"Sivistyspuolue" Kokoomus ei kritisoi hallituksen politiikkaa, vaan kritisoi koko ajan yhtä tiettyä hallituspuoluetta eli Kepua?
Onko tuo normaalia oppositiopolitiikkaa?
Yleensä opposition kritiikki kohdistuu koko hallitukseen, ei yhteen tiettyyn puolueeseen.
Näin on ollut ainakin aiemmin.
Moukkamaista politikointia kritisoida vain Keskustaa (jonka ideologia on ihan toisenlainen kuin Kokoomuksen, vaikka Sipilä olikin poikkeus tähän sääntöön).
Kommentit (27)
kepu on hallituksen heikoin lenkki
Eipä olisi uskonut, että joskus tulisi ikävä Kataista ja Stubbia kokoomuksen johdossa.
En muista että Keskusta olisi oppositiossa ollessaan koko ajan kritisoinut Kokoomusta kun oli Sinipunhallitus.
Kokoomus yrittää kai imitoida persuja, mutta epäonnistuu siinä tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kokoomus on kritisoinut hallituksen politiikkaa ja Marinin unelmahöttöpuheita. Minä sinä selität?
Viimeksi ihan äsken Kokoomuksen puoluekokouksessa nimenomaan nälvittiin Keskustaa. Eikö Kokoomuksella ole mitään omia juttuja siellä puoluekokouksessa?
Koska kokoomus laukoi ohi tyhjästä maalista ihan omaa syytään hallitusneuvotteluissa '19, niin tekee nyt kaikkensa saadakseen kepun lähtemään hallituksesta jotta pääsisi itse sinne paikalle mikä heille mielestään kuuluu. Sitten ei olisikaan enää mikään ongelma tehdä 'vihervasemmistolaista' politiikkaa...
Entisenä kokoomusäänestäjänä hävettää puolueen nykyinen alennustila. Ääneni menee sdp:lle, kunnes kokoomus taas ryhdistäytyy asialliseksi järkipuolueeksi.
Kuulostaa lähinnä siltä että valmistautuvat Soinin saapumiseen kokoomukseen. Hänhän on erikoistunut muiden kuin oman puolueensa (siniset) tilanteen arvioimiseen.
Jotenkin surulliseen tilaan vajonnut tuo kokoomus. Hätäännys on kova persujen perävaloja tuijottaessa, joten kiusataan sitten keskustaa. Voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Entisenä kokoomusäänestäjänä hävettää puolueen nykyinen alennustila. Ääneni menee sdp:lle, kunnes kokoomus taas ryhdistäytyy asialliseksi järkipuolueeksi.
Sdp asiallinen järkipuolue! HAH!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sdp asiallinen järkipuolue! HAH!
Uskon ja luotan, että se on ohimenevä ilmiö. Mutta siihen asti.
9
Vierailija kirjoitti:
Koska kokoomus laukoi ohi tyhjästä maalista ihan omaa syytään hallitusneuvotteluissa '19, niin tekee nyt kaikkensa saadakseen kepun lähtemään hallituksesta jotta pääsisi itse sinne paikalle mikä heille mielestään kuuluu. Sitten ei olisikaan enää mikään ongelma tehdä 'vihervasemmistolaista' politiikkaa...
Luulen että kokoomuksen sisällä myös oikea siipi (erityisesti Elina Lepomäki) hämmentää soppaa myös koko ajan. Orpo ei vaikuta kovin vahvalta ja itsenäiseltä johtajalta, joten huonompi homma jos siellä joku hämmentää soppaa koko ajan.
kaikki näkee että mariinin vasemmistolaispuolueiden ajama politiikka on vastuutonta rajanjakelupolitiikkaa välittämättä pätkääkään siitä kuka sen maksaa ja miten se maksetaan tulevaisuudessa. Lisäksi noiden lupaukset on vappusatasen tasolla kauttaaltaan eli lähinnä lämmintä ilmaa joka ei konkretisoidu kansan hyödyksi välttämättä ikinä.
Siksipä väännetään kepua koska kepu on tuossa se lenkki joka ei ole niin syvällä kuplassaan etteikö näkisi homman älyttömyyttä. Epäilen vaan että kepun maakuntasedät ei luovu hallituspaikastaan ennen maakuntien olemassaoloa. Noihan ei suuremmin myöskään välitä siitä kuka laskut maksaa kunhan rahaa virtaa helsingistä maakuntiin.
Asiaan liittyen tai liittymättä huomasin tuossa uutisen että satakunta kuntaa oli ruvennut vaatimaan vielä enemmän tulonsiirtoja taloutensa tukemiseksi korona-aikaan. Jos nettomaksajia on kourallinen ja käytännössä 80% kaikesta noista kuntatulonsiirroista tulee pk-seudulta niin varautukaa pk-seudulla veronkorotuksiin koska maakunnat vie rahanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen että kokoomuksen sisällä myös oikea siipi (erityisesti Elina Lepomäki) hämmentää soppaa myös koko ajan. Orpo ei vaikuta kovin vahvalta ja itsenäiseltä johtajalta, joten huonompi homma jos siellä joku hämmentää soppaa koko ajan.
Miten Lepomäki muka on oikeata siipeä? Liberaali kyllä.
Vierailija kirjoitti:
kuka täysjärkinen lähtee täyteen vasemmistohallitukseen mukaan, varsinkaan jonkun rinteen johdossa. Siinä käy just niin kuin kepun kanssa eli noi ei ole toistaiseksi saaneet tästä hallitusyhteistyöstä muuta kuin omiensa vihat eikä ajamiaan asioita läpi kun antti ensin ja sitten sanna jyrää.
Vappusatasesta toteutui jo kolmasosa, samalla kun keskusta-kokoomus-perussuomalaisen hallituksen asettama eläkkeiden indeksijäädytys purettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänhän taisi olla yksi kykypuolueen 'neuvottelijoista' silloin...
Vierailija kirjoitti:
kaikki näkee että mariinin vasemmistolaispuolueiden ajama politiikka on vastuutonta rajanjakelupolitiikkaa välittämättä pätkääkään siitä kuka sen maksaa ja miten se maksetaan tulevaisuudessa.
Miljardeja yrityksille, ketään ei haitannut (paitsi se Huonolle Äidille mennyt osa.) Miljoonia köyhille, vastuutonta rahanjakelupolitiikkaa.
Kyllä kokoomus on kritisoinut hallituksen politiikkaa ja Marinin unelmahöttöpuheita. Minä sinä selität?