Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen kielen vaikeus suojaa meitä tehokkaasti erilaisilta huijauksilta

Vierailija
05.09.2020 |

En ole vielä nähnyt yhtään huijausyritystä jossa ei olisi ollut kielioppivirheitä.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei minä olla Afrikka prinssi sinä anta minulle raha koska olla pulassa tullissa

Vierailija
2/25 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset uskovat kaikki mahdolliset huijaukset. Pyramiidihuijaukset tulevat Yhdysvalloista suoraan Suomeen, koska täällä on niin paljon kriittiseen ajatteluun kykenemättömiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä.

Vierailija
4/25 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä suomalaisia koitetaan huijata englanniksi ja hyvin menee läpi.

Vierailija
5/25 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei minä olla Afrikka prinssi sinä anta minulle raha koska olla pulassa tullissa

...olla pula tulli.

Vierailija
6/25 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos vastaa huijarille suomeksi kiroilemalla, niin siitä ei saa nauhoitettua mitään tolkullista materiaalia huijaukseen.

Vierailija
7/25 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt on poika-poloisella paha hätä. Mihin voi laittaa edes pienen lahjoituksen?

Vierailija
8/25 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virolaiset on vielä paremmassa turvassa, mutta luulen että tullaan hyvänä kakkosena.

Vierailija
9/25 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi Putinin trollien kohdalla. Ovat tulleet Suomeen mm. "inkeriläisinä" sen verran nuorina että oppineet suomen kielen hyvin. (Kuitenkin se ainoa suomalaiseksi laskettava sukujuurissa oli joku isoisoisä, jota ei koskaan nähnytkään ja henkilö perheineen on perin juurin venäläismielinen.)

Vierailija
10/25 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset uskovat kaikki mahdolliset huijaukset. Pyramiidihuijaukset tulevat Yhdysvalloista suoraan Suomeen, koska täällä on niin paljon kriittiseen ajatteluun kykenemättömiä.

Sanotko esimerkkejä maista, joissa tavallinen kansa on kriittisempää ja fiksumpaa?

Vierailija
11/25 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...olla pula tulli.

tai: ... koska mina tullipula

Vierailija
12/25 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä suomea ei äidinkielenään puhuvat tuntuvat menevän noihin huijauksiin:/

Ja on suomenkielisissäkin niitä, jotka ei kiinnitä huomiota virheisiin..

Vierailija
13/25 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotko esimerkkejä maista, joissa tavallinen kansa on kriittisempää ja fiksumpaa?

Ruotsi, Norja ja Saksa tulee ensimmäiseksi mieleen. Suomessa moni on paperilla älykäs koulutuksen takia, mutta kuitenkin soveltaminen ja tulkitseminen aiheuttavat suuria ongelmia.

Vierailija
14/25 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahin huijjaus on kuiteski oman maamme politiikka.

Vierailija
15/25 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsi, Norja ja Saksa tulee ensimmäiseksi mieleen. Suomessa moni on paperilla älykäs koulutuksen takia, mutta kuitenkin soveltaminen ja tulkitseminen aiheuttavat suuria ongelmia.

Lähde tälle väitteelle, että Ruotsissa, Norjassa ja Saksassa nettihuijaukset onnistuvat keskimäärin harvemmin?

Vierailija
16/25 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä vielä lisäetu

"Testosteroni vähentää sosiaalista sinisilmäisyyttä"

https://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/testosteroni_vahentaa_sosiaalist…

Vierailija
17/25 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi Putinin trollien kohdalla. Ovat tulleet Suomeen mm. "inkeriläisinä" sen verran nuorina että oppineet suomen kielen hyvin. (Kuitenkin se ainoa suomalaiseksi laskettava sukujuurissa oli joku isoisoisä, jota ei koskaan nähnytkään ja henkilö perheineen on perin juurin venäläismielinen.)

En ole vielä ikinä nähnyt putinin trolleja. Ne keitä väitetään putinin trolleiksi ovat aina olleet tavallisia suomalaisia jotka eivät todellakaan saa ruplaakaan vänäjältä. Jos joku on venäjämielinen tms, niin se ei tarkoita välttämättä että siitä mitään maksettais.

Vierailija
18/25 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde tälle väitteelle, että Ruotsissa, Norjassa ja Saksassa nettihuijaukset onnistuvat keskimäärin harvemmin?

Suomeen pyramiidihuijaukset tulevat ennen mainitsemiani maita.

Vierailija
19/25 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä varmaan puhutaan huijauksista, joissa yritetään esittää jotain virallista tahoa tai yritystä?

Sitten on erikseen nämä, joissa joku huijaa yksityishenkilönä. Tällöin huono suomi ei ole välttämättä sen epäilyttävämpää kuin hyväkään, jos se kuuluu rooliin.

Vierailija
20/25 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa sama ämeriikkäläisten upseerien iskemäksi joutuneille naisille, jotka syttyy siitä kun heille kirjoitetaan in inklis.