Ruska nimeksi? Mielipiteitä.
Viikon vanha suloinen vauvamme tuhisee tässä rinnalla ja samalla katselen ulos ikkunasta kuulasta syyspäivää ja ruskan väreissä loistavia puita. Voisiko lapselle laittaa yhdeksi nimeksi Ruska? Miellättekö tytön vai pojan nimeksi?
Paljastan myöhemmin kumpi on kyseessä ja mitä muita nimiä olemme harkinneet.
Kommentit (32)
Ruska on mun mielestä kaunis nimi! Ja ihan mistä vaan nimestä voi vääntää jotain muunnoksia ja väännöksiä, en mä nyt sen takia jättäis kaunista nimeä antamatta. Mulle ei itselle tule mikään viini siitä mieleen, en käytä alkoholia niin paljoa että olisin tuollaisesta kuullut. Tai sitten olen liian nuori, ei mun nuoruudessani ollut Ruska-viiniä?
Juu en minäkään ole koskaan kuullut Ruska-viinistä.
ap
Aika eri tyylinen tuo Ruska noiden muiden nimien kanssa. Kuuntele miestäsi...
Ruska on ihana nimi, vähän kuin Ronja... :)
Ruska on paljon kivempi kuin nuo Elma ja Maria.
En ole mikään luontonimien ystävä mutta kahdesta pidän ja toinen on Ruska ja toinen Lumi.
Vaikka Ruska on väestörekisterikeskuksen mukaan tytön nimi, niin itse miellän sen kyllä pojan nimeksi. En tiedä miksi. Olen aina ihmetellyt, miten niin voimakkaasti koen, että se on pojan nimi.
Vaikka nimi on kiva, niin mielestäni se ei sovi Elma Marian keskelle. Nämä nimet kun ovat ns. vanhoja nimiä ja Ruska sitten se moderni siihen keskelle. Jos ei kuitenkaan haittaa nk. nimien yhteensopimattomuus, niin anti mennä vaan.
Ryssäksi haukutaan. Ruskij(m), ruskaja(f) =venäläinen
Oppilaani nimi on Ruska ja joka kerta pelkään että sanon Roska. Ei jotenkin taivu minun suuhuni. Kerran nimittäin vahingossa lipsahti... vielä äidilleen.
Ruska on mielestäni kaunis nimi, mutta ei sovi yhteen noiden kahden muun nimen kanssa. Laittaisin Ruska Mariia kahdella iillä ja unohtaisin kokonaan tuon yhden nimen ;) Mut jokainen tyylillään. Ja riippuu tietty paljolti myös sukunimestä, jos on joku Nieminen tai Virtanen tyylinen niin en yhdistäisi niihin Ruska nimeä.
Ruska on mielestäni kaunis nimi, mutta ei sovi yhteen noiden kahden muun nimen kanssa. Laittaisin Ruska Mariia kahdella iillä ja unohtaisin kokonaan tuon yhden nimen ;) Mut jokainen tyylillään. Ja riippuu tietty paljolti myös sukunimestä, jos on joku Nieminen tai Virtanen tyylinen niin en yhdistäisi niihin Ruska nimeä.
Tyttöni koulukaveri oli Ruska Par**en, ja siinä vanhemmat eivät kyllä yhtään miettineet.
Ruska; ruskea paska.