Tässä teille sitä "laadukasta" kouluruokaa
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/raakaa-lihaa-vetisia-makaroneja-mul…
Josta aina vinguttu miten nykylapset on poispilattuja
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko maan keskihinta kouluruokailulle on 2,80 euroa päivässä oppilasta kohden. Rikosseuraamuslaitoksen mukaan vangin ruoka maksaa suomalaisessa vankilassa 8,14 euroa päivässä. Että tuosta voi sitten päätellä, että miten hyvin Suomen lapsia ravitaan.
Vankilassa tuohon sisältyy kaikki päivän ateriat.
Onko joku ollut oikeasti noin tyhmä, että on kuvitellut vankilassa tarjottavan ruokaa vain kerran päivässä?
Vierailija kirjoitti:
Joskus ja jossain voi toki olla isojakin huteja, mutta kovasti olen tätä suomalaisten vihamielisyyttä kouluruokaa kohtaan ihmetellyt. Olin aikoinaan vaihto-oppilaana jenkeissä ja siellä kouluruoka ihan oikeasti oli pizzaa ja hamppareita (pelkkä sämpylä, pihvi ja juusto). Ruuan toki tulisi olla asiallisesti valmistettua, mutta Suomessa se ainakin omina kouluaikoinani oli ihan tavallista melko neutraalia ruokaa: perunaa/pastaa/riisiä, kasviksia, vihanneksia ja lihaa/jokin kasvisvaihtoehto. Usein vielä kylkeen tummaa leipää. Mitä ihmettä sen ruuan pitäisi olla?
Milloin olet viimeksi syönyt kouluruokaa? Minä syön sitä joka päivä. leipä on yhtenä päivänä tuoretta, seuraavat kolme päivää se on kuivaa pakastimen jäljiltä. Ihme mössöjä joista ei tunnista alkuperää, tätä on moni ruoka. Kasviksia tungetaan väkisin sekaan vaikka lapset söisivät ne mieluiten erikseen. Raaka liha on tuttu, samoin se että kohdalle sattuvasta erästä puuttuu liha kokonaan. Kaikki on täynnä teollista ainetta tai korviketta. Mansikkahillo on harmaata, en ole sellaista nähnyt myynnissä koskaan. Tätä voisi jatkaa loputtomiin.
Älä nyt vaan unohda Afrikan nälkäänäkeviä!
Jotka nekin kadehtii ruokamyrkytyksen ja vatsakatarrin aiheuttavaa moskaa!