Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytättekö pyykkeihin huuhteluainetta?

Vierailija
05.09.2020 |

Miksi/miksi ette?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän vain väkiviinaetikkaa. En ole koskaan tajunnut niitä tuoksuvia huuhteluaineita. En halua, että vaatteet tuoksuu joltain tekohajulta. Olen liian pihi ostaakseni pyykkietikkaa, koska ne on tosi kalliita ja tavallinen etikka ajaa saman asian. Se ei edes tuoksu miltään pesun jälkeen.

Vierailija
42/55 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en oikeen ymmärrä tuoksuvadtaisuutta huuhteluaineissa, kun kumminkin hajuvesiä käytetään. Itse pidän hyvistä tuoksuista, ainakin enemmän kuin pahoista lemuista, joita peittämään hyviä tuoksuja usein tarvitaan.

Minä taas ymmärrän. Ajattelepa, jos sinulla on yhden tuoksuinen pyykinpesuaine, toisen tuoksuinen huuhteluaine. Hiuksesi peset shampoolla, jossa on vielä joku eri haju, ja hoitoaineessa neljäs tuoksu. Suihkusaippuassa viides, deodorantissa kuudes, on siinä jo sellainen parfyymicoctail, ettei siinä mikään hajuveden tuoksu enää pääse kunnolla oikeuksiinsa.

Tää on niin kuin Niin Totta!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käytän, hajusteetonta ,samoin pulveri on hajusteetonta. Ainoa mihin en huuhteluainetta käytä, on pyyhkeet. Itse olen nähnyt tämän hajusteettoman huuhteluaineen VAIN etuna pyykille, siitä on paljon hyvää: vaatteet ja varsinkin lakanat tuntuu puhtaammilta, pehmeemmiltä eikä mitään tarvitse koskaan silittää. Eikä senkään kanssa tartte läträtä, itsekin käytän vain ohjeistusta pienemmän määrän. Ja jotenkin olen siinä käsityksessä, että se huuhteluaine nimenomaan huuhtelee sen viimeisimmänkin pulverin pois siitä pyykistä, kone ei sitä nimittäin aina tee ja sen huomaa ihan käsinpesussa, kun liotat pyykkiä, joka on edellisen kerran käsitelty vain pulverilla: liotusveteen erkanee edelleen pieni määrä pesuainetta...Mutta koneethan onkin vain koneita...ei nekään täysin puhtaaseen jälkeen pysty...Tosin tähän pitää vielä lisätä, että etikka saattaisi toimia paljon parempana vaihtoehtona...itselläni se ei vain käy sen karsean hajunsa takia..Ja joo, tiedän kyllä, että kuivuessa sekin haju katoaa.

Vierailija
44/55 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän huuhteluainetta lähinnä neuleisiin ja muihinkin sellaisiin vaatteisiin, jotka olisivat sähköisiä ilman huuhteluainetta. Käytän tuoksullisia huuhteluaineita ja pyykinpesuaineita. Kiva kun joku vinkkasi kookoksen tuoksuisesta huuhteluaineesta. Sellaista ostankin seuraavaksi. Mies tuo aina kukkaistuoksuja, kun taitaa itse tykätä niistä.

Vierailija
45/55 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun edes vessoissa ei nykyään ole tuoksuvaa saippuaa, niin yritä siinä sitten saada ilmaa raikkaaksi asioinnin jälkeen työpaikalla tai missä vaan. Tätä varten pitää kuljettaa omaa hajuvettä mukana. Ja sitten se on tietenkin paljon pahempi ongelma kuin ne eritearomit.

Vierailija
46/55 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on se, että monillakaan ei ole rahaa ostaa pyykin huuhteluainetta.

Ja mikä se on tuo hajun ja tuoksun haukkuminen täällä.

On saatavissa aivan täysin hajusteettomia huuhteluaineita, jotka ovat Allergialiiton hyväksymiä.

Ja jotkut vaatteet tosiaankin tarvitsevatkin huuhteluaineen, mm. sähköisyyden poistamiseksi ja hiukan pehmentämään esim. froteisia pyyhkeitä.

On useita vaatelaatuja joihin ei saa käyttää huuhteluainetta ollenkaan, kuten elastaania sisältävät vaatteet.

Vierailija
47/55 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etikkaa, ihan tavallista, olen käyttänyt aina, pysyy kone, pyyhkeet ja urheikukamppeet raikkaina.

Vierailija
48/55 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuus on se, että monillakaan ei ole rahaa ostaa pyykin huuhteluainetta.

Ja mikä se on tuo hajun ja tuoksun haukkuminen täällä.

On saatavissa aivan täysin hajusteettomia huuhteluaineita, jotka ovat Allergialiiton hyväksymiä.

Ja jotkut vaatteet tosiaankin tarvitsevatkin huuhteluaineen, mm. sähköisyyden poistamiseksi ja hiukan pehmentämään esim. froteisia pyyhkeitä.

On useita vaatelaatuja joihin ei saa käyttää huuhteluainetta ollenkaan, kuten elastaania sisältävät vaatteet.

Kauhistus on pehmenneet froteepyyhkeet, hyi, en käytä keinokuituvatteita, joten en käytä huuhteluainettakaan.

Vierailija
49/55 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vaatteet pesen erikseen ja laitan voimakkaan tuoksuista huuhteluainetta koska se haisee yleensä pahalle. Siis mies.

Omiin vaatteisiin en.

Vierailija
50/55 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan ei saa päänsärkyä tai astmakohtausta sonnanhajusta? ...

Koska se on luonnollinen haju kuten mm. hiki. Toki moni saa päänsärkyä tai peräti astmakohtauksen kalan,  märän koiran tai jonkun tietyn kukan tuoksusta.

Huuhteluaineita en tavallisesti käytä, koska minulla ei ole sähköistyviä tekokuituvaatteita. Villalle voisin käyttää, mutta huuhteluaineen voi korvata käsin pyykätessä hiustenhoitoaineella.

Etikkaa käytän.

Vierailija
51/55 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus, joskus en. Riippuu onko sitä kaapissa.

Vierailija
52/55 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää, kun meni elastiinit.

Vierailija
53/55 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä käytän, hajusteetonta ,samoin pulveri on hajusteetonta. Ainoa mihin en huuhteluainetta käytä, on pyyhkeet. Itse olen nähnyt tämän hajusteettoman huuhteluaineen VAIN etuna pyykille, siitä on paljon hyvää: vaatteet ja varsinkin lakanat tuntuu puhtaammilta, pehmeemmiltä eikä mitään tarvitse koskaan silittää. Eikä senkään kanssa tartte läträtä, itsekin käytän vain ohjeistusta pienemmän määrän. Ja jotenkin olen siinä käsityksessä, että se huuhteluaine nimenomaan huuhtelee sen viimeisimmänkin pulverin pois siitä pyykistä, kone ei sitä nimittäin aina tee ja sen huomaa ihan käsinpesussa, kun liotat pyykkiä, joka on edellisen kerran käsitelty vain pulverilla: liotusveteen erkanee edelleen pieni määrä pesuainetta...Mutta koneethan onkin vain koneita...ei nekään täysin puhtaaseen jälkeen pysty...Tosin tähän pitää vielä lisätä, että etikka saattaisi toimia paljon parempana vaihtoehtona...itselläni se ei vain käy sen karsean hajunsa takia..Ja joo, tiedän kyllä, että kuivuessa sekin haju katoaa.

Ongelma on nykykoneitten vesipiheys. Haetaan AAAA+++++ -merkintää ja lopputulos on se, että vaatteisiin jää likaa ja pesuainejäämiä. Siksi niitä joutuu pesemään entistä useammin ja käyttämään lisävettä ja -huuteluja.

Etikka liottaa pois pesuainejäämiä, mutta minusta tuntuu huuhteluaineista jäävän vaatteisiin muutakin kuin hajua.

Vierailija
54/55 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun näet lenkillä komean miehen, joka porhaltaa ohi ja... lemuaa huuhteluaineelle.

Vierailija
55/55 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkietikka korvaa huuhteluaineen ja niitäkin saa tuoksuvina. Pitää myös vaatteen paremmassa kunnossa, kuin huuhteluaine, joka on myrkkyä.