissa kyllä siinä kastuu, muttei vahingoitu lainkaan.
Yleensä rakastan eläimiä, mutta tässä tapauksessa hoitelisin häirikön pois päiviltä hissun kissun.
Jotain rajaa.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Onko asuntosi rakennettu intiaanien hautausmaan päälle?
Onneksi noin pitkän ajan pyörinyt kissa hengissä. Meinaan tuosta käytöksestä äkkiseltään tulee rabies.
Ihan kissa kyllä on, musta kissa =D
Kyllä sitä itsekin alkaa miettimään, että onkohan kissa riivattu tai jotakin...En ole koskaan ennen tavannut tällaista kissaa, vaikka koko ikäni olen niitä omistanut. Tälläkin hetkellä on kissoja itsellä, mutta aina on ollut sisäkissoja.
Kesällä heitin pari kertaa vettä päälle, mutta silti tuli takaisin ja sitten alkoi uhitella, joten loukutin sen. Nyt on taas uusi loukku pihassa, mutta pelkään sen tulevan taas vain takaisin jonkin ajan päästä.
Ei ole rakennettu hautausmaan päälle ainakaan tietääkseni =D Ja tämä kissa on ihan ainoa laatuaan. Pari kertaa pihaan on jolkotellut koirira, jotka olen ottanut kiinni ja palauttanut omistajilleen kaulapannan tietojen avulla. Toisella kerralla koiran pannasta roikkui vielä hihnakin, oli päässyt lenkillä karkuun lapselta.
Ap
Ootko varma ettei se oo vesikauhuinen koira. Kissat ei käy ihmisten jalkoihin vaan kurkkuun kiinni.
Kohta sillä räjähtää pää jos jatkaa tuolla lailla
Voi toista. Onkohan sillä joku sairaus? Mä ottaisin kyllä omakseni ja kesyttäisin sen.
Kyllä se ihan kissa on, tunnistan kyllä kissan. Ja syöksyi autoni alta kiinni jalkoihin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Voi toista. Onkohan sillä joku sairaus? Mä ottaisin kyllä omakseni ja kesyttäisin sen.
Voi olla, mutta kai se olisi huomattu, kun loukutin sen ja vein löytöeläintaloon?
Ap
Koeta selvittää, kenen kissa se on. Voisiko omistajan kanssa puhua, että se käyttäytyy kuin raivohullu sun pihalla. Käyttäytymisestä päätellen sitä ei ole ainakaan leikattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, mutta kai se olisi huomattu, kun loukutin sen ja vein löytöeläintaloon?
Ap
Tosi omituista, että sama kissa tuli uudestaan. Onko tämä trolli?
Sinun tilanteessa kysyisin löytöeläintalosta, tulisiko ne loukuttaan sitä. He ei varmaan saa sulle kertoa suoraan omistajaa, että saisi asian selvitettyä suoraan sitä kautta.
kissalla on ilmeisesti omistaja, koska eläinsuojeluyhdistyksillä on tapana lopettaa villejä kissoja tai aggressiivisesti käyttäytyviä, luonnehäiriöisiä kissoja, joilla ei ole omistajaa, koska niitä ei oikein voi adoptoida eteenpäin.
kun saat loukutettua kissan, tee selväksi eläinsuojalle, että haluat omistajan tiedot.
jos koiranomistajakin antaa aggressiiviseksi tiedetyn lemmikin kulkea vapaana ja koira puree jotakuta niin kyllä siitä tulee sakkoa ja korvauksia ja ehkä elukan lopetusmääräys.
Epäilen että kyseessä saattaa olla leikkaamaton kolli. jos se merkkailee ympäriinsä.
sitä on saatettu ihmisen toimesta rääkätä pentuna, mikä voi selittää luonnehäiriön.
En kyllä tiedä mitä kautta omistajaa lähtisi selvittämään. Lähin naapuri on kilometrin päässä, hänen kanssaan olen puhunut, eikä hänellä ole mitään tietoa. Sen verran tietää, että kissa käy välillä hänenkin pihassaan riehumassa.
Ei ole trolli, itse epäilen omistajan hakeneen kissan takaisin ja kissa varmaankin pitää pihaani omana reviirinään. Tulevat kyllä loukuttamaan, tulivat jo kerran aiemminkin.
Luulen tosiaan itsekin, että kissalla on omistaja. En ymmärrä miten se muuten olisi takaisin tullut. Luultavasti on traumatisoitunut, itse ainakaan en koskaan ennen ole tällaiseen kissaan törmännyt, vaikka pari kissaa itselläkin oli hiukan "ärjympiä" aikanaan. Silti ihan erilaisia eivätkä koskaan käyneet kiinni ihmiseen paitsi joskus leikin tiimellyksessä vahingossa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
PET SEMATARY
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Kakkahattutäti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PET SEMATARY
Kävi oikeasti itselläkin mielessä =D
Ap
Jospa se on alunperin sen sinun kotisi entisen omistajan kissa,joka tulee takaisin kotiin kerta toisensa jälkeen.Olisiko mahdollista? ja uusi kissann omistaja päästää kissan omatoimilenkille,kisu tassuttelee takaisin tuttuun tallon ,sinun nykyiseen kotiin. kissa loukkuun ja takaisin eläinsuojaan,kerrot kissan käytöksen ja omistajalle menee ukaasi.
Se on ilves! Se jonka veit pois oli pentu, ja nyt sen emo on tullut kostamaan.