Millaista takkia pidätte kun lämpötila 0 - +10
Tuntuu että toppa/villakangastakki on liian talvinen kun ei lunta tai pakkasta, mutta ohut syystakki on taas liian viileä. Millaista takkia te pidätte näillä keleillä?
Kommentit (45)
En tiedä osaanko selittää koska en muista tällaisen takin nimeä, mutta siinä on kankaasta hihat ja se varsinainen takki osa muistuttaa toppaliiviä
Vierailija kirjoitti:
En tiedä osaanko selittää koska en muista tällaisen takin nimeä, mutta siinä on kankaasta hihat ja se varsinainen takki osa muistuttaa toppaliiviä
Kutsutaan hybriditakiksi.
Minulla on ohut parkatakki, sen alle joko villapaitaa+vilahuivia TAI ohuempaa paitaa/huivia lämpötilasta riippuen.
Ohilsena totean, että em takki oli suht vaikea löytää, tilasin lopulta netistä. Aamulla voi olla lähes pakkasta (hassua olla ilman takkia) päivällä yli +10C (tyhmä olla tikki- tai villakangastakissa) tuo hyvä kompromissi (tarvittaessa villatakki välistä pois)
Käytän tollasta vuoritonta välikausitakkia. Aamulla neule alle ja päivällä neule pois.
Vierailija kirjoitti:
Trenssi ja sen alla villatakki.
Musta, polvipituinen, kevyt ja kevyesti kyllästetty puuvilla-polyestersortuuki.
On kevyt ja väljä ja pitää tuulen ja tihkun. Sen alla hieman paksumpi, villakankainen irtotakki sekä kevyt, villakankainen kaulaliina.
M58
Joko ohutta takkia ja neuletakkia välissä tai kuoritakkia ohuen puseron kanssa.
Neulospintaisissa softshelltakeissa on se huono puoli, etteivät ne pidä tuulta. Ja yhä edelleen voi olla yllättävän kylmä viima ainakin meren lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Tikkivuorinen parka.
Mulla on raukka parka.
En ole niin tyhmä, että pitäisi samaa takki nollakelissä kuin plus kymmenessä.
Mulla on pari tikkitakkia. Max Maran nappasi kyllä tytär käyttöönsä, joten täällä hetkellä vain yks mitä voin käyttää.
Jos on noin blus kypä, niin silloin käytän farkkutakkia, koska alla on yks paita, joka on aikast paksua puuvillaneulosta - tulee liian kuuma, jos olisi takki, jossa edes tippaakaan toppausta. Joku ihan ohut kangas saisi olla korkeintaan vuorena.
m
Softshell-takkia, auki tai kiinni säästä riippuen. Ulkoilen vain työmatkoilla tai lenkkeillessä, joten urheilullinen vaate sopii ihan hyvin joka tilanteeseen.
Hybridi ja merinovilla. Käytän vain mukavia vaatteita.
Tänään oli koiralenkillä talviparka ja toppahousut.
Noin Vaasan korkeudella. Tuulee kylmästi.
Vierailija kirjoitti:
En ole niin tyhmä, että pitäisi samaa takki nollakelissä kuin plus kymmenessä.
Jos aikaisin aamulla lähtee ja iltapäivällä tulee kotiin, niin nuo molemmat lämpötilat tulee koettua. Minä olen palelija, joten pukeudun sen aamulämpötilan mukaan. Vanha kevytuntuvatakki on yllättävän hyvä. Iltapäivällä sen kanssa ei tule hiki, kun sen avaa.
Ostoslistallani lukee kyllä "Emmerdale-takki" eli tikkitakin tarvetta on täälläkin. Softsellistä en tykkää. Se on hiostava eikä kunnolla pidä sadetta. Sadesäällä laitan kuoritakin kevytuntsikan päälle.
Nollakelissä softshell-takki tai teddyvuorinen fleecetakki, sateesta riippuen. +10 kelillä riittää t-paita ja korkeintaan huppari siihen päälle jos ei sada. Sateella kuoritakki ja alla t-paita.
Pärjääkö 1+ asteella jos päällä on softshell-takki ja huppari?