Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

rv4+4 ja CB:n digi 1-2 viikkoa. Normaalia?

Vierailija
13.10.2013 |

Viikot tiedossa, koska Pas tehty 27.9.

Hätähousuna sain digilla vajaa viikko sitten tuloksen 1-2 ja toisella testillä viiva hyvä kun näkyi. Muutama päivä sitten tavallisen testin viiva oli jo selkeä mut vielä viikot digillä 1-2 ja lappusen mukaan näyttää 1-2 rv 3-4

ja 2-3 rv 4-5 eli monella rv 4+ jotain jolloin menkat jää pois on tuon 1-2, mutta silti huolettaa.

Menen ensiviikolla verikokeeseen jossa saavat varmistaa nouseeko hcg, mutta jotain mielenrauhaa ois kiva saada jos sellaista on mulle kellään jakaa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen jatkaa...

Hieno homma, kyllä nyt vaikuttaa hyvältä! Mulla oli kaksi kemiallista joista kummassakin vuoto alkoi lääkityksestä (Lugesteron) huolimatta. Passeja tehtiin yhteensä toista kymmentä mutta nyt talossa tuhisee kaksi kaverusta. Eli meidän tarina päättyi onnellisesti. :)

Vierailija
2/20 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jo kerta tietää olevansa raskaana, niin mihin sitä raskaustestiä tarvitaan? Lääkityksen suunnittelu ei voi oikeasti olla se syy, koska hedelmöitysaikahan ON jos selvillä päivälleen ja jos lääkärin pitää raskausviikot tarkistaa, eiköhän se silloin lähetä ultraan eikä kysele testipuikkojen perään.

Oliskohan kyseessä kuitenkin enempi se oma halu saada postiivinen testi säilytettäväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei valitettavasti ole kuin huono kokemus eli pas ja siitä kaksi viikkoa testissä viiva ja cb digitestissä 1-2 viikoa. Hcg arvo oli 79 eli kemiallinen, laski nollaan parissa viikossa. 

Toivon sinulle kaikesta sydämestäni parempaa onnea ja tulehan kertomaan miten kävi!

Vierailija
4/20 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla näytti digitesti 1-2, kun raskausviikkoja piti olla jo viisi. Pelkäsin keskenmenoa, toivoin myöhäistä ovulaatiota. Lapsi syntyi kuitenkin terveenä, täyttää pian kaksi. Vastasi niitä "isompia", normaalin kuukautiskierron ja ovulaation mukaisia viikkoja läpi raskauden. Ilmeisesti mulla hcg nousi sitten niitä "pienempiä lukuja" myöten alkuunsa.

Tsemppiä!

Vierailija
5/20 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öhöm! Lukekaa käyttöohjeet! Clear Blue näyttää hedelmöittymisajankohdan, ei raskausviikkoja! Pitää siis lisätä 2 viikkoa lisää tuohon 1-2 tulokseen saadakseen raskausviikot eli hyvinkin voi olla rv4 menossa!

Vierailija
6/20 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän vastauksista. Kai sitä on minimaalinen mahku vielä, että kaikki olis ok, mutta suurentunut mahdollisuus siihen, että ei ole. :(

Kun sillon ekalla testauksella oli just sen 1+2 tmv. ja tosiaan tavalliseen testiin ei tullut juuri mitään, mutta kuitenkin sen verran, että tuon Clearblue digin tein, koska en halunnut pähkäillä viivojen kanssa.

Tämä oli eka Pas ja yleinsäkin eka hoito ikinä. Aiemmissa raskauksissakin testi on ollut haalea pos. vielä menkkojen jäätyä pois ja lapset on silti syntyneet jo 37-38 viikkoisina.

Verikokeellahan se vaan selviää, että onko nousussa. Pakko selvittää sillä en halua turhaankaan ottaa noita tukilääkityksiä kun ei nekään mukavaa oloa tee.

Muuten en ole ihan varma noista viikoistakaan, että laskenko oikein kun laskin siirtopäivän viikoksi 2+2 eli raskauden kesto silloin 0+2.

Monissa keskusteluissa oli tuollainen ohje.

Sinä, jolla raskaus oli kemiallinen niin alkoiko vuoto lääkityksestä huolimatta vai tiedettiinkö se lopettaa ja vuoto alkoi sen jälkeen?

Itsellä ei ole ollut vuotoa lainkaan missään kohtaa. Voikohan muuten lääkityksen ollessa päällä hcg tippua negan puolelle jos raskaus on mennäkseen kesken?

Toivottavasti sinulla on parempi tuuri ensi kerralla ja raskaus kantaisi loppuun saakka. :) Toivon tosissani, että itselläkin raskaus jatkuisi normaalisti tästä eteenpäin, vaikka odotukset eivät ole suuret.

Jos nyt oikeen itselleen selittelee niin teoriassa voi olla niin, että ekalla testikerralla olin just ja just tuon 1.viikon rajoilla, että testi antoi plussan ja nyt olen vielä 2.  viikon rajoilla eli kyllähän tuon muutaman päivän sisällä luulisi nousevan seuraavaan tulokseen eli raskaana, 2-3 viikkoa kun vaihtuu rv5+0:ksi.

Kumpa ois niin...

AP

Vierailija
7/20 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelonen. Tuo viikkoasia on minulle kyllä selvä, mutta mietin enemmän tuota viikkojen ja hcg:n nousua.

Kolmosellakin näyttänyt siis rv5 vielä 1-2 viikkoa eli rv4 joten tavallaan viikon laahannut perässä digin tulokset. 

Ohjeet on siis luettu ja nyt vaan pohdin voiko tämä tietää enään onnellista raskautta kun viikot lisääntyy, mutta testissä tulos ei suurene.

Kiitoksia kuitenkin sillä tuet silti ajatustani mahd, että teoriassa kaikki voisi olla hyvin.

AP

Vierailija
8/20 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vajaa kaksi vuotta sitten ihmettelin ja kummastelin kun näytti aina vähemmän viikkoja mitä piti, aikalailla samalla tavalla heitti viikot kuin sinulla. Nyt tuolla partsilla nukkuu reilu 1v. tyytyväisenä ja terveenä :) Mulla oli ilmeisesti juuri siinä kierrossa pitkä kierto tai sitten ovuloin myöhemmin kuin yleensä. Menkat aina ajallaan mutta siltikin laskettuaika siirtyi 7päivää silloin. Nyt odotan toista ja ihmettelin taas kun viikot ei täsmää ja nyt laskettuaika siirtyi jopa 10päivää! Ja siis korostan, mulla on aina säännöllinen kierto :D Ihme homma. Kait mulla on ovulaatio hieman myöhään suhteessa menkkoihin. (olen myös kokeillut selvittää asiaa ovulaatiotesteillä mutta mulla ne ei jotenki toiminu) Muutaman päivän heiton menkkojen kierrossa ymmärtää mut sitten noi 7 ja 10 päivää on aika paljon kyllä :D Ja tässä toisessa raskaudessa tein ekana tavallisen viiva testin joka nyt uuden lasketunajan mukaan on näyttänyt plussaa viikoilla 3+2 eli tiiä sitten millä viikoilla oikeasti ollaan. Onhan ultran ja ultraajan tarkuudessakin hieman heittoa. Tiiä häntä :)

Eli älä vielä hätäile :)

Vierailija
9/20 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi kirjoittaa tätä, mutta saattaa olla kemiallisesta raskaudesta kyse. Niin kävi myös itselleni :( Digitaalinen näytti koko ajan "1-2 viikkoa". Noin viikon päästä alkoi vuoto.

Raskauduin heti uudestaan ja (hätähousu kun olen), niin pari päivää ennen kuukautisten alkua tuli jo teksti "2-3 viikkoa" ja viikko sen jälkeen "3+". Nyt olen onnellisesti viikolla 9. 

Voihan toki olla, että sinulla hormonitaso nousee hitaammin? 

Vierailija
10/20 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ostaa noita testejä, huoh! Lisää murhetta ja riesaa vaan. 

Vierailija
11/20 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no eihän se nouse, kun samat viikot vieläkin :D Voi pyhäyksinkertaisuus

Vierailija
12/20 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sulla sitten varmaan liikaa rahaa oo, kun testejä ostelet noin paljoa? Kun yksi ei riitä? Monta testiä sulla pitää olla, että uskot olevas raskaana? 150???

Vierailija
13/20 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ysille. Hoidoissa tulee testata ja tietää, koska lääkitys suunnitellaan sen mukaan ja muuten saatetaan lääkkeillä pitää pois vuotoa, joka normisti tulisi.

Kun nyt ei mennä luomuna...

Kympille. Kun sitäpä ei voi vielä tietää kun tulos on 1 viiva 2 viikkoa raskaana eli siinäkin kerkiää kulumaan aikaa eikä testaamisen välissä ole mennyt viikkoakaan.

eli on voinut olla 1+0 tai 1+2 ja nyt olla 2+0 esimerkiksi eli kumpikin tulos mahtuisi tuohon 1-2 viikkoa, mutta toivoin sen olevan jo 2-3 viikkoa eli rv5+ vastaava tulos.

Että pyhä yksinkertaisuus taitaa loistaa enempi siinä päässä.

Vierailija
14/20 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teit sen testin? Aattelepa, jos testi vaan huojaa, näyttää mitä sattuu ja stressaat ihan turhaan ja aiheutat näin suuremman keskenmenon riskin?

Vierailija
15/20 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasille. Onnea sinulle raskauteen. :)

Tuota tosiaan itse eniten pelkään, mutta pitää mennä otattamaan se verikoe, vaikka alkuun ajattelin etten mene. En vaan jaksa popsia noita lääkkeitä lähes kuukautta vielä nähdäkseni onko ultrassa kaikki ok ja eteneekö kaikki kuten pitää. Itselläni on aina ultrassa näkynyt syke ym melko myöhään eli rv8 tai 9 vasta,vaikka on aiemmin etsitty. Vanhin tyttönikin meinattiin kaapia pois rv7 kun hcg arvo oli ok, mutta kohdusta ei löytynyt mitään. Onneksi luotin vaistooni ja jätin menemättä kaavinta-aamuna sairaalaan. Siitä kahden viikon kuluttua löytyi sykekin ja neiti syntyi ajallaan rv37 eli ei ollut pienempi kuin oletin.

Nyt jos hcg nousee niin jatkan varmana lääkitystä, mutta jos ei nouse tai jopa laskee niin voin huoletta lopettaa ne.

AP

Vierailija
16/20 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon todella, että hormonitasosi nousee vain hitaammin! :)

Vierailija
17/20 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 olen samaa mieltä. ei olisi pitänyt. Minulle vain sattui yksi todella järkyttävä asia ja se jäi vaivaamaan, että mahtoiko se vaikuttaa alkaneeseen raskauteen negatiivisesti. Päätin poissulkea sen huolen, jotta en ressaisi asialla enempää, mutta todellakin sain lisää ressiä. :(

Hyvä puoli tiedolla mahdollisesta keskenmenosta on se, etten ota lääkkeitä turhaan jos en tarvitse. Niihinkin minulla liittyy riski, jonka vuoksi passia kovin pohdittiin lääkärien kanssa. 

AP

AP

Vierailija
18/20 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

11. Tiedän olevani raskaana, kiitos vaan huolenpidostasi. En tarvitse 150 testiä uskoakseni sitä. Huoleni onkin se, että onko tämä mennyt tai menossa kesken.

En myöskään ymmärrä miten sinua voi noin paljon huolettaa jos joku ostaa raskaustestejä rahoillaan.

Ne tikkujen hinnat on aikalailla kärpäsen pieru saharassa sen rinnalla mitä itse hoidot maksaa, joten en edes mieti testin hintaa. 

Ja maksaahan ne lääkkeetkin joka päivä eli jos syön niitä turhaan niin menee siinäkin rahaa. En oikein ymmärrä, mutta ei minun varmaan tarvitsekaan. :)

Kiitän kaikista vastauksista ja koitan onkia ketjun joskus to tai pe kun olen saanut asiaan varmuuden (verikokeet ma ja ke, en tiedä koska kuulen vastaukset) niin voin tulla kertomaan kuinka kävi. Saattaa jollekin googlettajalle olla tulevassa jotain iloa tai hyötyä.

Onneksi oksettaa ja pitää mennä syömään jotain. :)

ap

Vierailija
19/20 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, sen verran vielä tuun kommentoimaan tota raskaustestin tekemistä! Keskenmenon kokeneena testasin JOKA AAMU kahden viikon ajan, ettei testiviiva vaan ole lähtenyt haalistumaan. Yksi testipaketti makso 2-3 euroa, ja siinä oli yleensä kaksi testiä. Ja ei, ei mennyt konkkaan ;D Ei se varmaan ole keneltäkään pois, jos niitä testejä haluaa useamman tehdä? 

T: rv9

Vierailija
20/20 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kertomaan, että

tein uuden testin ja viikot noussut yli kolmeen ja tavalline, raskaustesti antoi yhtä vahvat viivat eli eiköhän kaikki ole hyvin. Oireetkin jatkuu. :)

Toivottavasti tämä antaa jollekin joskus toivoa jos sattuu ketjun löytämään.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme