Elämäni biisi Yle tv1
Kommentit (4192)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli pakko laittaa tuon jakson jälkeen tubesta soimaan Paul McCartneyn live-esitys (akustinen, itseään pianolla säestäen) The long and winding roadista. Tallennettu Nykissä kai parikymmentä vuotta sitten.
Ei ollut ollenkaan Kasimirille sopiva kappale. Hän vain veti sen läpi vailla mitään tunnetta, mitään sävyjä.
Vaikeita nää ikoniset biisit on muilta kuunnella, mutta peukku Kasmirille sentään. Ohjelman molemmat tenorit olivat muualla hommissa, joten jää vain arvailujen varaan, että miltähän tämä olisi jomman kumman esittämänä kuulostanut...
Kasmir lauloi biisi todella kauniisti. Biisi on sinänsä aika tylsä, laahaava eikä yhtään parhaita Beatles biisejä - tai ainakaan niitä joissa Beatlesin beatlesisyys on on briljanteilla. Ennemmin savuinen viihdebiisi, olisi sopinut jollekin Ratpackin herroista.
Minäkin 'jouduin kuuntelemaan' levyltä alkuperäisen että sain 'puhdistettua korvani'. Ja vaikka siinä onkin Paulin parjaamat jouset, kuuluu se Beatles-parhaimmistoon. Acros the Universe tietysti vieläkin upeampi biisi.
Across the universe onkin hyvä mutta Winding road on laahaava ja ikävä. Ja alkuperäisessä normaalisti kaunisääninen popin Mozart Paul McCartney naukuu ja ruivaa sen läpi valittavalla äänellä mikä vaan korostaa työläännyttävää tunnetta; kuin kivirekeä vetäisi. Joo, voi resonoida sanoitukseen mutta luotaantyöntävää alleviivaamista, kuulijan aliarviointia.
Molemmat mun mielestä suunnilleen yhtä hyviä. Tuo Across The Universe on vain paljon lyhyempi kappale.
Miksei day in life ja Lennonin vaativa aloitus?
Vierailija kirjoitti:
Miksei day in life ja Lennonin vaativa aloitus?
No nyt oli ihan pakko kuunnella a day in the life ja ei kyllä siitäkään moitetta voi antaa.
Kasmir oli ihan kelvollinen verrattuna siihen CCR :ään joka kuulosti siltä että barbi lauleskelee rokkia. Loistava bändi ei paljon virheitä tee mutta tuo nyt oli yksi sellainen virhe tuo solistivalinta.
Vierailija kirjoitti:
Kasmir oli ihan kelvollinen verrattuna siihen CCR :ään joka kuulosti siltä että barbi lauleskelee rokkia. Loistava bändi ei paljon virheitä tee mutta tuo nyt oli yksi sellainen virhe tuo solistivalinta.
Mua ei häirinnyt taas Diandra tuossa CCR:n kappaleessa. Diandra on loistava laulaja kuitenkin. Toki tunnelma oli täysin erilainen kuin alkuperäisessä.
Enemmän mua häiritsi sovitus tuossa biisissä eli esim. kitarasoolo kokonaan pois (eikös sellainen ole kuitenkin alkuperäisessä?).
Useissa kappaleissa on jätetty kitarasoolot (tai muut soolot) pois tuossa ohjelmassa kokonaan.
Kasmir ei ole laulajana lähimainkaan Diandran tasoa ja mua taas häiritsi hieman kyllä hänen osuutensa Beatles-kappaleessa.
Mutta makuasioistahan tulee aina kiistellä! : )
Diandra voi olla loistava laulaja, mutta ihan kuten sanoit, tunnelma oli ihan erilainen kuin alkuperäisessä. Tyhjä kuori.
Ohjelma-aika ei riitä siihen, että monet ja monenkirjavat skittasoolot saatais mahdutettua mukaan. Nää on tän bändin sovituksia. Hyviä ja parempia mahtuu joukkoon. Joskus joku hudihkokin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut kovin hyvä jakso tämä Kummeli-juttu.
Ens viikolla parempi, kun on Sanna Marin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut kovin hyvä jakso tämä Kummeli-juttu.
Ens viikolla parempi, kun on Sanna Marin.
Ei ole ensiviikolla. Tapaninpäivänä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli pakko laittaa tuon jakson jälkeen tubesta soimaan Paul McCartneyn live-esitys (akustinen, itseään pianolla säestäen) The long and winding roadista. Tallennettu Nykissä kai parikymmentä vuotta sitten.
Ei ollut ollenkaan Kasimirille sopiva kappale. Hän vain veti sen läpi vailla mitään tunnetta, mitään sävyjä.
Vaikeita nää ikoniset biisit on muilta kuunnella, mutta peukku Kasmirille sentään. Ohjelman molemmat tenorit olivat muualla hommissa, joten jää vain arvailujen varaan, että miltähän tämä olisi jomman kumman esittämänä kuulostanut...
Kasmir lauloi biisi todella kauniisti. Biisi on sinänsä aika tylsä, laahaava eikä yhtään parhaita Beatles biisejä - tai ainakaan niitä joissa Beatlesin beatlesisyys on on briljanteilla. Ennemmin savuinen viihdebiisi, olisi sopinut jollekin Ratpackin herroista.
Jaa, jostain kumman syystä nimenomaisesti juuri tuo biisi on ollut aina mun yksi suosikeista Beatles-kappaleista. Melankolinen tunnelma jotenkin vetoaa. Aika harvat Beatles-kappaleet on mulle erityisiä suosikkeja. The Fool On The Hill on samantapainen McCartney-biisi ja siitä pidän myöskin.
George Harrisonin Something, Here Comes The Sun ja While My Guitar Gently Weeps ovat mulle ehkä sellaisia Beatles-biisejä, jotka ovat kestäneet aikaa kaikkein parhaiten kuitenkin.
Muuten kuuntelen ennemmin vaikkapa Rollareita. : )
Beatles on siitä harvinainen yhtye, että siinä oli mukana peräti kolme musiikin tekijää, jotka pystyivät tekemään klassikkoja. George Harrison teki harvemmin, mutta tosi ikonisia kappaleita mahtuu mukaan.
13.11: Elämäni Biisin valtaa diskokuume! Kolmannen kauden päätösjuhlissa mukana pelaamassa ovat Aira Samulin, Nina Tapio, Matti Puro, Danny sekä Anni Kytömäki
Hyi helvetti mikä kattaus ensi lauantain (13.11) jaksossa. Eikö Airan ja Lipsasen kaltaisia elostelijoita voitaisi jo canceloida? Matti Purokin varmaan tulee nyrpistelemään nokkaansa ja huijaamaan samalla tavalla kuin Neljän tähden illallisessa. Nyt ei vaan ole blenderiä palkintona. Nina Tapiosta ja tosta Kytömäestä en osaa sanoa mitään. Onko jälkimmäinen sukua Salkkareissa näytelleelle Tuomas Kytömäelle? Jos on, niin se on kyllä iso miinus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että Mäen biisin esittää Saijonmaa. Tai siis että on senkaltainen biisi että sopii Saijonmaalle. Ei poliittisista syistä vaan koska Saijonmaa pystyy karuihin voimakkaisiin tulkintoihin.
Jaa-a. Pohdimme myös TM biisivalintaa. Ensimmäisenä mieleen tulee Richard Vagner, mutteihän kai se sellainen voisi olla.
Päädyimme sitten veikkaamaan biisiä 'Tule meille ja kato mun kaa kissavideo... '
Laulun tietty voisi esittää suloinen Diandra. Ja nämä 'konkarit' tuotanto kai ohjeistaa taustalle naukumaan.
Arvaan edellisen 'veikkauksen' olevan sarkasmia.
Katja on oikein mukava juontaja tällaiseen ohjelmaan, kunhan vaan ei sotkeudu siihen plaraamaansa korttipakkaan. Ehkä luetut kortit voisi heittää poiskin? Tummasilmä Diandra on myös oikein ihku, varsinkin nyt, kun hänet on puettu enemmän meidän miesten silmää miellyttävästi.
Vierailija kirjoitti:
13.11: Elämäni Biisin valtaa diskokuume! Kolmannen kauden päätösjuhlissa mukana pelaamassa ovat Aira Samulin, Nina Tapio, Matti Puro, Danny sekä Anni Kytömäki
Hyi helvetti mikä kattaus ensi lauantain (13.11) jaksossa. Eikö Airan ja Lipsasen kaltaisia elostelijoita voitaisi jo canceloida? Matti Purokin varmaan tulee nyrpistelemään nokkaansa ja huijaamaan samalla tavalla kuin Neljän tähden illallisessa. Nyt ei vaan ole blenderiä palkintona. Nina Tapiosta ja tosta Kytömäestä en osaa sanoa mitään. Onko jälkimmäinen sukua Salkkareissa näytelleelle Tuomas Kytömäelle? Jos on, niin se on kyllä iso miinus.
Eihän sun oo mikään pakko kattoo!
Vierailija kirjoitti:
Juu, Salkkarit onkin sinulle sopivampi ohjelma, taso sama.
Minua etoo Danny.
Ei ole pakko kattoo joo, mutta kun muuten tykkään.
Vierailija kirjoitti:
Tämän illan jaksossa eläinrääkkääjä Teemu Mäki :(
Käsittämätöntä, ei pysty kattoon ☹️☹️☹️
Jaa, jostain kumman syystä nimenomaisesti juuri tuo biisi on ollut aina mun yksi suosikeista Beatles-kappaleista. Melankolinen tunnelma jotenkin vetoaa. Aika harvat Beatles-kappaleet on mulle erityisiä suosikkeja. The Fool On The Hill on samantapainen McCartney-biisi ja siitä pidän myöskin.
George Harrisonin Something, Here Comes The Sun ja While My Guitar Gently Weeps ovat mulle ehkä sellaisia Beatles-biisejä, jotka ovat kestäneet aikaa kaikkein parhaiten kuitenkin.
Muuten kuuntelen ennemmin vaikkapa Rollareita. : )