Mitä mieltä olette nimestä Meri?
Kommentit (16)
[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 17:19"]
wt
[/quote]
Miksi Meri olisi wt-nimi? Meri on kuitenkin ollut nimipäiväkalenterissa jo vuosikymmenet. Ensimmäisen kerran Meri oli nimipäiväkalenterissa vuodet 1908-1928. Meri otettiin uudestaan nimipäiväkalenteriin vuonna 1984.
Tykkään, kaunis ja perinteinen luontonimi. Tunsin lapsena tytön jonka nimi oli Merituuli, mikä oli mielestäni tosi kiva nimi.
Meri-nimen kantajia on Suomessa alle 5762. Meri on nimipäiväkalenterissa.
Juulia-nimen kantajia on Suomessa 6483. Juulia ei ole nimipäiväkalenterissa.
Miksi Juulialla ei ole nimipäivää?
muuten kiva mutta tunnen/tiedän yhden Meri nimisen joka on aivan kaamea tyyppi. Eli niskakarvat nousee pystyyn tuon nimen kohdalla ihan vain siksi että assosioin nimen tähän tyyppiin..
Voisin antaa omalle lapselleni, mikäli tulisi vielä tyttö. Sopii muiden lastemme nimiin ja on kiva muutenkin.
Mäkin tiedän yhden ei-niin-mukavan Merin. Periaatteessa tosi kiva nimi, mutta mullekin tulee ensimmäisenä tämän tyypin naama mieleen. Ei hyvä.
Ihan kiva. Tunsin lapsena siskokset Meri ja Helmi :)
En tykkää nimistä, joissa on r-kirjain.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 18:28"]
muuten kiva mutta tunnen/tiedän yhden Meri nimisen joka on aivan kaamea tyyppi. Eli niskakarvat nousee pystyyn tuon nimen kohdalla ihan vain siksi että assosioin nimen tähän tyyppiin..
[/quote]
Ei hitsi, mun nimi. Olenkohan jompi kumpi näistä teidän tuntemista...? Anteeksi.
Olen muuten aina pitänyt nimestäni, kiitos :)
Meri on kaunis nimi, mutta siinä on kaksi ongelmaa:
- r-kirjain
- taivutus.
Minä taas tunnen aivan ihanan Merin ja tykkään kyllä nimestäkin. Tuuliin en sitä silti yhdistäisi.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 18:58"]
Meri on kaunis nimi, mutta siinä on kaksi ongelmaa:
- r-kirjain
- taivutus.
[/quote]
En ymmärrä, miksi taivutus on ongelma?
Sukunimi on varmaan sitten Levä.