Ymmärrättekö että maailma on muuttunut, esim KOKO LAPPI on syyskuusta alkaen työtön?
Hallitus ei tee elettäkään hidastaakseen Koronaa, Laumasuojaa haetaan ja uskotaan ihmeisiin. Ensi kevääseen mennessä Suomessa ei enää makseta rahalla työttömyyskorvauksia, ruoka kupongeilla ehkä.
Sitä ennen tulee kuolemaan paljon ihmisiä kulkutautiin jonka annetaan riehua ja jota yritetään levittää mahdollisimman nopeasti väestöön. Vaikka Koronaan joskus keksittäisiin lääke olisi jo kaikki teollisuus siirtynyt aasiaan jossa työ on halvinta ja sitä halutaan tehdä.
Suomesta tulee Euroopan köyhin ja onnettomin maa. Ei ole mitään mitä eurooppalaisille voitaisiin täältä tarjota, työttömiä tulee niin paljon että vaikka työvoima tulevaisuudessa on Suomessa HALPAA niin yrityksiä ei voi perustaa koska käytännössä verotaakka on niin korkea.
Ehkä yritysten omistajat saavat verovapauden tai runsaan palkan valtiolta työllistäessään ja siirrytään yritysten vasalliorjuuteen.
Joululta tulee isot leikkaukset tukiin, keväämmällä loppuu rahalla työttömien elvyttäminen. Pankaapa ennustus muistiin!
Kommentit (94)
Poromiehet ei saa linjojaan kaupaksi koska ravintolat ei osta
Ei ole koko Lappi työtön, eikä tule olemaankaan, ellei nyt jotain maailmanloppua tapahdu. Matkailuala on toki vaikeuksissa.
Osa tuosta ehkä käy toteen, mutta ei kaikki, sillä sitkeä kansa nousee suosta, on noussut ennenkin. Tuo taudin leviäminen pitää pysäyttää ja päästään kehittämään maatamme ja talouttamme.
Korona on muuttumassa vaarattomaksi.
Miten KOKO Lappi voi olla työtön?
Ruokakaupat, kunnantalot yms, terveyskeskukset tyhjiä?
Ja ihan kiva että sinulla on kristallipallo, mitäs jos kertoisit loton 7 oikeata numeroa? Tai edes jokerin?
Ihan niin kuin poroa syötäisiin vain Lapissa. Ulkomaalaiset eivät yleensäkään Petteriin koske, joten kyllä se taitaa olla ihan meidän suomalaisten kulutuksen varassa nyt niin kuin ennenkin.
Mitä tulee turismiin, olen valtavan pettynyt Lapin matkailusta elantonsa saaneiden saamattomuuteen. Missä ovat syysloman tarjoukset ja houkutukset? Joulu alkaa joka vuosi aiemmin, ja nyt jos koskaan voisi korostaa, että voi olla hyvinkin ainoa mahdollisuus nähdä joulupukki juuri syyslomalla. Lumikelkkasafareita ei täällä Etelä-Suomessa mainosteta, ei laskettelua, ei edes vaelluksia tai luontopolkuja siltä varalta, ettei olisi lunta. Emmekö me suomalaiset ole lainkaan otollinen kohde? Mennäänkö siellä mieluummin konkurssiin kuin tarjotaan mitään palvelua oman maan kansalaisille?
Onneksi tuodaan uusia osaajia 80 000 helpottamaan työvoimapulaa.
Poronliha kelpaisi oikein hyvin tähän perheeseen jos se vaan olisi tavallisen tallaajan lompakolle sopivan hintaista. Jos poromiehillä on myyntivaikeuksia ja varastot täynnä tavaraa, niin mikseivät laske hintoja?
Suomessa on ennustettu, ihan oikei, että työttömyys räjähtää ensi vuonna jos suuntaa ei saada käännettyä.
Pahalta tuntuu tämä Keskustan petos vielä tähän. Nähtiinkö että saarikko ei ole keskustalainen vaan punavihreä identiteettipoliitikko. Nyt ei keskusta enää jarruttele kun tytöt rysäyttää rotkoon. Tytöille vaan peliä, isot rahat ja palkkiovirat jo tienattu.
Olen iloinen että ehdin elää 80 luvun Suomessa, nyt jo pitkään Israelissa mutta aina on sydämellä paikka Suomessa. Nyt ei hyvältä näytä
Oikeasti mitään hätää ei ole. Myydään van japanilaisille ja kiinalaisille varatut paikat suomalaisille. Äkkiä täynnä kunhan palvelu on samaa tasoa eikä kuseteta "etelän vetelää"
Poronhoitajat, lääkärit, sairaanhoitajat, opettajat, upseerit, poliisit, ruokakauppojen ja apteekkien henkilökunta ja moni muu yritys jatkaa toimintaansa Lapissa vaikka siellä ei kävisi yhtään turistia.
Miksi kerrot tämän vasta nyt? Olen turhaan ollut töissä viisi päivää, vaikka oikeasti olen työtön.
T. Sairaanhoitaja Lapista
Outoa, olen käynyt koko viikon töissä eikä kukaan ole muistanut mainita, että olen työtön...
Olen jo luovuttanut tämän yhteiskunnan ja ihmiskunnan suhteen. Itse olemme aiheuttaneet tilanteen.
Nytkö ne siis laittoi kiinni kaivokset, teräs- ja paperitehtaat, sähkölaitokset ja käski metsuritkin istumaan kannonnokkaan ja keittämään kahvit, kun ei ulkomaiset turistit tulekaan.
Täytyy muuten äkkiä soittaa sukulaisille, jotka ovat ruskaretkellä, että äkkiä pois sieltä, kohta ette saa ruokaa tai bensaa, kun kaikki lappilaiset lopetti työt just nyt samantien.
Vierailija kirjoitti:
Ai saako poromiehetkin kenkää tai jotain.
Lapin matkailusta lähtee 8000 työpaikkaa. Suomi on konkurssissa ja tuhottu. Kaikki on vasta alkusoittoa. Mutta meillä on kaunis pääministeri joka kirkastaa Suomi-kuvaa ulkomailla. Ollaan kuitenkin siitä iloisia. Tosin se illuusio ei kauan säily kun totuus valkenee kaikille.
Me suomalaiset tulemme pohjoiseen kun etelään ei pääse.
Ai saako poromiehetkin kenkää tai jotain.