Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruska nimeksi? Mielipiteitä.

Vierailija
11.10.2013 |

Viikon vanha suloinen vauvamme tuhisee tässä rinnalla ja samalla katselen ulos ikkunasta kuulasta syyspäivää ja ruskan väreissä loistavia puita. Voisiko lapselle laittaa yhdeksi nimeksi Ruska? Miellättekö tytön vai pojan nimeksi?

Paljastan myöhemmin kumpi on kyseessä ja mitä muita nimiä olemme harkinneet.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruska; ruskea paska.

Vierailija
22/32 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruska on mun mielestä kaunis nimi! Ja ihan mistä vaan nimestä voi vääntää jotain muunnoksia ja väännöksiä, en mä nyt sen takia jättäis kaunista nimeä antamatta. Mulle ei itselle tule mikään viini siitä mieleen, en käytä alkoholia niin paljoa että olisin tuollaisesta kuullut. Tai sitten olen liian nuori, ei mun nuoruudessani ollut Ruska-viiniä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en minäkään ole koskaan kuullut Ruska-viinistä.

ap

Vierailija
24/32 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika eri tyylinen tuo Ruska noiden muiden nimien kanssa. Kuuntele miestäsi...

Vierailija
25/32 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruska on ihana nimi, vähän kuin Ronja... :)

Vierailija
26/32 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruska on paljon kivempi kuin nuo Elma ja Maria.

Vierailija
27/32 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään luontonimien ystävä mutta kahdesta pidän ja toinen on Ruska ja toinen Lumi.

Vaikka Ruska on väestörekisterikeskuksen mukaan tytön nimi, niin itse miellän sen kyllä pojan nimeksi. En tiedä miksi. Olen aina ihmetellyt, miten niin voimakkaasti koen, että se on pojan nimi.

Vaikka nimi on kiva, niin mielestäni se ei sovi Elma Marian keskelle. Nämä nimet kun ovat ns. vanhoja nimiä ja Ruska sitten se moderni siihen keskelle. Jos ei kuitenkaan haittaa nk. nimien yhteensopimattomuus, niin anti mennä vaan.

Vierailija
28/32 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryssäksi haukutaan. Ruskij(m), ruskaja(f) =venäläinen

Vierailija
29/32 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppilaani nimi on Ruska ja joka kerta pelkään että sanon Roska. Ei jotenkin taivu minun suuhuni. Kerran nimittäin vahingossa lipsahti... vielä äidilleen.

Vierailija
30/32 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruska on mielestäni kaunis nimi, mutta ei sovi yhteen noiden kahden muun nimen kanssa. Laittaisin Ruska Mariia kahdella iillä ja unohtaisin kokonaan tuon yhden nimen  ;)  Mut jokainen tyylillään. Ja riippuu tietty paljolti myös sukunimestä, jos on joku Nieminen tai Virtanen tyylinen niin en yhdistäisi niihin Ruska nimeä.

Vierailija
31/32 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruska on mielestäni kaunis nimi, mutta ei sovi yhteen noiden kahden muun nimen kanssa. Laittaisin Ruska Mariia kahdella iillä ja unohtaisin kokonaan tuon yhden nimen  ;)  Mut jokainen tyylillään. Ja riippuu tietty paljolti myös sukunimestä, jos on joku Nieminen tai Virtanen tyylinen niin en yhdistäisi niihin Ruska nimeä.

Vierailija
32/32 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöni koulukaveri oli Ruska Par**en, ja siinä vanhemmat eivät kyllä yhtään miettineet.