Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten isä lähti klo 15 juoksemaan ja jätti 10- ja 12-vuotiaat lapset keskenään. Palasi vasta klo 23

Vierailija
05.09.2020 |

Toinen lapsista ei saanut edes iltapalaa tehtyä tai muuten osannut mennä yksikseen nukkumaan.

Kommentit (348)

Vierailija
121/348 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisenähän käytiin jo välkällä röökillä.

Vierailija
122/348 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan, eli siis isä on lasten yksinhuoltaja? Okei musta tuntuu että emme nyt kuule tästä tarinasta ihan kaikkea, siis esim. sitä, että onko isä vaan lähtenyt mitään sanomatta, vai onko sanonut lapsille lähtevänsä ja tulevansa myöhään takaisin.

Jos kyse yh:sta, niin valitettavasti joskus joutuu tekemään jotain tuollaista, jos aikoo yleensäkkään tehdä mitään muuta kuin olla niiden lasten kanssa.

Ajattelin jotenkin, että ap asuu saman katon alla ja on ollut esim. töissä itse tms. ja mies vaan lähtenyt.

Ei, mutta vaikka sanoi lapsille, tuo on minusta kamala kellonaika olla missään ei-välttämättömässä menossa.

Varsinkin, kun pojalla on nukahtamisvaikeuksia ja jos nukkumaanmeno myöhästyy, saattaa pyöriä ekstratunnin kun ei saa unta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/348 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pärjäävät koulun jälkeen kotona? Vai onko jompi kumpi vanhemmista aina kotona?

Isä on. Siksi eivät olekaan kauhean omatoimisia, tai ainakaan poika ei ole.

Ap

Isä siis kaiket päivät on kotona palvelemassa lapsiaan, ja kun yhden kerran on poissa jättäen isot lapset illaksi keskenään, niin kamala nillitys. Missäs se äiti oli? Ottaako ollenkaan vastuuta lapsistaan?

Viiden lapsen äiti, jonka 10-vuotiaskin osaa kyllä ihan itse laittaa ruokansa ja mennä nukkumaan.

Vierailija
124/348 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

23 ei ole hirveän myöhään, jos klo vaikka 1.00 niin on myöhään.

Vierailija
125/348 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä kun arkinen kiire ja lapsi s a a tana jumittaa siinä oireineen niin raivari. Koska haluan eteenpäin, töihin jne. Viikonloopuna taas tarttin omaa aikaa palautuakseni pas ka d u u nista, johon minut pakotettiin, voimavaroista ja resursseistani piittaamatta.

Ap

No niin, sieltähän se Äitihullun miellyttävä persoona jo nostaakin päätään. Kohta päästään taas kunnon raivareihin.

Sulla ei vain ole lapsia, niin helppo sanoa. Tai sitten sulta puuttuu itsekriittisyys.

Ap

On minulla lapsia. Ja arvaapa mitä - ihan itse jaksoin heidät kasvattaa, enkä paennut lapsiperhearkea raukkamaisesti omaan kämppääni, kuten sinä.

No, sä et varmaan ollut kauhean itsekriittinen sitten. Harjoitit kaikkea pas kaa lapsias kohtaan, koska nehän kestää mitä vain, eikö?

Ap

Miksi olisi pitänyt olla "itsekriittinen"? Ihan normaalia lapsuutta elivät. Ihan normaaleja nuoria aikuisia ovat nyt. Ei onnistu sinulta, koska kaikkihan on aina muiden vika. 

Lastesi parhaaksi, tietenkin! Ei niitäomia vikoja saa kaataa lastensa niskaan, kuten sunlaisesi tekevät. Tiedän tämän omasta äidistäni, yhtä häijy ja p as kainen ihminen, kuin sä. Lapsi lle si kuvittelet olleesi hyvä äiti, etkä mieti virheitäsi yhtään.

Ap

Siinäpä oikein loistoäiti. Hylkää lapsensa, muuttaa omaan kämppään, antaa heidän asua köyhyydessä ja paskan keskellä, ei jaksa heitä kuin tunnin kerrallaan. Valittaa vielä siitäkin aaveelle, kuinka rasittavia ja epäviihdyttäviä he ovat. Jep jep. Vuoden äiti -palkinto kuuluu ehdottomasti sinulle.

Sä olet negatiivinen pa s ka äiti itse, säälin todenteolla lapsiasi, tuollaisen s a a tanan ankean pa s kan kasvattamina eläneet.

Ap

Sinähän et tiedä minusta etkä lapsistani mitään, sinusta sen sijaan tiedetään vaikka mitä, sen verran usein olet täällä rumaa sisintäsi vuodattanut. Muka hienostoihminen... :D

Kommentoin ihan tekstiesi perusteella. Nehän kertovat sinun sisimmästäsi paljon. Ei näytä kauniilta, vaan rumalta ja muita kiusaavalta. Kiva olla lapsillas, kun äitinä on kiusaaja.

Ap

Mikään mitä sanot ei osu eikä uppoa. Narsistin sanat eivät paljon hetkauta suuntaan tai toiseen. Kaltaisesi itsekkään uhriutujan sanat valuvat kuin vesi hanhen selästä.

Vierailija
126/348 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pärjäävät koulun jälkeen kotona? Vai onko jompi kumpi vanhemmista aina kotona?

Isä on. Siksi eivät olekaan kauhean omatoimisia, tai ainakaan poika ei ole.

Ap

Isä siis kaiket päivät on kotona palvelemassa lapsiaan, ja kun yhden kerran on poissa jättäen isot lapset illaksi keskenään, niin kamala nillitys. Missäs se äiti oli? Ottaako ollenkaan vastuuta lapsistaan?

Viiden lapsen äiti, jonka 10-vuotiaskin osaa kyllä ihan itse laittaa ruokansa ja mennä nukkumaan.

Hänelläpä tuskin on diagnosoitu lapsuusiän autismia.

Ap

Vierailija
127/348 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kauheeta. Varsinkin näin älypuhelinaikana!

Vierailija
128/348 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä kun arkinen kiire ja lapsi s a a tana jumittaa siinä oireineen niin raivari. Koska haluan eteenpäin, töihin jne. Viikonloopuna taas tarttin omaa aikaa palautuakseni pas ka d u u nista, johon minut pakotettiin, voimavaroista ja resursseistani piittaamatta.

Ap

No niin, sieltähän se Äitihullun miellyttävä persoona jo nostaakin päätään. Kohta päästään taas kunnon raivareihin.

Sulla ei vain ole lapsia, niin helppo sanoa. Tai sitten sulta puuttuu itsekriittisyys.

Ap

On minulla lapsia. Ja arvaapa mitä - ihan itse jaksoin heidät kasvattaa, enkä paennut lapsiperhearkea raukkamaisesti omaan kämppääni, kuten sinä.

No, sä et varmaan ollut kauhean itsekriittinen sitten. Harjoitit kaikkea pas kaa lapsias kohtaan, koska nehän kestää mitä vain, eikö?

Ap

Miksi olisi pitänyt olla "itsekriittinen"? Ihan normaalia lapsuutta elivät. Ihan normaaleja nuoria aikuisia ovat nyt. Ei onnistu sinulta, koska kaikkihan on aina muiden vika. 

Lastesi parhaaksi, tietenkin! Ei niitäomia vikoja saa kaataa lastensa niskaan, kuten sunlaisesi tekevät. Tiedän tämän omasta äidistäni, yhtä häijy ja p as kainen ihminen, kuin sä. Lapsi lle si kuvittelet olleesi hyvä äiti, etkä mieti virheitäsi yhtään.

Ap

Siinäpä oikein loistoäiti. Hylkää lapsensa, muuttaa omaan kämppään, antaa heidän asua köyhyydessä ja paskan keskellä, ei jaksa heitä kuin tunnin kerrallaan. Valittaa vielä siitäkin aaveelle, kuinka rasittavia ja epäviihdyttäviä he ovat. Jep jep. Vuoden äiti -palkinto kuuluu ehdottomasti sinulle.

Sä olet negatiivinen pa s ka äiti itse, säälin todenteolla lapsiasi, tuollaisen s a a tanan ankean pa s kan kasvattamina eläneet.

Ap

Sinähän et tiedä minusta etkä lapsistani mitään, sinusta sen sijaan tiedetään vaikka mitä, sen verran usein olet täällä rumaa sisintäsi vuodattanut. Muka hienostoihminen... :D

Kommentoin ihan tekstiesi perusteella. Nehän kertovat sinun sisimmästäsi paljon. Ei näytä kauniilta, vaan rumalta ja muita kiusaavalta. Kiva olla lapsillas, kun äitinä on kiusaaja.

Ap

Mikään mitä sanot ei osu eikä uppoa. Narsistin sanat eivät paljon hetkauta suuntaan tai toiseen. Kaltaisesi itsekkään uhriutujan sanat valuvat kuin vesi hanhen selästä.

Ihan ihmeen itsekeskeinen vastaus. Kun henkilölle nimenomaan koitetaan opettaa kauniimpaa suhtautumistapaa muihin, niin kerskailee, miten hänen ilkeytensä ei häntä satuta.

Ap

Vierailija
129/348 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hui kauheeta. Varsinkin näin älypuhelinaikana!

Niin, entistä pahempaa. Valvotaan puhelimilla sinisen valon kanssa yms. :(

Ap

Vierailija
130/348 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan, eli siis isä on lasten yksinhuoltaja? Okei musta tuntuu että emme nyt kuule tästä tarinasta ihan kaikkea, siis esim. sitä, että onko isä vaan lähtenyt mitään sanomatta, vai onko sanonut lapsille lähtevänsä ja tulevansa myöhään takaisin.

Jos kyse yh:sta, niin valitettavasti joskus joutuu tekemään jotain tuollaista, jos aikoo yleensäkkään tehdä mitään muuta kuin olla niiden lasten kanssa.

Ajattelin jotenkin, että ap asuu saman katon alla ja on ollut esim. töissä itse tms. ja mies vaan lähtenyt.

Ei, mutta vaikka sanoi lapsille, tuo on minusta kamala kellonaika olla missään ei-välttämättömässä menossa.

Varsinkin, kun pojalla on nukahtamisvaikeuksia ja jos nukkumaanmeno myöhästyy, saattaa pyöriä ekstratunnin kun ei saa unta.

Ap

Sulla ei oikein ole valtuuksia sanoa mitään mihinkään, kun et itse ole läsnä lasten elämässä ollenkaan. Joten anna olla.

Vierailija
131/348 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sulla ei oikein ole valtuuksia sanoa mitään mihinkään, kun et itse ole läsnä lasten elämässä ollenkaan. Joten anna olla.

Onhan mulla valta sanoa aivan kaiken.

Ap

Vierailija
132/348 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Aivan järkyttävä Vastuunpakenijan asenne, etteikö muilla ole muka kaikki valta sanoa mitä haluavat kenen tahansa asioihin.

Ap

Vierailija
133/348 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Totta kai saan sanoa kaikista asioista, joista minulle nousee huoli.

Ap

Vierailija
134/348 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton ikäiset pärjää jo ihan hyvin. Jos jotain tapahtuu, osaavat soittaa apua jne. Itse olin iltoja ja öitäkin pikkuveljen kanssa ala-asteikäisenä kun äiti oli ilta- tai yövuorossa. Lapsille tekee ihan hyvääkin harjoitella vähän itsenäisyyttä. Kohtahan tuo vanhempi on jo yläasteella!

Vierailija
135/348 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

No ainahan voit tietenkin antaa tuulen heilutella huuliasi, mutta näyttää täysi naurettavalta, että haukut isää joka on lasten luota pois 8 tuntia, kun itse olet lasten luota pois ilmeisesti viikkokausia? Että jos jollakin tässä on oikeus jotakin vanhempaa soimata, niin se on oikeus sillä isällä soimata sinua.

Vierailija
136/348 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen lisäksi lasten äiti, eli huolenpidosta vastuussa.

Ap

Vierailija
137/348 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos isä lähtee lenkille 15 ja tulee 23, kuvitelkaa lasten hätää.

Kai se isä oli kertonut koska tulee kotiin ja antanut ohjeet ja puhelinnumerot, mihin soittaa jos tulee ongelmia? Sopinut esim. naapurin kanssa tms.

Vierailija
138/348 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

No ainahan voit tietenkin antaa tuulen heilutella huuliasi, mutta näyttää täysi naurettavalta, että haukut isää joka on lasten luota pois 8 tuntia, kun itse olet lasten luota pois ilmeisesti viikkokausia? Että jos jollakin tässä on oikeus jotakin vanhempaa soimata, niin se on oikeus sillä isällä soimata sinua.

No, olin HUOLISSANI asiasta. Esikoisella on ollut koulun alkaessa ilmeisesti ihan hyvä unirytmi, tai sitten minulle ei kerrota siitäkään, tämä saattoi nyt haitata hänen elämäänsä tosi paljon.

Ap

Ap

Vierailija
139/348 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen lisäksi lasten äiti, eli huolenpidosta vastuussa.

Ap

Et ole, kun et edes asu lastesi kanssa, olet etävanhempi, joka sillointällöin voi nähdä lapsiaan, kun sattuu huvittamaan. Päävastuussa on lasten isä, koska hän on kykeneväisempi pitämään lapsista huolta kuin sinä olet.

Vierailija
140/348 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis sekoitti unirytmin ja unta.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä