Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä vaikeasti/syvästi vammaisten lasten vanhempia?

Vierailija
13.10.2013 |

Kiinnostaisi kuulla mm. miten arki sujuu, minkälainen toimintakyky on konkreettisesti, minkälaisia tukia yhteiskunta tarjoaa jne.

En kysy pirullakseni, vaan oman tilanteeni takia. Mietin, pystynkö/haluanko tehdä raskaudenkeskeytyksen sikiön vaikean kehityshäiriön takia.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sivusta seurannut vaikeasti vammaisen lapsen kanssa elävää vanhempaa. Yksinhuoltaja ollut viim 20v ja aikalailla masentunut ja yksinäinen ihminen. :(

Vierailija
2/6 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikeasti vammainen, muttei vaikeasti kehitysvammainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3: Voitko kertoa lisää. Onko vammautunut syntymän jälkeen vai onko jokin rakenteellinen puute, joka aiheuttaa vammaisuuden?

Vierailija
4/6 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan gppglaamalla löydät tietoja

Vierailija
5/6 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 09:41"]

3: Voitko kertoa lisää. Onko vammautunut syntymän jälkeen vai onko jokin rakenteellinen puute, joka aiheuttaa vammaisuuden?

[/quote]

Enpä sen tarkemmin jaksa alkaa sepustaa, mutta vaikeavammaisesta saa Kelan vammaistukea ja jos hyvä tuuri käy, voi päästä omaishoitajaksi. kunnan maksama palkkio on erittäin pieni. Se ei mitenkän korvaa osittainkaan esim. sitä, että menettäisi palkan jäädessään kotiin lasta hoitamaan.

Jos fyysisen vammaisuuden lisäksi on kehitysvammadiagnoosi, pääsee kehitysvammapalveluiden piiriin. Siitä löytyy tietoa tosiaan googlella.

Vierailija
6/6 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vaikea tilanne sinulla, olen pahoillani. Abortti voi joskus olla myös kärsimyksen ehkäisemistä, sekä sinun että lapsesi. Voimia sinulle päätöksentekoosi.