Käytättekö pyykkeihin huuhteluainetta?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
En ole kokenut tarvetta käyttää. Siis mitä sen pitäisi tehdä, kai pehmentää ja poistaa sähköisyyttä ainakin? Mulla on paljon joustavia vaatteita ja sellaisillehan sitä ei pidä käyttää.
Käytti tai ei niin näyttää ne t-paidan kaulukset ja alushousujen kuminauhat kulahtavan silti.
Käytän taas kun alkaa olla neuleita pyykissä, muuten ovat ihan tosi sähköisiä
En käytä koneessa vaan suihkutan vesihuuhteluaine seosta jo pestyihin pyykkeihin en alusvaatteisiin. Raskastan sitä tuoksua.
Ennen käytin (hajusteetonta) ja nyt olen ollut vuoden tai pari käyttämättä ollenkaan, enkä huomaa mitään eroa. Ja kuten sanottua, urheiluvaatteissa, ulkovaatteissa tai elastaania sisältävissä vaatteissa ei huuhteluainetta saa käyttää, joten harvaksi käyttö muutenkin jäisi.
Kyllä käytän tiettyihin pyyhkeisiin, se pehmentää mm. käsipyyhkeet hyvin.
Käytän LV-huuhteluainetta joka herkkäihoisille ja täysin hajuton.
Huuhteluaine on täysi turhake.
20 vuoteen en ole tarvinnut eikä vaatteeni ole sähköisiä. Myöskään vaatteeni eivät ole niljakkaan limaisia koneesta otettuna ja ripustettaessa kuivumaan. Hajusteet suoraan ihoa vasten lisäävät allergioita ja hajuveteni haluan valita ihan itse, eikä se ole todellakaan mikään Serto, BioLuvil tai Comfort.
Vierailija kirjoitti:
Mä en oikeen ymmärrä tuoksuvadtaisuutta huuhteluaineissa, kun kumminkin hajuvesiä käytetään. Itse pidän hyvistä tuoksuista, ainakin enemmän kuin pahoista lemuista, joita peittämään hyviä tuoksuja usein tarvitaan.
Puhdas vaate ja puhdas ihminen ei haise eikä tuoksu.
En. Se kerääntyy kuivausrummun rakenteisiin, ja tukkii paikat.
Käytän huuhteluaineen tilalla pyykeihin tarkoitettua desinfiointiainetta.
Käytän pyykkietikkaa (tai välillä ihan tavallista väkiviinaetikkaa). Pitää koneen ja pyykit puhtaina ja hajuttomina ja vaatteiden värit kirkkaina.
Käytän lakanoihin ja pyyhkeisiin miedon tuoksusta Serton huuhteluainetta, varsinkin talvella.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan ei saa päänsärkyä tai astmakohtausta sonnanhajusta? ...
Kato kun se on luomua ja vegaanista se paskanlemun aiheuttaja, niin eipä käy astmaatikkojen nenään.
Laitan kakkapökäleen huuhteluainelokeroon. Tulee ihanan tuoksuista pyykkiä. Nuuuh!
Vierailija kirjoitti:
Mä en oikeen ymmärrä tuoksuvadtaisuutta huuhteluaineissa, kun kumminkin hajuvesiä käytetään. Itse pidän hyvistä tuoksuista, ainakin enemmän kuin pahoista lemuista, joita peittämään hyviä tuoksuja usein tarvitaan.
Minä taas ymmärrän. Ajattelepa, jos sinulla on yhden tuoksuinen pyykinpesuaine, toisen tuoksuinen huuhteluaine. Hiuksesi peset shampoolla, jossa on vielä joku eri haju, ja hoitoaineessa neljäs tuoksu. Suihkusaippuassa viides, deodorantissa kuudes, on siinä jo sellainen parfyymicoctail, ettei siinä mikään hajuveden tuoksu enää pääse kunnolla oikeuksiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Käytän lakanoihin ja pyyhkeisiin miedon tuoksusta Serton huuhteluainetta, varsinkin talvella.
Pyyheliinoille ei kannata käyttää huuhteluainetta, koska se heikentää imukykyä. Eli pyyhkeet kuivaavat paremmin, kun ei käytä huuhteluaineita.
Olen mies, ja käytän välillä huuhteluainetta. Koska olen lukenut että elastaania sisältäviin ja urheiluvaatteisiin ei kannata käyttää, niin käytän vain muihin perus käyttövaatteisiin. En käytä sitä lakanoihin, enkä pyyhkeisiin. Suurin syy itselläni on, että vaatteet tuoksuvat vähän paremmilta sopivan huuhteluaineen kanssa. En käytä yleensä koskaan mitään niksipirkka kikkailuja, kuten väkiviinaetikkaa, vaikka se ilmeisesti toimisikin.
koprofiilitar kirjoitti:
Laitan kakkapökäleen huuhteluainelokeroon. Tulee ihanan tuoksuista pyykkiä. Nuuuh!
Itselläni on tapana kusta huuhteluainelokeroon. Joku kertoi, että sillä tavalla tulee tosi ihana pesutulos.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan ei saa päänsärkyä tai astmakohtausta sonnanhajusta? ...
Kyllä saa, mutta meillä käytetään sen sonnanhajun poistamiseen vaatteista pyykinpesuainetta ja vettä. Eli navetta-, talli-, ym. työvaatteille laitetaan vähän enemmän pesuainetta kuin koti-, toimisto- yms. vaatteille.
Eikä se parfyymin sekoittaminen siihen sonnanhajuun estä päänsärkyä eikä astmakohtausta niillä, jotka ovat herkistyneet sille sonnanhajulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyyheliinoille ei kannata käyttää huuhteluainetta, koska se heikentää imukykyä. Eli pyyhkeet kuivaavat paremmin, kun ei käytä huuhteluaineita.
Inhoan sieluni pohjasta pyyhkeitä, jotka ei kuivaa vaan ikäänkuin hylkivät vettä.
Käytän. Tekee pyykistä ihanan pehmeää ja hyväntuoksuista.